Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

utrata mocy przy zmianie biegów


rafalmis1

Rekomendowane odpowiedzi

przeszukałem sporo tematów, używałem SZUKAJ, ale nie znalazłem, dal tego zakładam temat :mrgreen:

Mianowice, mój Scenic na wyższych obrotach przy zmienię bardzo szybko biegu, niezależnie czy na wyższy czy niższy, traci moc, samochód dosłownie zwalnia tak jak bym zaczął hamować. Nie dzieje się to za każdy razem, i trwa chwileczkę, po czym jak torpeda odzyskuje siłę. Jeszcze zauważyłem że na postoju, jak wkręcę go na obroty, po czym puszcze gaz i od razu wcisnę, to tak samo jak przy zmianie biegów, dopiero po chwili wchodzi na obroty

Problem:

- kilku sekundowy spadek mocy przy zmianie biegów, po czym wszystko wraca do normy

 

Obserwacje i sugestie:

- zawór EGR pół roku temu czyszczony ( ponieważ całkiem utracił moc, włączył się stan awaryjny silnika, dymił na czarno)

- błąd w komputerze ( nie powiem co dokładnie, tylko tyle pamiętam, że napięcie za wysokie i za niskie, tego samego podzespołu, ale nie wiem o jaki podzespół chodzi, nie pamiętam)

- od jakiegoś czasu koło alternatora zaobserwowałem dziwne skrzeczenie, szczególne na mrozie

- przepływomierza raczej odpada, w końcu przyspiesza dobrze

- może zabity katalizator

- sprawdzałem wężyki od podciśnienia turbiny, nie są pęknięte czy nieszczelne

- może wina sprzęgła, zdarza się że piszczy przy zmianie biegu, ale tylko jak robię to powoli

- oleje i filtry niedawno wymieniane

- na rozrządzie zrobione prawie 60 tyś.

 

dziękuje z góry za odpowiedz i zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi o zmianę biegu z niższego na wyższy przy rozpędzaniu? Powiedz mi jak zmieniasz biegi, tzn, czy odpuszczasz gaz czy nie, jak odpuszczasz to czy całkowicie, czy tylko trochę. Może to turbina po prostu zwalnia przy zmianie biegu i po prostu tą chwilę zajmuje jej rozkręcenie się ponownie? Spróbuj zmienić bieg w takiej samej sytuacji ale z między gazem (odpuszczając gaz tylko troszkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od egr-a i zrób jazdę próbną.

Jak nie pomoże to podłącz z powrotem i odłącz przepływkę.

Jeździsz dynamicznie czy jak emeryt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość kilometrów robię po mieści, ale w trasie poruszam się dość szybko, tak 110 to standardzik.

Na razie mu przeszło,codzienne starałem aż go 3.5-4 tyś. obrotów go wkręcić i nic przy zmianie biegów nie wyszło. Myślę że w trasie coś wyjdzie, bo teraz robię krótkie odcinki.

 

[ Dodano: 2010-11-23, 19:52 ]

byłem dziś u mechanika i podpierdzieli komputer, co ciekawe, żadnego błędu nie było :mrgreen:

i po rozmowie wyszło, że to będzie mechaniczne uszkodzenie turbiny, ale sprawdzi mi to dopiero za miesiąc. Bo powiedział, że może być to spowodowane, że kiedyś ktoś tym samochodem jeździł delikatnie. A podobno dCi lubią wyższe obroty.

Podsumowując do usłyszenia za miesiąc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam takie rozwiązanie:

 

Znalazłem na innym forum /też mam ten problem, ale nie jest tak uciążliwy więc jeszcze nic z tym nie robilem/

 

Rozwiazanie:

 

"28 Sie 2010 23:32

Re: Renault Megane II 1.9 dci traci moc po wciśnięciu gazu

 

a to był problem z czujnikiem hamulca.... wystarczyło wyjąć poruszyć i jeszcze raz włożyć i śmiga..."

 

Daj znać czy Ci pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!