Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie deska rozdzielcza podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

ja nie wyciągałem jeszcze ale na forum znalazłem sposób na te bolce. Szukajka pomogła :-)

http://megane.com.pl/megane-i-phi-demontaz...hlight=stacyjka

Kluczyk masz, to poz 2 wg opisu

Tu też to samo 2 post:

http://megane.com.pl/stacyjka-nie-odbija-vt4423.htm#144201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku godzinach intensywnej pracy i zaoszczędzonych pewnie paru stówek oraz waszej bezcennej pomocy problem został rozwiązany, a mój kochany scenik śmiga jak dawniej. :-) Powodem były wypalone i zaśniedziałe styki w kostce stacyjki.

Szczegółowy opis problemu i jego rozwiązanie:

1. Zdejmujemy obudowy wokół kierownicy, górną i dolną

2. Patrząc z góry na stacyjkę znajduje się śrubka która trzyma stacyjkę, ja wykręcamy jako pierwszą natomiast od spodu stacyjki znajdują się 2 ząbki które trzeba wciskać w momencie obracania kluczykiem jednocześnie do momentu aż się schowają i w tedy dopiero wyciągamy stacyjkę z kolumny kierownicy.

3.Aby zdemontować całkowicie stacyjkę należy również rozpiąć kostkę z przewodami znajdującą się około 40 cm dalej od stacyjki szukając jej wzdłuż przewodów.

4.Na zdemontowanej o0budowie stacyjki znajdują się 2 śrubki które trzeba wykręcić aby wymienić przewody z kostką w której znajdują się styki.

5.Na tym etapie możemy założyć nową kostkę z przewodami i wszystko złożyć z powrotem w całość. Chyba że ktoś cierpi na problem braku pieniędzy :-| i ma chwilę czasu oraz dużo nerwów może się pobawić w rozebranie tej kostki i jej naprawienie. Ja tak zrobiłem a wyglądało to następująco

- zdejmujemy obudowę kostki pod którą znajduje się element plastikowy, sprężynka i blaszka. Po rozmontowaniu tego czyścimy wszystkie nadpalone styki i z dużą cierpliwością składamy to wszystko w całość. Dalsze czynności montażu wyglądają odwrotnie jak demontaż.

Do tego wszystkiego dodam fotki aby ten opis miał jakiś sens. mam nadzieje że jest to zrozumiałe, starałem się jak mogłem. :-)

 

[ Dodano: 2010-12-11, 21:13 ]

Przepraszam za jakość wykonanych zdjęć, ale w spartańskich warunkach była wykonywana naprawa, a zdjęcia wykonane telefonem. Dodatkowo umieściłem w odwrotnej kolejności zdjęcia wykonywanej naprawy. Zamykam temat. Dziękuje :P

post-28997-1292097078_thumb.jpg

post-1-1292097078_thumb.jpg

post-1-1292097079_thumb.jpg

post-1-1292097080_thumb.jpg

post-1-1292097081_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Podepnę się pod temat aby nie tworzyć nowego.

U mnie jest prawie podobna sytuacja, z tą jednak różnicą, że po przekręceniu stacyjki w pozycję 3 kontrolki na desce nie gasną. Rozrusznik oczywiście nie kręci, gaśnie jedynie radio i podświetlenie wyświetlacza. Nie słychać żadnych klikań przekaźników, tylko wyłącza się radio i to wszystko. Dodam tylko, że jak auto pochodzi trochę, rozgrzeje się, to odpala normalnie. Czy to może być uszkodzony bendix w rozruszniku?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. o ile dobrze cie rozumie to zanim wyciągniesz rozrusznik zrób kilka prób wcześniej takich jak:

- weź mniejszy młotek w dłoń i popukaj kilkakrotnie w rozrusznik (dojście dość trudne z pod maski, chyba że masz kanał) a po co to? by mieć pewność czy nie wiesza sie ten właśnie bendix lub szczotki.

- przed odpalaniem poruszaj kilkakrotnie lewarkiem w przód i w tył (miedzy biegami) w takim samym celu jak w/w

- jesli ww sposoby nie pomagają to wejść trzeba pod samochód i sprawdzić czy przewody dochodzące do rozrusznika nie są uszkodzone (oberwane, poluzowane,zaśniedziałe) wszczególności ten który dochodzi do elektromagnesu, taki gruby.

- ostatecznie wyciągamy rozrusznik i wykonujemy oględziny, czy nic nie jest urwane i przetarte

Powodzenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest campino, tak miałem w Oplu, kiedy chciałem zapalić gwizdał bendyks, kilka razy bez wciśniętego sprzęgła poruszałem dźwignią i potem zapalał. Nie zawsze za 1 razem, ostatnio przed wymianą, to nawet wkładałem 4 bieg i lekko zabujałem autem, aż przyszedł zamówiony bendyks (było 5 rodzajów) i wymieniłem. Wymieniłem bendyks i tuleje, ja jeździłem potem 2 lata, teraz znajomy pomyka i nie narzeka. Prawdopodobnie odwieszają się szczotki automatu, czy luzuje sprężyna bendyksu. Najlepiej nie młotek a drewniany kijek od szczotki, bo jak kolega uderzy za mocno może uszkodzić obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej nie młotek a drewniany kijek od szczotki, bo jak kolega uderzy za mocno może uszkodzić obudowę.
No to rozumiem, puknąć delikatnie w korpus rozrusznika, bo może sie podwiesić któraś szczotka. Ale tego połączenia skrzynia biegów ---> rozrusznik nie jestem w stanie pojąć :shock: To chyba jakis zbieg okoliczność, że ci to pomagało. I tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci odpowiadam o co mi dokładnie chodziło z tym lewarkiem. Tak wiec wrzucając obojętnie jaki bieg w samochodzie (przypuśćmy 4) i starają się go popchnąć np. do przodu, to w tym momencie obraca się również koło zamachowe na którym jest wieniec zębaty a o niego zaczepia się przy odpalaniu bendix. Tak więc ruszając samochodem na biegu lekko do przodu i do tyłu jest szansa że taki bendix powróci do właściwego położenia. A czasem w brew pozorom udaje sie to w taki sam sposób, poruszając samym lewarkiem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie campino, Xmen napisał to obrazowo, stukanie w rozrusznik pomagać może (nie koniecznie) przy zawieszonych wytartych szczotkach, a ruch lewarka bądź auta na wrzuconym biegu, przy wyrobionych frezo-trybach pomiędzy kołem zamachowym a bedyksem, głownie na bendyksie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xmen1985r, czekaj czekaj .

Tak wiec wrzucając obojętnie jaki bieg w samochodzie

(przypuśćmy 4) i starają się go popchnąć np. do przodu, to w tym momencie obraca się również koło zamachowe na którym jest wieniec zębaty a o niego zaczepia się przy odpalaniu bendix.

No tak masz rację, jak zazębisz skrzynię biegów z silnikiem, to poprzez obracające się koła następnie przez skrzynie biegów aż do wału i co za tym idzie koła zamachowego z koronką można ustawić odpowiednio zęby koronki , tak żeby idealnie sie zazębiły z zębami na dendiksie rozrusznika.

Ale:

Tak więc ruszając samochodem na biegu lekko do przodu i do tyłu jest szansa że taki bendix powróci do właściwego położenia.

Bendix nie może "wrócić" do właściwego położenia bo ma tylko jedno położenie , na wałku wirnika i za chiny ludowe z tamtąd się nie rusza, co najwyżej przez takie bujanie na biegu można fartownie wcelować żebami bendixa w zęby wieńca koronki koła zamachowego. Ale trzeba mieć farta.

A czasem w brew pozorom udaje sie to w taki sam sposób, poruszając samym lewarkiem. :)
Ale to to jest bzdura niesamowita 8-) Ruszając samym lewarkiem ruszasz elementami w skrzyni a nie w silniku :!: Proponuję poduczyć się odrobinę o budowie silnika spalinowego i ewętualnie wtedy dawać rady innym . A na razie ode mnie personalnie ( ale bez urazy ) :) za wprowadzanie w błąd. Dziękuję skończyłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Campino, jeśli wysyłasz Xmenowi :) to ja dla siebie też proszę, może nie za to co on napisał dosłownie, ale faktycznie coś w tym jest. Kiedy w moim historycznym Oplu padał bendyks,szwagier przez telefon mówił o poruszaniu biegami. Fakt, ruszanie dźwignią biegów dawało pozytyw przez 2 dni, potem kazał na biegu pobujać samochodem i to wszystko działało. nie mogliśmy naprawić - wymienić bendyksa od razu bo nietypowy na magazynach, silnik 1,8L V8, Bosch (Bosch robił trzy rodzaje a jeszcze Sachs czy cóś tam), dla tego po numerach z bendyksu doszli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!