Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie Scenic 1,5 DCI 106 km


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Mam taki problem - wg wszystkich raportów spalania moja furka powinna palic w okolicy 7 - 8 ltr. ( chodzi o 1,5 dci jazda głównie miasto ) . I tak było do czasu. Wraz z nastaniem mrozów byłem w ASO na akcji serwisowej ( nowy program do wtrysków i coś tam ze wspomaganiem ) i od tego momentu auto zaczęło palic w okolichach 8 - 9 ltr.

 

I teraz zastanawiam się, czy jest to wina mrozów na poziomie -20 - -10 st C czy tez niedogrzania silnika ( choć jak już się nagrzeje to trzyma na 4 kresce ) czy też coś spieprzyli w ASO. Jednocześnie nadmienię, że auto jakoś inaczej nie jeździ po tej akcji w ASO.

 

 

Proszę o opinie użytkowników podobnych aut ( mój Scenic 2006 r ) gdyż nie wiem czy cos działać w temacie ( pierwsze co mi przychodzi na myśl to walic do ASO na reklamacje ) czy też jest to normalny objaw tego auta.

 

PS. Przedtem ( temp zew ok 0 - +8 st C ) auto paliło 7,2 - 7,5 ltr / 100 km więc skok jest o prawie 2 ltr przy takiej samej dynamice jazdy.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego moja Megi II 1,9 DCI paliła w cieplejsze dni na mieście 6,9 do 7,2 litra a teraz przy temperaturach -15 przy zimnym silniku i poślizgach na biegu nawet 8,5 - 9 litrów z ogrzewaniem i podgrzewaniem szyb.Jeśli tylko nabierze temperatury to norma wraca ok 7 na mieście a wczoraj na trasie przy PSJ do 5 biegu 4,8 :shock: ...

Druga sprawa że kodując wtryski w ASO może zmienili dawkę paliwa i auto spala więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie miałem okazję pojeździć Meganką 1,5 dci ( rocznik 2010 ) i spalanie w sumie na podobnym poziomie czyli na miejskich warunkach ok 8 ltr.

 

Mam nadzieję, że to tylko wina niskich temperatur - teraz w sumie jest cieplej o okolicach 6 st C w dzień i 0 C w nocy. Jutro machnę traskę 350 km to zobaczymy jak wyjdzie średnie na trasie.

 

Mozliwe, że po wgraniu nowego programu do wtrysków ( akcja serwisowa w ASO ) coś mogli spaprać i skutkiem tego jest taki skok spalania?

 

 

Odezwę się po świętach jak przegonie trasę.

 

[ Dodano: 2010-12-26, 15:31 ]

Witajcie. Spalania ciąg dalszy.

 

Jestem po trasie ok 330 km - Wrocław - Bochnia. trasa głównie autostradka i trochę dróg powiatowych. Spalanie średnie ( wg kompa ) 6,2 ltr/100 km. ( 3 osoby plus kupa gratów ). Niby i dobrze, ale sądziłem że zejdę w okolice 5,5 - 5,7.

 

Jeszcze biorę jedną ewentualność pod uwagę - błędy na kompie. Zatankuję pod korek, machnę ze 300 km i wtedy sprawdzę co i jak..

 

6,2 na traskę ( ok 130 km/h ) to w sumie spoko, ale na miescie trochę mnie boli spalanie na dużym poziomie ( ok 9 ltr ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Widzę że jestem odosobniony w moich spostrzeżeniach a mój Szczenik jest zupełnie zdrowy. :-)

Mojego SCII 1.5 dci 106KM mam od maja tego roku i spalanie w mieście niestety tak się plasuje od początku.

W zależności jakiego paliwka zaleję (Neste/BP Ultimate) w mieście pali od 7,5 do 8,5/100km. Obecnie na wyświetlaczu jest chyba 8.6/100.

Niestety latem jest podobnie, bo cały czas pracuje klima. Auto odwdzięcza się w trasie, których mało robię, bo spalanie przy 5 osobach można ze spokojem utrzymać na poziomie 5,7-6,2.

 

prezes_71 ... jaką akcję serwisową miałeś przeprowadzoną? próbuję znaleźć jakieś info na sieci ale cienko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezes_71

 

Zwiększone spalanie w zimie widzę również wyraźnie u siebie i tym bym się na Twoim miejscu nie przejmował. Niepokoi mnie za to opisane przez Ciebie spalanie na trasie... 6.2 to tyle ile spala w podobnych warunkach mój SII 1.9dCi. Chyba, że komp zawyża Ci spalanie. U mnie, w/g komputera podkładowego spala więcej o około 0.5 - 0.8 L na 100km niż w rzeczywistości.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kurcze muszę pochwalić się że trasa, Gorzów-Szklarska-Gorzów łącznie 690 km to 38 litrów Vervy, czyli jakieś 5,5 na 100km... ;-) Prędkości nawet 170 były w załadowanej po burtę Megi....A odkąd przyszło ocieplenie po mieście mam średnio 6,8 litra..super wynik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moj scenic 1.9 dCi obecnie spala 7.5 l /100 km. dzienna trasa 25 km(80% trasa, 20% miasto) jak dla mnie to dużo, słysząc opinie ze diesel powinien łykac to 6 - 6.5 l :/

 

Dziś jak wracałem przy 150km/h pokazało mi 8 l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!