Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padł rozrząd podczas jazdy Megane II 1.4


zx33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szukałem na forum podobnego tematu jeśli chodzi o megi 2 ale jakoś nie mogłem znaleźć

Aczkolwiek jeśli jest to proszę o info i usuniecie tematu.

 

Jadąc sobie spokojnie na 3 biegu dodałem trochę gazu tak do niecałych 3 tys. obrotów i nagle megi mi zgasła zaśmierdziało trochę benzyną.

Próba odpalenia niestety nic nie dała, szczęście w nieszczęściu że zdechła 20 metrów od domu.

Dzisiaj z rana poszła do mechanika a ten przy próbie odpalenia od razu stwierdził, że to rozrząd poszedł i możliwe że coś uszkodził przy tym.

Koszty hmm... jeszcze nie wiem ale z tego co słyszałem to jeśli silnik dostał i była kolizja to mogą być spore koszta.

Zobaczymy co mechanik powie ale jak wyliczy mi spore koszta naprawy to będę się zastanawiał nad kupnem nowego silnika ale czy to dobry pomysł?

Może któryś z kolegów miał taką sytuacja albo podobną a może wymieniał silnik na nowy?

Dajcie znać bo normalnie załamany jestem przed świętami :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe kolego świetnie rozumiem, mi przed świętami ścięło frezy na belce skrętnej i cała belka do wymiany. No nie da się przyoszczędzić pieniążków dosłownie.

 

Co do silnika to poczekaj na ekspertyzę mechanika. Z doświadczenia wiem że najlepiej jakby był to mechanik jakiś znajomy bo po walniętym rozrządzie to może naciągnąć cię na spore koszta i wymianę części które będą sprawne jeszcze. Dopilnuj żeby ci oddał wszystko co wymienił i zaglądaj co jakiś czas do gościa.

Zobacz sobie choćby na allegro ile stoją silniki zebyś już wiedział mniej więcej jakie koszta silnika są jak pojedziesz do niego na oględziny. I dopiero napisz na forum co ci powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomi jak coś się dzieje to do niego wstawiają, więc jest raczej spoko. Ogólnie ma dzisiaj do Megi zajrzeć, ale po jednej rozmowie tel. mówił, że prawdopodobnie to tylko (albo aż) góra silnika mogła się zje... i zawory do wymiany, ale dopiero jak rozbierze to da znać. Jutro będę wiedział, więc na razie nie gdybam, bo, po co.

 

Jeśli chodzi o silnik to taka opcja, jeśli koszty naprawy były by zbyt wysokie, a tak w ogóle to można zrobić swapa z wersji młodszej i większa pojemność?

 

theeye7777 widzę, że Ty też miałeś nie za ciekawie cała belka do wymiany to też spore koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała belka do wymiany to też spore koszta.

No po znajomości możliwe że zamknę się w 600zł. Zamiast bębnów będę miał tarcze, a belka będzie od scenika :-) oczywiście pomierzone wszystko i pasuje.

 

można zrobić swapa z wersji młodszej i większa pojemność

Teoretycznie jeśli silnik będzie pasował w miejsca montażu to możesz zrobić, jednak wtedy będziesz musiał kupić silnik z całym osprzętem.

Ja bym zrobił tak że kupił bym od twojej wersji tylko większa pojemność bo być może osprzęt by pasował, ale to też z 1.4 na 1.6 np bo zwykle takie różnice w pojemności nie powodowały różnic w osprzęcie. Ale jak jest akurat w twojej wersji to musisz się dowiedzieć.

 

Aha no i jak zawory dostały po dupie to koszt trochę duży. Ale wg mnie wszystkie na bank nie będą do wymiany. Może być jeszcze głowica do regeneracji ale to w drastycznych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem prawie identyczną sytuację, również silnik 1.4. Okazało się, że wysypało się łożysko, pasek przeskoczył, no i rozrząd i zawory do wymiany. Faktycznie naprawa nie była najtańsza, jednak że mam dość niski przebieg - naprawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Sorry że nie odpisywałem tak długo w temacie, ale jakoś nie miałem kiedy się za to zabrać.

A więc padł mi rozrząd (moja wina i niedopatrzenie) i wystrzeliły zawory.

Ogólnie splanowana na nowo głowica, nowy pasek, wszystkie zawory i całą reszta gratów.

Dodatkowo wymieniłem świece na nowe (tak przy okazji <szukaj> ) Jeśli chodzi o koszta to wyszło w sumie 2300 zł :-( przeszukując sieć i porównując ceny w innych autach to nie aż tak drogo, ale nie zapominajmy, że to jednak tylko (albo aż) 1.4 16V.

W sumie jestem z tego zadowolony bo wiem że pojeżdżę jeszcze sporo.

Jak by ktoś miał pytania to postaram się pomóc więc śmiało na pw.

I sorki że tak późno odpisuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej stronki wiesz co masz, ale z drugiej strony wg mnie tańsza jest wymiana całego silnika, bo kompletny można mieć w dobrym stanie za 1000zł (jak się dobrze poszuka) a przełożenie to nie problem.

Ale tutaj przynajmniej wiesz co zrobiłeś.

Teraz autkiem będziesz musiał jeździć żeby się zwróciła naprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wiesz może i kompletny za 1000 ale tak naprawdę albo na początek zrobisz rozrząd i kilka innych rzeczy albo jedziesz i martwisz się czy za 100 km nie strzeli następny. Pewnie taki za 1000 pln zrobiony aby był w miarę pewny wyjdzie z 1800 więc nie wiem czy warto bo tak masz z 500 pln drożej ale jedziesz na swoim i wiesz co w nim piszczy <ok>

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!