Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczki przednie: dziwna i nieregularna


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Scenic II phI, 2004, 1.9 dCi.

Od jakiegoś czasu mam problemy z pracą przednich wycieraczek, np.:

- przy włączonej pracy okresowej, wycieraczki potrafią samoczynnie zmienić prędkość i interwał - machną co 5 sekund, po 5 machnięciach zaczną machać co 1 sekundę by po chwili zacząć machać z pełną prędkością a potem "usną" sobie na kilka minut.

- przy pracy ciągłej na 1 biegu np. robią sobie przerwy..

Nie dzieje się to zawsze, ale nadzwyczaj często. Wydaje mi się, że nie napotykają żadnych oporów bo nie słychać żadnych stuków, buczenia przeciążonego silnika, a na pełnej prędkości działają płynnie.

Czy tylko warsztat/clip pomoże?

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zasadach Scenica II się nie znam, u mnie w RX4 zaobserwowałem, że kiedy załączę najdłuższą przerwę, to czasami one same sobie przyśpieszają - zmniejszają tą przerwę w zależności czy szyba jest wilgotna czy sucha (od zewnątrz). Rozumuję, że muszą być jakieś czujniki, które odczytują opór przy wycieraniu i być może komputer to reguluje dodatkowo. Czekaj jednak na opinie właścicieli aut Twojego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumuję, że muszą być jakieś czujniki, które odczytują opór przy wycieraniu i być może komputer to reguluje dodatkowo.

Też tak mi się wydawało, ale zdarzyło mi się, że po takim przyspieszeniu wycieraczki stanęły na prawie minutę (w poz. spoczynkowej) przy zupełnie mokrej szybie - nic nie widziałem.

Wyłączanie i włączanie wycieraczek nic nie dało - nawet nie drgnęły. A potem same z siebie znów ruszyły (przy włączonym na 1 bieg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenicach lub Megankach I Ph I/II nie ma czujnika deszczu, w II-kach już jest. Chyba nawet w standardzie. To ze wycieraczki stają w dziwnej pozycji lub nie chcą się wyłączyć spowodowane jest uszkodzeniem krańcówki znajdującej się na ślimaku/przekładni wycieraczek. Trzeba ją rozebrać, wyczyścić, nasmarować świeżym smarem i powinny działać .

Dodatkowo wszystkie Meganki i Sceniki mają zabezpieczenie termiczne, zabezpieczające silnik przed spaleniem. Jeżeli w układzie mechanicznym wycieraczek są jakieś opory powodują one wzrost temperatury, co powoduje wyłączenie silnika na czas potrzebny do jego ostygnięcia.

W przypadku MII/SII dodatkowo dochodzi czujnik deszczu, który lubi ześwirować, albo nie działa w ogóle albo jest nadgorliwy i wyciera suchą szybę. Kolego trabant, proponował bym wyjcie mechanizmu wycieraczek i sprawdzenie czy gdzieś się nie zacierają. Usterki elektryczne wycieraczek można stwierdzić jedynie za pomocą CLIP-a .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego trabant, proponował bym wyjcie mechanizmu wycieraczek i sprawdzenie czy gdzieś się nie zacierają. Usterki elektryczne wycieraczek można stwierdzić jedynie za pomocą CLIP-a .

Ok, dzięki.

To najpierw sprawdzę na clipie, żebym nie musiał babrać się na mrozie z wycieraczkami (garażu brak). Poczytałem też o żelu do czujniku deszczu więc sprawdzę także i to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam takie pytanie odnośnie wycieraczek mam meganke 1 z 96 r i mam taki przypadek ze wwycieraczki działaja prawidłowo tylko ze wyłaczają sie za pużno i staja na puł szyby nawej jak je opuszcze to po wlączeniu zapłonu one wskakują na pół szyby niewiem co jest przyczyna da sie to naprawić ?? pomocy tak sie nieda jeżdzić !!! pozdrawiam :cry:

 

:-)

Po pierwsze Twój post podpada pod multipost, nie piszemy gdzie popadnie tego samego w podobnych tematach. Za to można zarobić pasek.

Po drugie, zgodnie z Regulaminem Forum piszemy stosując pl-literki, ortografię i gramatykę!

Jasno wyrażając swoje myśli, tak aby było to zrozumiałe dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!