Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

utrata mocy przy zmianie biegów


rafalmis1

Rekomendowane odpowiedzi

przeszukałem sporo tematów, używałem SZUKAJ, ale nie znalazłem, dal tego zakładam temat :mrgreen:

Mianowice, mój Scenic na wyższych obrotach przy zmienię bardzo szybko biegu, niezależnie czy na wyższy czy niższy, traci moc, samochód dosłownie zwalnia tak jak bym zaczął hamować. Nie dzieje się to za każdy razem, i trwa chwileczkę, po czym jak torpeda odzyskuje siłę. Jeszcze zauważyłem że na postoju, jak wkręcę go na obroty, po czym puszcze gaz i od razu wcisnę, to tak samo jak przy zmianie biegów, dopiero po chwili wchodzi na obroty

Problem:

- kilku sekundowy spadek mocy przy zmianie biegów, po czym wszystko wraca do normy

 

Obserwacje i sugestie:

- zawór EGR pół roku temu czyszczony ( ponieważ całkiem utracił moc, włączył się stan awaryjny silnika, dymił na czarno)

- błąd w komputerze ( nie powiem co dokładnie, tylko tyle pamiętam, że napięcie za wysokie i za niskie, tego samego podzespołu, ale nie wiem o jaki podzespół chodzi, nie pamiętam)

- od jakiegoś czasu koło alternatora zaobserwowałem dziwne skrzeczenie, szczególne na mrozie

- przepływomierza raczej odpada, w końcu przyspiesza dobrze

- może zabity katalizator

- sprawdzałem wężyki od podciśnienia turbiny, nie są pęknięte czy nieszczelne

- może wina sprzęgła, zdarza się że piszczy przy zmianie biegu, ale tylko jak robię to powoli

- oleje i filtry niedawno wymieniane

- na rozrządzie zrobione prawie 60 tyś.

 

dziękuje z góry za odpowiedz i zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi o zmianę biegu z niższego na wyższy przy rozpędzaniu? Powiedz mi jak zmieniasz biegi, tzn, czy odpuszczasz gaz czy nie, jak odpuszczasz to czy całkowicie, czy tylko trochę. Może to turbina po prostu zwalnia przy zmianie biegu i po prostu tą chwilę zajmuje jej rozkręcenie się ponownie? Spróbuj zmienić bieg w takiej samej sytuacji ale z między gazem (odpuszczając gaz tylko troszkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od egr-a i zrób jazdę próbną.

Jak nie pomoże to podłącz z powrotem i odłącz przepływkę.

Jeździsz dynamicznie czy jak emeryt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość kilometrów robię po mieści, ale w trasie poruszam się dość szybko, tak 110 to standardzik.

Na razie mu przeszło,codzienne starałem aż go 3.5-4 tyś. obrotów go wkręcić i nic przy zmianie biegów nie wyszło. Myślę że w trasie coś wyjdzie, bo teraz robię krótkie odcinki.

 

[ Dodano: 2010-11-23, 19:52 ]

byłem dziś u mechanika i podpierdzieli komputer, co ciekawe, żadnego błędu nie było :mrgreen:

i po rozmowie wyszło, że to będzie mechaniczne uszkodzenie turbiny, ale sprawdzi mi to dopiero za miesiąc. Bo powiedział, że może być to spowodowane, że kiedyś ktoś tym samochodem jeździł delikatnie. A podobno dCi lubią wyższe obroty.

Podsumowując do usłyszenia za miesiąc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam takie rozwiązanie:

 

Znalazłem na innym forum /też mam ten problem, ale nie jest tak uciążliwy więc jeszcze nic z tym nie robilem/

 

Rozwiazanie:

 

"28 Sie 2010 23:32

Re: Renault Megane II 1.9 dci traci moc po wciśnięciu gazu

 

a to był problem z czujnikiem hamulca.... wystarczyło wyjąć poruszyć i jeszcze raz włożyć i śmiga..."

 

Daj znać czy Ci pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!