Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spada temperatura silnika po włączeniu nawie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem, wczoraj zauważyłem iż po włączeniu nawiewu ciepłego powietrza na max obroty wentylatora zaczyna spadać mi temperatura silnika, czy zrobię to podczas jazdy czy podczas postoju, nie ma znaczenia, spada w dół.

Czy to jest normalne? czym to może być spowodowane, czy -12 na zewnątrz może chłodzić silnik poprzez nagrzewnicę??

Bardzo proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jeżeli termostat jest zamknięty czy nawet otwarty to na postoju nie powinna chyba spadać mi tak temperatura od samego nawiewu. Ale jutro sprawdzę czy trzyma termostat - górny wąż między chłodnicą a termostatem powinien być zimny gdy obieg duży jest zamknięty mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc górny wąż robi się ciepły razem z innymi wężami, dużo wolniej niż np. przewody do nagrzewnicy ale robi się ciepły. Dolny wąż od chłodnicy jest natomiast zimny. Co prawda nie czekałem aż nagrzeje się auto do 90 stopni ale wygląda to tak jak opisałem.

 

I co o tym sądzicie?

ciężko się wymienia termostat?trzeba kupić całą obudowę z termostatem czy wystarczy wymienić jakiś wkład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest to jak najbardziej normalne.

W końcu odbierasz ciepło silnikowi bo grzejesz kabinę i dodatkowo parownik LPG.

Pytanie jak dużo spada? Jeżeli powiedzmy 2-3 grubości wskazówki, to tak może być. Gorzej jak spada do połowy zakresu, wtedy termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spada w sumie więcej niż 2-3 grubości wskaźnika, lecz jak rano zauważyłem górny wąż chłodnica -- termostat robi się ciepły od samego początku a tak nie powinno być prawda? czyli termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat otwiera się w okolicy 90°C. Jeżeli kilka minut po odpaleniu silnika wąż/rura od termostatu robi się ciepła to coś jest, mim zdaniem, nie tak z termostatem. Łatwo to sprawdzić, znajdź jakąś większą górkę, ważne żeby była na tyle długa by utrzymać prędkość ok70-90 km/h i zjedź z niej nie dodając gazu. Jeżeli temperatura silnika zacznie spadać, może nawet spaść do połowy, normalnego zakresu, to na bank masz uszkodzony termostat. W drugą stronę ostry podjazd może spowodować wzrost temperatury ponad temp. normalną, z tym że ten drugi test może być niewykonalny przy obecnych temperaturach. kaktusx, ma rację zawsze trzeba trochę odczekać po uruchomieniu silnika, szczególnie jak jest duży mróz.

Poza tym to kaktusx, ma klekota, a my pszczółkę pod maską ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, teraz jest wszystko ok, i w środku ciepło i wskazówka cały czas równo na połowie skali :)

W starym termostacie wykruszył się ten wewnętrzny oring który zamyka i otwiera przepływ. Pewnie gdzieś sobie pływa w obiegu.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ciutkę inny problem, który pojawił się niedawno.

Do około 2300 obr/min wskazówka jest w połowie między 2 i 3 kreską, na wyższych obrotach idealnie na 3.

Termostat wymieniony, pompa wody ma niecałe 10 tyś km.

Ciepłe powietrze z nawiewów ma taką samą temperaturę niezależnie od obrotów.

Może ktoś się z czymś takim spotkał, bo mi zabrakło już pomysłów.

 

[ Dodano: 2010-12-08, 16:42 ]

Znowu odpowiem sobie sam :)

Termostat okazał się wadliwy.

Po spadku temperatury nie chciał się zamykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!