Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup MIII Grandtour/Pytania, dylematy


ver_batim

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety jest jak napisał Sławek17, jeżeli auto wyprodukowane by zostało w tym roku to obecne upusty obowiązywałyby, jeżeli nie to upusty wg nowej oferty. Cóż dlatego zdecydowałem się na zakup auta, które już zostało wyprodukowane. Nie narzekam, chociaż nie mogłem go skonfigurować tak jak chciałem. Były dwie wersje do wyboru, jedna Privilege w kolorze beż popielaty, z czujnikami przód/tył, przyciemnianymi szybami i nawigacją oraz Dynamique z radiem z Bluetooth i pełnym kołem w kolorze szary eclipse i na tę się zdecydowałem :) . Różnica w cenie to była ponad 8000zł. i uznaliśmy, że nie warto dopłacać, szczególnie że na żywo ten szary wygląda znacznie lepiej, szczególnie z relingami w kolorze matowego chromu :) . Z dodatków mam:

opony zimowe

dywaniki (w tym do bagażnika)

blokada skrzyni

czujnik parkowania (tył)

dodatkowa blokada zapłonu

 

Jakoś przeżyję bez ESP, chociaż liczyłem na ten dodatek. Cóż dopłacać ponad 8 000 do ESP i HF nie wydało mi się dobrym pomysłem.

 

Tak więc dzisiaj teoretycznie stałem się już posiadaczem Renault Megane III Grandtour Dynamique 1.4 16V TCe 130 :P . Samochód do odbioru będzie do połowy grudnia :P . Jak będę już go miał to podzielę się zdjęciami i ogólnymi wrażeniami :P

 

Teraz pozostaje ostatnie pytanie:

Na co zwracać uwagę przy odbiorze auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak podobał ci się beż popielaty? Ja stawiam niego głownie ze względów praktycznych (myślę że nie widać tak mocno brudu) i nie jest oklepany. Szary eclipse też jest fajny, widziałem na żywo a beż tylko na fluence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że na żywo wyglądał on gorzej niż na zdjęciach (niestety). Znacznie lepiej przyadł mi do gustu ten szary, który bardzo ciekawie komponuje się z relingami w kolorze matowego chromu. Oczywiście to moje subiektywne odczucie. Lecz reszcie rodziny, szary także przypadł bardziej do gustu. Dlatego padło w końcu na niego, chociaż początkowo chciałem brać beżowy (głównie ze względu na ESP i HF). Cóż mam nadzieje, że zakup będzie udany i autko okaże się tym wymarzonym :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odbiorze koniecznie poproś miernik grubości lakier i wyrywkowo posprawdzaj elementy - błotniki, drzwi, klapy. Popatrz sobie dokładnie czy żadnych odprysków i złuszczeń lakieru nigdzie nie ma, czy wszystkie elementy są względnie dobrze ze sobą spasowane, zerknij sobie na śruby od maski i drzwi czy są w stanie fabrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soko, ja z tego powodu nie szukałem nawet samochodów demonstracyjnych. Kupuję auto na lata i zamierzam sprzedawać do za dwa czy trzy lata. Więc wolę teraz dołożyć te parę tysięcy złotych i spać spokojniej :) . Nie chcę generalizować, że takie auta trzeba z góry skreśla, może po prostu mam za małe nerwy i nie lubię ryzyka.

 

Autko jest już u dilera i lada dzień zaczną montować dodatki. Sprzedawca twierdzi, że przy dobrych wiatrach będzie można odebrać już w sobotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) mój tata jeździ Laguną III z jazdy próbnej, co prawda benzyniak i jest spoko, moja megi na razie też śmiga także spoko.

Hm sugerujesz, że testówka nie jest na lata :) ?? tym bardziej że jeszcze ponad 2 lata spłacania :)

Nie no spoko, każdy kupuje to co chce i za tyle ile chce/może/musi :) niepotrzebne skreślić :)

Powodzonka i zadowolenia z autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soko, sugeruję, że mam za słabe nerwy do kupowania aut testowych, gdyby to był model wystawowy/demo to bym może i się skusił. Ja nie mam żyłki hazardzisty w sobie, dlatego zawsze chłodno podchodzę to różnych spraw. Poza tym w mojej okolicy nie z Renault (przynajmniej nie widziałem), ale z Toyoty jeździ pracownik autem testowym z pracy do domy i do pracy. Już parę razy zmieniał je, więc pewnie nie tylko klienci, ale również pracownicy także korzystają z jazd testowych :) . To też w pewnym stopniu wpłynęło na moją decyzje.

 

Nie dziękuję za powodzenie, aby nie zapeszyć :) . Wiem już praktycznie na 100%, że moją Megi odbiorę w przyszłą sobotę :) . W tygodniu będę biegał i rejestrował a w sobotę odbierał :) . Nie mogę się już doczekać pierwszej jazdy funkel nówką Megi :) . Już zdecydowałem, że na stacji zatankuję pod korek. Po przejechaniu 100km ponowne tankowanie pod korek i sprawdzenia ile pali w rzeczywistości. Wiem, że pewnie będzie to tak około 12l/100km, ale z czasem powinno spaść do przeciętnych wartości, które można znaleźć na forum :) . Coś za coś. Mam nadzieję, że po latach z dieslem szybko przyzwyczaję się do ciszy i innej charakterystyki silnika :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my jak pojechaliśmy na jazdę testową (rzekomo auto miało być w drugim oddziale firmy w chojnicach i z niego niby wrócilo) okazało się że auto miało wgniecenie na plastikowym zderzaku, później jeden z panów w serwisie wygadał się że kierownik serwisu był nim w Zakopanem ;D więc coś w tym jest :)

 

a jeśli chodzi o hałas :) renia nie daje żadnych powodów do zatykania uszu :) jest ku mojemu zdziwieniu dość ładnie wyciszona :)

 

zdaj relacje z pierwszych jazd ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie będzie to tak około 12l/100km
jak zima będzie nas rozpieszczać tak jak teraz i służby drogowe nadal będą pracować jak pokazali to parę dni temu to bedziesz miał spalanie prawie 14 :) ja mam tak teraz ale zakładam/wmawiam sobie że to była sytuacja ekstremalna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam dylemat jaka Meganke III kupic.

Zainteresowany jestem-Megane Grandtour Privilege 2.0 16V 140 X-Tronic CVT

lub-Megane Grandtour Dynamique 1.5 dCi 110 FAP EDC

Nie wiem ktore jest drozsze w utrzymaniu, serwisowaniu itd. zamierzam jedzic 15000 kilometrow rocznie 50/50 miasto autostrada. Ktore ma weksze plusu i minusu. Po prosto interesuje mnie lepsze auto na nastepne 8 lat. Nie kupuje po to zeby je sprzedac za pare lat.

Prosze o pomoc

 

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa różne silniki.

 

Do czynienia mam z 2.0 16v w Lagunie sprzed 3 lat, i z 1,5 dCi 105 KM bez fapa w Megance z 2009 roku.

 

Odkad mam ropniaka na codzień, jak wsiadam to tej laguny z 2,0 wydaje mi się mułem, mimo że ma lepsze osiągi. po prostu to co oferuje diesel bardzo mi pasuje.

 

Weź pod uwagę, że wersja o której piszesz (dCi) ma już FAP`a. niby je dopracowują i nie ma z nimi tyle problemów, ale jednak osobiście bym się póki co tego obawiał.

 

Jeśli chodzi o przebieg - 15 000 km na rok? pytanie jak przy tym samym wyposażeniu kształtują się te silniki, a wlaściwie ich cena. Jeśli podobnie osobiście wolałbym diesel`a, jeśli benzyniak w zakupie wychodzi taniej, warto się zastanowić jednak nad nim. Przy takim przebiegu kolosalnej różnicy w koszcie / 100 km takiej wielkie nie zauważysz, wiadomo wszystko zależy od ciężaru nogi. Laguna ojcu pali grubo ponad 8l/100 km, ja chyba dwa razy w 1,5 dci przekroczylem 5,5 l... ale przy przebiegach rzędu 15 000 km/rok to lepiej się poważnie zastanowić nad benzyną. Przeglądy i eksploatacja też są tańsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o 1.4 TCe? Bardzo fajny silnik, elastyczny, dynamiczny, szóstka skrzynka :-)

Do Meganki w sam raz. Choć piszesz o automacie.

W każdym razie Privilege oferuje dużo, a dużo można dokupić, czego nie ma w innych wersjach.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!