Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spada temperatura silnika po włączeniu nawie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem, wczoraj zauważyłem iż po włączeniu nawiewu ciepłego powietrza na max obroty wentylatora zaczyna spadać mi temperatura silnika, czy zrobię to podczas jazdy czy podczas postoju, nie ma znaczenia, spada w dół.

Czy to jest normalne? czym to może być spowodowane, czy -12 na zewnątrz może chłodzić silnik poprzez nagrzewnicę??

Bardzo proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jeżeli termostat jest zamknięty czy nawet otwarty to na postoju nie powinna chyba spadać mi tak temperatura od samego nawiewu. Ale jutro sprawdzę czy trzyma termostat - górny wąż między chłodnicą a termostatem powinien być zimny gdy obieg duży jest zamknięty mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc górny wąż robi się ciepły razem z innymi wężami, dużo wolniej niż np. przewody do nagrzewnicy ale robi się ciepły. Dolny wąż od chłodnicy jest natomiast zimny. Co prawda nie czekałem aż nagrzeje się auto do 90 stopni ale wygląda to tak jak opisałem.

 

I co o tym sądzicie?

ciężko się wymienia termostat?trzeba kupić całą obudowę z termostatem czy wystarczy wymienić jakiś wkład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest to jak najbardziej normalne.

W końcu odbierasz ciepło silnikowi bo grzejesz kabinę i dodatkowo parownik LPG.

Pytanie jak dużo spada? Jeżeli powiedzmy 2-3 grubości wskazówki, to tak może być. Gorzej jak spada do połowy zakresu, wtedy termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spada w sumie więcej niż 2-3 grubości wskaźnika, lecz jak rano zauważyłem górny wąż chłodnica -- termostat robi się ciepły od samego początku a tak nie powinno być prawda? czyli termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat otwiera się w okolicy 90°C. Jeżeli kilka minut po odpaleniu silnika wąż/rura od termostatu robi się ciepła to coś jest, mim zdaniem, nie tak z termostatem. Łatwo to sprawdzić, znajdź jakąś większą górkę, ważne żeby była na tyle długa by utrzymać prędkość ok70-90 km/h i zjedź z niej nie dodając gazu. Jeżeli temperatura silnika zacznie spadać, może nawet spaść do połowy, normalnego zakresu, to na bank masz uszkodzony termostat. W drugą stronę ostry podjazd może spowodować wzrost temperatury ponad temp. normalną, z tym że ten drugi test może być niewykonalny przy obecnych temperaturach. kaktusx, ma rację zawsze trzeba trochę odczekać po uruchomieniu silnika, szczególnie jak jest duży mróz.

Poza tym to kaktusx, ma klekota, a my pszczółkę pod maską ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, teraz jest wszystko ok, i w środku ciepło i wskazówka cały czas równo na połowie skali :)

W starym termostacie wykruszył się ten wewnętrzny oring który zamyka i otwiera przepływ. Pewnie gdzieś sobie pływa w obiegu.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ciutkę inny problem, który pojawił się niedawno.

Do około 2300 obr/min wskazówka jest w połowie między 2 i 3 kreską, na wyższych obrotach idealnie na 3.

Termostat wymieniony, pompa wody ma niecałe 10 tyś km.

Ciepłe powietrze z nawiewów ma taką samą temperaturę niezależnie od obrotów.

Może ktoś się z czymś takim spotkał, bo mi zabrakło już pomysłów.

 

[ Dodano: 2010-12-08, 16:42 ]

Znowu odpowiem sobie sam :)

Termostat okazał się wadliwy.

Po spadku temperatury nie chciał się zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!