Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tryb testowy komputera pokładowego - ilość p


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wczoraj przeszukałem forum poszukując odpowiedzi ale jej nie znalazłem więc zdecydowałem się założyć ten temat:

Otóż, gdy przed tankowaniem przełączyłem komputer w tryb testu, pokazywał ilość paliwa jako 5/6 litrów (wahało się). Z ciekawości postanowiłem sprawdzić wskazania. Po zatankowaniu 25 litrów paliwa (wg dystrybutora) i ponownym włączeniu testowania wyświetliła się ilość paliwa 40 litrów :!: odczekałem dłuższą chwilę bo myślałem że paliwo się spieniło, ale wskazanie zostało bez zmian.

 

I mam takie pytanie: czy jest to wina zespołu pływakowego w zbiorniku, błąd komputera czy też "ten typ tak ma" w co raczej wątpie. I czy z tego powodu nie fałszują się też inne wskazania typu: dystans do tankowania, spalanie itp... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napiszesz jak przełączyć komputer w tryb testu to spróbuję sprawdzić jak to wygląda u mnie. (Mam taki sam silnik i model). Generalnie zauważyłem, że przy tankowaniach mniejszej ilości paliwa, (tzn nie do pełna) komputer zawyża zasięg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer w tryb testu przełącza się tak: wciskasz przycisk komputera, i trzymając go włączasz zapłon. Podświetli się wtedy cały wyświetlacz i zaczną obracać się wskazówki. Zwalniasz wtedy przycisk i naciskasz jeszcze raz - wtedy pokazuje aktualny poziom paliwa w zbiorniku.

 

Czekam na porównanie bo sam jestem ciekaw jak to w innym autku wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, teraz mi się przypomniało ze chyba już o tym gdzieś czytałem.

Jak wykonam test podzielę się wrażeniami.

Pozdr.

 

[ Dodano: 2010-11-14, 22:20 ]

Czekam na porównanie bo sam jestem ciekaw jak to w innym autku wygląda

U mnie wszystkie wskazówki przesuwają się skokowo od początku skali do końca, a następnie w drugą stronę. Na wyświetlaczu pokazują się wszystkie możliwe znaki. Po przyciśnięciu przycisku komputera, pojawia się ilość paliwa na wyświetlaczu, po kolejnym przyciśnięciu pojawiają się chyba błędy: ---h, po kolejnym przyciśnięciu znowu wszystkie możliwe znaki. Wskazówki bez względu na informacje jakie pokazuje wyświetlacz cały czas wędrują.

Teraz tylko muszę znaleźć co oznacza błąd oznaczony literą h. Gdzieś to widziałem, tylko nie pamiętam gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damianpop, skasuj błąd i sprawdź czy się później pojawi. Mogło dojść do sytuacji, że stanąłeś lewą stroną auta wyżej, czujnik stracił kontakt z olejem i wskoczył błąd. To są zazwyczaj błędy tymczasowe, jeżeli nie ma usterki na linii czujnik-licznik to nie powinny się pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem błąd i po 2 dniach mam znowu wywaliło błąd "h". Nie wiem czy to nie jest spowodowane tym, że codziennie wyjeżdżając z garażu przednie lewe koło mam znacznie wyżej niż pozostałe (stromy zjazd do garażu).

Poza tym nic się nie dzieje niepokojącego z silnikiem, wiec chyba na zapas nie muszę sobie zawracać tym głowy :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odziennie wyjeżdżając z garażu

przednie lewe koło

mam znacznie wyżej niż pozostałe (stromy zjazd do garażu).

Tak jak pisałem wyżej. lewa strona w górze = błąd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!