Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokoie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio pojawił mi się dziwny problem, mianowicie w zbiorniku wyrównawczym ( w całym układzie, bo i przewody bardzo twarde )płynu chłodzącego pokazało sie potężne ciśnienie. Niestety problem występuje już po ostygnięciu silnika, nawet po kilkudniowym postoju. Po odkręceniu korka następuje gwałtowne rozprężenie i poziom płynu podnosi sie o 3 cm. Od razu powiem, że niektórzy twierdzą, że tak może być, ale mnie zaniepokoił fakt, że przez dwa lata użytkowania samochodu nic takiego nie miało miejsca, samochód po dłuższym postoju wogóle nie miał nadcisnienia w układzie a od miesiąca ten problem występuje. Czy przyczyną może być jakiś problem z uszczelką pod głowicą. Płynu chłodzącego ubywa, ale przeciek był na przewodzie wchodzącym do nagrzewnicy, na obejmie i nie wiem czy wszystko ucieka na zewnątrz czy coś do środka, dodam jeszcze, że po 8 tyś km przebiegu nie ma nawet minimalnego ubytku oleju silnikowego, czyżby płyn chłodniczy mieszał się z olejem i uzupełniał jego stan. Proszę o pomoc, jak to sprawdzić co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

 

Dziękuję, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na korku od oleju nie ma żadnej mazi, jest czyściusieńki, w zbiorniku wyrównawczym płyn chłodzący też ma kolor poprawny i nie widać tam żadnych zanieczyszczeń. A uwierzcie mi ciśnienie na zimnym silniku jest potworne, dmucha ze zbiorniczka jak z napompowanego balonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chcę cię martwić. Jak nie masz gazu to szykuj się na to, że może to być uszczelka pod głowicą lub jakieś małe pęknięcie przez które jest "zasilany" układ. Proponuję zapoznanie się z moimi postami na ten temat (tu i na elektrodzie) i zrobić test który ja zrobiłem. Jeżeli nie masz problemów z utrzymaniem tempetratury silnika, a "zasilanie" układu nie jest duże to możesz zastosować rozwiązanie z którym jeżdżę od blisko dwóch lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego gimak, ale mój samochód to 1,5 dci. Jednak być może Twoje rozwiązanie będzie pomocne dla mnie, więc proszę o jakiś link lub radę wprost, ponieważ wyszukiwarka na tym forum jest dla mnie czarną magią. Poza tym dodam, że nie mam żadnych problemów z utrzymaniem temp. silnika. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie, czy ten Twój sposób to nie jest przypadkiem zrobienie małej dziureczki malutkim wiertełkiem w korku od zbiorniczka wyrównawczego.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nie zwróciłem uwagi, że to diesel, ale w tym przypadku to nie ma znaczenia. O gazie nadmieniłem, żeby ewentualnie go od razu na początku wykluczyć jaki źródło "napowietrzania" układu. To że po wystygnięciu silnika przewody do chłodnicy pozostają twarde świadczy o przedmuchach. Przy niedokładnie odpowietrzonym zamkniętym układzie przewody na gorąco będą twarde, ale po ostygnięciu miękną (powietrze stygnie i ciśnienie spada).

To rozwiązanie ma coś wspólnego z przewierceniem korka - bo też przekształca układ z ciśnieniowego na bezciśnieniowy, ale bez ewentualnej utraty płynu.

Tutaj podaje linki do kilku tematów w których się wypowiadałem na ten temat.

link1

link2

link3

link4

Może kolega te tematy całe przeczytać - polecam, albo tylko moje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!