Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyskie spalanie, wysokie obroty, dziwne dzwi


kamil_mk1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zauważyłem coś dziwnego w Sceniku mojego taty - poniżej opisane rzeczy wydają mi się dziwne ale mogę się mylić bo na codzień jeszcze Megane II 1.9 dci więc silniki benzynowe są mi trochę obce i może opisane poniżej uwagi to norma w tych silnikach.

 

A więc zacznę od początku.

Parametry samochodu:

REANULT SCENIC 1 ph 2

1.6 16 V

110 KM

rok produkcji 2001

Prawdziwy przebieg to 120 000 km (naprawdę w 100% pewny)

 

Podczas trasy 250 km po drogach ekspresowych i autostradzie zauważyłem dziwne zachowanie. Wydaje mi się wysokie spalanie na poziomie 9l/100km - nie przekraczając 110 km/h. Dodatkowo chciałem trochę sprawdzić to auto i na autostradzie nie mogłem go rozpędzić powyżej 140 km/h. Przy 140 km/h z lekkiej górki obroty silnika sięgały poziomu 4500. Dodatkowo bardzo dziwny dźwięk - takie piszczenie - a jak lekko nacisnąłem na hamulec to ten dzwięk znikał, puszczam pedał hamulca znowu piszczy, naciskam na hamulec przestaje piszczeć i tak cały czas. Następnie dziwny głośny dzwięk jakby z tłumika środkowego ale tylko przy prędkościach 100 km/h i więcej. Podczas trasy zaplaiła mi się także kontrolka trakcji ale po zgaszeniu silnika i odpalenia na nowo przestała się palić.

 

Czy takie zachowanie jest ok? czy spalanie na trasie przy tak spokojnej jeździe (9l/100km) jest normalne? W samochodzie wyraźnie odczuwam brak mocy jak by był przytkany? Co może być przyczyną?

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja trochę odgrzeję temat. Ostatnio jechałem do Wrocławia przez A4 (80km) i zmartwiła mnie jedna rzecz. Przez pierwsze 50 km (Jelenia Góra - Legnica) i normalnej jeździe spalanie miałem na poziomie ok. 6l/100km. Przy zjeździe z autostrady spalanie wzrosło do bodaj 7,7l/100km. Przez cała autostradę nie jechałem jakoś super szybko, średnio mniej więcej 140-150km/h i chwilowe spalanie było bardzo wysokie, 12-14l/100km. Obroty normalne, mocy też było, bo można go było spokojnie jeszcze rozpędzić, a w aucie 3 (ze mną) w miarę lekkie osoby. Czy u was jest podobnie? Nie wiem jak się na to zapatrywać, bo wydaje mi się, że jak na taką prędkość jest to trochę za dużo benzyny, dodam, że z powrotem jechałem trochę wolniej i w przedziale 110-120km/h chwilowe spalanie jest normalne ok. 7l/100km.

 

P.S. Ostatnio jeszcze zauważyłem dziwne zjawisko, a mianowicie nawet przy delikatnym przy przyspieszaniu chwilowe spalanie jest ogromne, 15-17l, zaś przy trzymaniu prędkość np. 40km/h na trójce spalanie jest na poziomie 8-9l. Sytuacja ta ma miejsce od kilku dni, jak zjeżdżając przed autobusem na bok zaliczyłem niestety dziurę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u was jest podobnie?

 

moim zdaniem nieco za dużo Ci bierze. U mnie co prawda 1.4 16V ale np. przy 40kmh na trójce pokazuje mi spalanie w granicach 4-5l. Chyba, że to u mnie coś nie tak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwsze 50 km (Jelenia Góra - Legnica) i normalnej jeździe spalanie miałem na poziomie ok. 6l/100km. Przy zjeździe z autostrady spalanie wzrosło do bodaj 7,7l/100km. Przez cała autostradę nie jechałem jakoś super szybko, średnio mniej więcej 140-150km/h i chwilowe spalanie było bardzo wysokie, 12-14l/100km.

 

A co się dziwisz. Osobiście jak jechałem autostradą to spalanie na 100km wyszło około 7,5-8l/100km, a nie przekraczając 90km/h spalanie mam około 6-6.5l/100km. Prędkość robi swoje, zwiększają się opory powietrza, silnik pracuje na większych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!