Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z szybą


alpio

Rekomendowane odpowiedzi

Koniec maja tego roku kupiłem nowe Renault Megane i od września walczę z salonem, bo jak sie okazało wycieraczka źle zbiera. Auto jest oczywiście na gwarancji i miało przejechane około 6tys a mrozów we wrześniu nie było. Po wymianie piórek, następnie ramienia wycieraczki problem pozostał. Po dokładniejszych pomiarach okazało się, że szyba jest po prostu krzywa. Salon zamówił nowa ale czy wymiana nie spowoduje jakiś dodatkowych problemów? Czy nie będzie nic przeciekało albo czy szyba nie będzie bardziej podatna na pęknięcia? Albo czy można się ubiegać o jakieś odszkodowanie z salonu czy Renault. proszę o jakieś rady, za co z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jeśli szyba będzie ok, a wymiana przeprowadzona zgodnie z prawidłami, to nie masz powodów się obawiać o jej trwałość.

A odszkodowanie? Raczej nie spodziewałbym się. Zmienią Ci na gwarancji i raczej tyle :-)

 

Pzdr,

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alpio, dobrze Cię przekierowałem? ;-)

 

Wracając do tematu...po wymianie szyby auto jest dalej pełnowartościowym autem,nic nie będzie cieknąć,nie będzie podatna na pęknięcia :-)

Zachowaj sobie na przyszłość fakturkę...w razie sprzedaży jak ktos by się czepiał chociaz nie powinien bo szyba będzie orginalna i nie będzie odbiegala rocznikowo od tej fabrycznej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie szyba będzie miała tą samą datę produkcji co samochód więc w przyszłości nie podpadnie. W sumie widzę, że moje obawy są nieuzasadnione, ale lepiej zapytać, tymbardziej jeżeli się na tym nie zna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wycieraczki zbierają bez rewelacji - gdzieś na forum czytałem że wiele osób ma z tym problem bo piórka są słabe jakościowo - widocznie księgowi z renault poczynili jakieś oszczędności na tym elemencie - ciekawe czy są jakieś wartościowe zamienniki ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dobrze pooglądaj szybę jaka przyjdzie na wymianie zanim Ci ją zamontują. Szyba typu "część zamienna" nigdy nie jest tej samej jakości co ta użyta do tzw pierwszego montażu przez fabrykę. Tak to już niestety w świecie dostawców automotive jest. To co wychodzi w 95-100% idzie do nowych aut. To co spełnia 80% normy nadaje się jako część zamienna oryginalna (ze znaczkiem producenta danej marki na szybie) reszta idzie jako części dla dystrybutorów niezależnych albo wraca na tzw stłuczkę w przypadku szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
u mnie wycieraczki zbierają bez rewelacji

 

A u mnie zbierają fatalnie! Jeśli tylko pojawia się trochę lodu na szybie to już jest fatalnie. Mam wrażenie, że te wycieraczki mają zbyt małą siłę docisku, a długość lewej jest przesadzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieraczki w Renault są lekko mówiąc do bani. Nie wiem z czego to wynika - ale już w Lagunie III ojca było to mocno zauważalne. W megance okazało się to samo. Najgorzej wycieranym miejscem w obu autach jest końcówka lewej wycieraczki w stronę miejsca pasażera na wysokości kilku/kilkunastu cm od deski rozdzielczej. Zimą to zimą lód itd, można wybaczyć, ale latem kiedy jest mżawka, masz zasyfione szyby, następnie przestanie padać, spod kół leci, ale nie za wiele - to bez duuuuuużej dawki płynu do spryskiwaczy nie jesteś w stanie tego wytrzeć... tak jak pisze klarabuch, coś musi być... z przegięciem długości wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym sobie chętnie wymienił :) np w renault clio/thalia można było wstawić takie z citroena C3 pasowały idealnie :-P ciekawe czy do megane III by coś pasowało z innego modelu :) :)

np kia cee'd nie tylko z przodu ma mgiełkowy spryskiwacz ale i z tyłu też :shock:

 

ja zauważyłem jeszcze jedną przypadłość ale odnośnie tylnej wycieraczki, można to zauważyć tylko zimą gdy używa się gęstego płynu zimowego, wiadomo zimą szyba tylna brudzi się zaskakująco szybko i szybko też brud na szybie wysycha i aby oczyścić powierzchnię na której pracuje wycieraczka trzeba zużyć dużo płynu ponieważ czasami nie jest on w stanie spłynąć do miejsca w którym jest mocowanie wycieraczki i w tym miejscu pracuje ona na sucho, płyn dojdzie do połowy szyby i już ramię go wyciera :cry:

właśnie takie rozwiązanie jak w kii cee'd czyli mgiełkowe spryskanie szyby by było tutaj najlepsze, a nie tak jak jest w naszych megi płyn ścieka po szybie :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wszelkie próby przestawiania spryskiwaczy i w megi i w Lagunie się nie udały... może znajdziecie jakiś skuteczny sposób. w Astrze II brałem igłe albo szpilke i gotowe. tutaj to jakoś opornie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!