Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, zgasł podczas jazdy. alternator?


osman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy i jako ewidentny dyletant, prosze o pomoc.

Posiadam Megane II 1,5dci 2004. Ogólnie autko sprawowało sie dobrze, aż do dzis. Jadąc zapaliła mi sie kontrolka ABS . Przyhamowałem i rzeczywiscie ABS nie działał, hamulce sprawne w 100%. Nastepnie po niedlugim czasie wysiadło mi wspomaganie, kierownica zaczeła stawiac bardzo silny opór, ale jakos dalo sie prowadzic. Po chwili cos zaczeło "pikać". przestraszylem sie nie na żarty, szukajac miejsca by sie zatrzymać. Zapaliła się lampka STOP a komputer wyswietlił "electronic failure" po czym po jakiejs minucie silnik zgasł.

Proby reanimacji zdały sie na nic.przy odpalaniu daje sie słyszeć dzwięk jak "klekotanie bociana" :-) pare szybkich klikniec i nic pozatym. rozrusznik nie kreci. Paliła sie takze lampka ladowania akumulatora. Pierwsze podejrzenia padły na alternator. zadzwoniłem po znajomego który podjechał z kablami, podpieliśmy i zapalił. Kontrolka ABS i AKU swiecily sie nadal, jednak długo nie pojechałem. po niecalym kilometrze padł ponownie. Zmierzylem napiecie akumulatora - 9,4V podczas pracy silnika. Czy to nie za mało? pasek alternatora ok, kreci normalnie..

Moje pytanie - skoro nie ma ladowania to jak to sie ma do ABS? czy pompa ABS jest zasilana elektrycznie? Brak wspomagania oczywiscie rozumiem, jest alektryczne, ale abs?

czy to alternator czy moze jakis bląd elektroniki? kompa etc. Akumulator jest nowy. Brak także charakterystycznego dzwięku odblokowania kierownicy.

Proponuję jednocześnie wymianę klawiatury, coś koledze prawy ALT się zacina.

Na forum piszemy stosując pl-literki.

pozdrawiam i dziekuje za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To klekotanie to pewnie z rozrusznika, jak za mało prądu to tak może robić. Moim zdaniem 9,4v Podczas pracy silnika to zdecydowanie za mało, aku nominalnie ma 12v jak mierzyłem po jezdzie to było bliżej 13v. wychodzi na to że brak ładowania. Pompa ABS jest zasilana elektrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej chwili powiedziałbym, że strzelił pasek akcesorii, brak ładowania i wspomagania. Ale skoro twierdzisz, że sprawdziłeś i jest cały...

Możliwe, że strzelił napinacz. Wtedy pasek możne wyglądać, że jest :-) w rzeczywistości jest luźny i nie napędza odpowiednio akcesorii.

Łatwo to sprawdzić, wystarczy, na wyłączonym silniku, nacisnąć palcem pasek, jeżeli jest "twardy" to oznacza, że będzie OK. Jeżeli pasek się ugnie to na bank coś jest nie tak.

Można spróbować wtedy odpalić auto i popatrzyć czy pasek się kreci i kręcą się wszystkie kółka. Szczególną uwagę poświecił bym rolce na alternatorze. Możliwe, że właśnie ono padło. Ale wtedy byłyby dodatkowe efekty dźwiękowe.

Druga możliwość to usterka, alternatora, a konkretnie regulatora napięcia. I na to bym głównie stawiał, z tym, że nie pasuje mi, że nie ma wspomagania.

Pewny nie jestem ale MII nie ma wspomagania elektrycznego.

Co do pompy ABS to jest ona elektryczna.

Zmierzylem napiecie akumulatora - 9,4V podczas pracy silnika

To właśnie wskazywało by na uszkodzenie regulatora napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowszą Megi II po liftingu z 2006 roku, ale u mnie przy silniku 1,5 dci jest wspomaganie kierownicy elektryczne. A gdy silnik pracuje nie świeci się przypadkiem kontrolka od ładowania akumulatora? Tak jak kolega P_r_z_e_m_o, napisał obstawiałbym, że coś z alternatorem (rolka, regulator napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odzew.

wczoraj wyjałem aku do ładowania na noc. Wkrótce sprawdzę czy pasek nie jest luźny, ale wydaje się być ok.

-pali sie kontrolka abs

-pali sie konrolka ładowania baterii

-pali sie kontrolka pasów pomimo ich zapięcia

-nie dziala wspomaganie oraz blokada kierownicy

-nie dziala radio, nawiew bardzo slabo

 

wszytkie swiatła ok..

 

Podczas jazdy padło najpierw - w kolejnosci - nawiew, ABS, wspomaganie (które zaskakiwało od czasu do czasu) radio, no i silnik zgasł. Na logike z braku mocy komputer wyłączał wszytkie systemy pobierajace prąd po kolei. Najdziwniejsze ze nie zapaliła mi sie kontrolka ostrzegająca o braku ladowania na początku - w ogóle bym nie odważył sie ruszyć :-)

 

dam znac po podłaczeniu i próbie uruchomienia.

 

[ Dodano: 2010-12-30, 18:42 ]

może to się jeszcze komuś przyda:

 

akumulator po naładowaniu do pełna i samochód odpala bez problemu. Pali się już tylko kontrolka aku. Przy włączonych światłach mijania da się przejechać jakieś 20 km. Tak więc, jeśli komuś przydarzy się coś takiego (brak ładowania) radzę szukać najbliższego warsztatu, ewentualnie próbować dojechać do domu wyłączając zbędne urządzenia. Niestety nie da się ABS i wspomagania które wg mnie są najbardziej prądożerne.

 

Dla mnie dziś "tylko" naprawa alternatora, co przy migającej "choince" na tablicy wskaźników i spadającym z biegiem czasu zaufaniu do megi, to i tak niewiele.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Najbardziej prawdopodobną przyczyną w tego typu przypadkach jest uszkodzenie kółka alternatora, które w swoim wnętrzu ma gumę, która "puszcza" i sie rozwukanizowuje od reszty. Należy sprawdzić stan tego elementu. Często też mimo braku ładowania nie zapala sie stosowna kontrolka na desce rozdzielczej. W celu naprawy należy oczywiście zdemontować alternator.

Ładowanie na pracującym silniku powinno byc w okolicach 14V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!