Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie haka


Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić używany hak holowniczy do swojej Megi. Niestety nie wiem, gdzie należy podłączyć przewód od wiązki haka ? Czy w Megi jest specjalna kostka do podłączenia wiązki haka, czy też należy się gdzieś wpiąć (np. do lampy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, ja u siebie sam zakładałem hak gdzieś w listopadzie.balem się jak diabli, bo nie wiedziałem jak wchodzi do karoserii i gdzie go przykręcić ale i udało się, a instalacje wpinałem do inst.która idzie do tylnej lampy, w zestawie miałem takie złączki które łącza dwa przewody razem taka na wcisk, bo oryginalna wtyczka do inst.haka trochę kosztuje a żadnej różnicy niema. łączysz większość w jednej lampie.tylko do drugiej lampy musisz wpiąć kierunkowskaz. i chyb pozycyjne bo są dwa L i P pozycyjne jak chcesz to daj maila to ci podeśle fotki z montażu pozdrawiam Tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam poniżej zamieszczam fotki z montażu haka w mojej megi, jak ktoś ma pytanka to służę pomocą. Hak jaki montowałem był firmy STEINHOF

tu podaje link do strony gdzie można kupić,

(http://allegro.onet.pl/jakosc-hak-holowniczy-renault-megane-ii-2-kombi-i1407760893.html) powiem tylko tyle ze ten typ jest o niebo lepszy od tych za niecałe 200zl co pierw trzeba go na ziemi poskładać a dopiero montować i w dodatku skręcany w paru miejscach a z doświadczenia wiem ze jak jest za dużo śrub to ma się potem co rozkręcać, ale to jest moje zdanie. ja kupiłem taki przez allegro i jestem b.zadowolony.ponieważ dosyć łatwy montaż i bardzo solidny wytrzymały hak

post-28470-1296927253_thumb.jpg

post-1-1296927253_thumb.jpg

post-1-1296927254_thumb.jpg

post-1-1296927255_thumb.jpg

post-1-1296927256_thumb.jpg

post-1-1296927257_thumb.jpg

post-1-1296927258_thumb.jpg

post-1-1296927259_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak instalacje podpiąłeś? Trzeba ciągnąć do obu lamp? A czy miałeś u siebie czujnik parkowania? A i te otwory do mocowania haka są już, czy trzeba wiercić by przykręcić hak - chodzi mi o te boczne mocowania wewnątrz skrzyni ładunkowej. Nie o te zamiast belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, nie wiem czemu ale ja nie widzę tych fotek co wstawiłem mam nadzieje ze ty je widzisz.czujników do parkowania nie mam. otwory do mocowania haka są fabrycznie zrobione nic nie musisz wiercić, nie wiem jak ty będziesz miał ale w większości megank są one zaślepione takim srebrnym papierkiem na 100% wyczujesz pod palcem, jak stoisz przodem do bagażnika to tam gdzie masz kolo zapasowe z prawej strony hak (szyna haka) jest skręcana od środka zaś lewa strona haka jest skręcana na zew. tzn musisz zdjąć lub odsunąć lewy boczek i tam dojdziesz do jednej i drugiej śruby tylko ze to tej jednej żeby skręcić to byś musiał rękę złamać w dwóch miejscach żeby się tam dostać wiec ja sobie zrobiłem otwór z zewnątrz i kluczem nasadowym z przedłużka skrecilem jedna śrubę z zewnątrz. co do instalacji w inst haka jest osobno L i P pozycyjne i kierunki również L i P wiec wszystko podpinasz przy jednej lampie i jak dobrze pamiętam to dwa przewody musisz pociągnąć do drugiej lampy

 

[ Dodano: 2011-02-07, 19:54 ]

acha jak zakupisz nowy hak to będziesz miał w nim gniazdo i wiązkę elektr ona ma tak kolo 1m dł i ciągniesz ja do jednej lamy ( ja pociągnąłem ja do lewej ponieważ jest tam w lampie przeciwmgielna a to znaczy ze musiałem tylko dwa przewody pociągnąć do prawej a gdybym zrobił odwrotnie to bym musiał położyć trzy przewody )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak, nie wiem czemu ale ja nie widzę tych fotek co wstawiłem mam nadzieje ze ty je widzisz

Jest 8 fotek.

wiązkę elektr ona ma tak kolo 1m dł i ciągniesz ja do jednej lamy

Ja natomiast ściągnąłem osłonkę z tej wiązki i pociągnąłem odpowiednie przewody do lewej lampy i do prawej, po czym zaizolowałem ją otuliną termozgrzewalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Misiek, jak ten hak się sprawuje? Kupiłem inny - HakPol, taki z dwiema poprzeczkami, ale przy próbie montażu okazało się, że jego wykonanie pozostawia wiele do życzenia (otwory poprzesuwane 3-4 mm, co uniemożliwia wkręcenie śruby). Kupiłem tamten, bo jest mocowany na więcej śrub, to tylko 4 w podłużnicy. Daje radę? Ciągam czasem lekką przyczepę kempingową i nie chciałbym niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Ja natomiast ściągnąłem osłonkę z tej wiązki i pociągnąłem odpowiednie przewody do lewej lampy i do prawej, po czym zaizolowałem ją otuliną termozgrzewalną

Zastanawialiście się może dlaczego sprzedają specjalne wiązki do Scenica II do haka holowniczego - kosztują ok 350zł?

Jeśli podepniecie się bezpośrednio pod lampy to zwiększycie obciążenie na instalacji samochodu. W przypadku np. Fiata wystarczy zmienić żarówkę z 5W na 3W i już zapala się kontrolka na desce rozdzielczej, że żarówka jest przepalona. W Renault nie ma takiego wskaźnika, ale instalacja jest odpowiednio dobrana do obciążeń jakie stawiają żarówki. Gdy przeciążymy instalację przewody zaczną się nagrzewać i wypali się gniazdo skrzynki bezpieczników w komorze silnika - miałem już taki problem więc piszę w oparciu o własne doświadczenia. 350zł za wiązkę przewodów to trochę sporo, więc u siebie zrobiłem układ przekaźników sterujących całym oświetleniem. Poprowadziłem jedynie stały + (przez bezpiecznik oczywiście) i stały - wprost z akumulatora - podczepiłem się pod wcześniej istalowany alarm, a przewody podpinane do lamp jedynie sterują przekaźnikami nie stawiając większego obciążenia instalacji. Dodatkowo zamontowałem wyłącznik zasilania całego układu i diody LED pokazujące działanie poszczególnych przekaźników. Korzystam już z tego układu od chyba 8 lat i odpukać działa bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!