Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrzad Megane I 1.4RT 96r. Kiedy wymienic?


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Fabryka podaje, że co 120 - ja wymieniłem jak kupowałem auto to miałem 112 tys.

Osobiście zalecam (po konsultacji z mechanikami ) tak przy 90-100 tys.

Trza też wymienić napinacz oraz w moim przypadku jako drugi napinacz pompę cieczy chłodzącej. Nie wiem jak w twoim silniku jest ale chyba podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 kkm lub 5 lat, jednak w zależności od eksploatacji (jazda miejska, częste zapalanie, itp) zaleca się wymianę częściej. Również po zakupie używanego auta jeśli nie jesteś pewny na 100% co było w nim robione to polecam wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wie ktos moze co ile nalezy wymienic rozrzad w tym modelu? W instrukcji takich rzeczy nie moge znalezc a jest to dosc istotne..

 

Pozdrawiam

Jak przebieg zbliża się do 100.000 to lepiej zmienić, zwłaszcza jak się nie ma 100% pewności kiedy poprzedni właściciel to zrobił. Koszt w sumie bardzo niewielki a sprawa z głowy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście Koledzy bardzo odważni.

Rozrząd to nie tylko pasek. To jeszcze rolka napinająca i pompa wodna.

Kiedyś uwierzyłem w te zapewnienia producenta , żeby wymienic co 120 tyś km. i pasek wytrzymał. Nie wytrzymała tylko rolka napinacza i po 95 tys rozleciała sie. Z pewnoscią wiecie co sie stalo i ile to kosztuje. Od tamtej pory wymieniam rozrzad co 60-70 tys km i co druga wymiana dotyczy rowniez pompy wody. Mam pewność i tzw świety spokój. Ale ponoć do odważnych swiat należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy mówi co innego. W swoim meganie rozrząd wymieniłem przy 80tys, a potem sugerują wymieniać co 60 tys, ale....znajomy mechanik twierdzi że lepiej o 10 tys wcześniej.

Poniżej jest link gdzie można sobie poczytać co kiedy należy zrobić.

 

http://www.renault.com.pl/RenaultSITe/cust...adow/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś cos takiego zasugerował :mrgreen: hi hi.

Każdy ma na ten temat jakąś teorię wziętą nie wiadomo z czego. Producent zaleca tak a nie inaczej, ale trzeba brać też poprawkę jak auto jest użytkowane, co innego jazda płynna na trasie, a co innego ciągłe ruszeanie w korku. No ale po to jest forum np takie jak to żeby wymieniać się zdaniami. Zawsze warto posłuchać co inni mają do powiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ale wrto się przekonać, że miało się rację ;-)

Dzielę się doświadczeniem w tym temacie (praktyka na własnym autku) i wiedzą uzyskaną od człowieka z ASO i książek dlatego wiem co zaleca producent :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak forum jest po to, aby udzielać rad praktycznych. Teorie każdy może sobie wyczytać. A praktyka, wynikająca z wieloletnich doświadczen, jednoznacznie mówi, że rozrząd napędzany paskiem nalezy wymienic co 60-70 tyś km, lub co 5 lat. Wtedy zachowujemy prawie 100% bezpieczeństwa. Razem z paskiem OBOWIĄZKOWO należy wymienić również napinacz nawet jezeli pozornie wydaje nam sie, że jest dobry. No i jeszcze pompa wodna...Ja stosuje zasadę, że wymieniam ją co drugą wymianę paska i rolki. Koszt całości to jakieś 500,- zł /razem z pompą/ a komfort swiadomości, że nic sie nie stanie wielki. Jakoś do tej pory nie zawiodłem sie na tym, czego i Kolegom życzę. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ja stosuje zasadę, że wymieniam ją co drugą wymianę paska i rolki. Koszt całości to jakieś 500,- zł /razem z pompą/ a komfort swiadomości, że nic sie nie stanie wielki. Jakoś do tej pory nie zawiodłem sie na tym, czego i Kolegom życzę. :mrgreen:

I racja, co 60 tys. pasek i napinacz, co druga wymiana dodatkowo pompa wodna (moja przy 120.000km jeszcze trzymała ale w środku była już bardzo zużyta). Warto też przy okazji wymiany rozrządu przyjrzeć się uszczelniaczom wałka rozrządu (silnik 1.4 8V ma dwa różne, koszt około 20zł / sztuka), po przebiegu ok. 120.000 na bank będą podciekać olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ja stosuje zasadę, że wymieniam ją co drugą wymianę paska i rolki. Koszt całości to jakieś 500,- zł /razem z pompą/ a komfort swiadomości, że nic sie nie stanie wielki. Jakoś do tej pory nie zawiodłem sie na tym, czego i Kolegom życzę. :mrgreen:

I racja, co 60 tys. pasek i napinacz, co druga wymiana dodatkowo pompa wodna (moja przy 120.000km jeszcze trzymała ale w środku była już bardzo zużyta). Warto też przy okazji wymiany rozrządu przyjrzeć się uszczelniaczom wałka rozrządu (silnik 1.4 8V ma dwa różne, koszt około 20zł / sztuka), po przebiegu ok. 120.000 na bank będą podciekać olejem.

 

Swiete słowa....o tym uszczelniaczu całkiem zapomniałem, a rzecz ważna. Zapryskany olejem pasek wytrzymuje o wiele, wiele krócej!!!

O tym, że należy stosowac czesci tylko wysokiej jakości to chyba wszyscy wiedzą. Nie serwisowe, bo drogie jak cholera, ale dobrych firm. Np pasek rozrządu firmy Geatze jest taki sam jak serwisowy, tylko nie ma znaczka Renault i kosztuje mniej niz 100, zł. Nie stosujcie TANICH ZAMIENNIKÓW nieznanych firm lub tzw "rzemieslniczych", albo regenerowanych. O używanych nawet nie wspominam!!! . Pasek rozrządu może byc założony tylko raz. Wszelkie uszczelki też. Chytry zawsze dwa razy płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może powiedzieć ile kosztuje wymian rozrządu w opcji full w ASO - sama robocizna i poza nim części to pewnie będzie 500-600zł kosztować.

Pytam bo w przyszłym roku najprawdopodobniej czeka mnie taka wymiana no i trzeba się

będzie do niej przygotować, a przede wszystkim znaleźć dobry i sprawdzony warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!