Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja czyja wina


KOSA78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sytuacja wyglądała następująco kolega jechał ulicą dwukierunkową skręcił w lewo w jedno-kierunkową i zaczął cofać w tym samym momencie z parkingu tyłem cofała koparko-ładowarka no i doszło do lekkiego przetarcia błotnika i klapy było by dużo gorzej ale kolega zdążył ruszyć do przodu bo inaczej gość by mu łyżkę do bagażnika zapakował.Moje pytanie brzmi czyja wina :-) osobówki która cofała po ulicy czy koparko-ładowarki wyjeżdżającej z parkingu

post-26986-1293126958_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można wycofać z ulicy jednokierunkowej, według mnie to tutaj winnego nie ma, w drogowce był podobny przypadek gdzie 2 kobiety cofały i stuknęły się tyłami, policja przyjechała i zaradziła żeby te panie spisały jakiś papierek, że nie życzą sobie interwencji policji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wina jest kierowcy

koparki przecież on włączał się do ruchu

dokładnie też tak myślę a cofanie jest dozwolone na ulicy o jednym kierunku ruchu ale należy pamiętać,że manewr cofania definiuje się jazdą na wstecznym biegu o długość samochodu-słowa policjanta na tvn turbo (dla mnie też trudne do zrozumienia) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cofanie jest dozwolone na ulicy o jednym kierunku ruchu

 

pod warunkiem, że kierowca nie robi tego w celu opuszczenia ulicy od strony wjazdu do niej.

Koparka wykonywała manewr zgodny z przepisami, zaś kolega wykonał manewr zabroniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina obustronna. Dodatkowo można by było to rozgraniczyć na zasadzie, kto pierwszy włączył światła wsteczne, więc nie dopuszczalnym jest cofanie w przypadku kiedy na drodze jest inny użytkownik drogi, problem w tym, że musi być bezstronny świadek, o których ciężko w dobie dzisiejszej znieczulicy. Jednak z tego co opisałeś wina obustronna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega był na drodze/ulicy w momencie gdy sie zatrzymał włączył 1 bieg usłyszał obcieranie a w lusterku zobaczył koparke operator miał pomocnika który miał mu pomagać w włączaniu sie do ruchu ale było zimno i pomocnik schował sie do kabiny wjazd w ulicę jednokierunkową był prawidłowy nie pod prąd a KD nie zabrania cofania na ulicach jednokierunkowych moim zdaniem wina leży po stronie operatora który wyjeżdzając z parkingu był pojazdem włączającym sie do ruchu i powinien ustąpić pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu a to czy jadą oni tyłem czy przodem to chyba nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny manewr zawracania sam robiłem na egzaminie na prawo jazdy, także był on jak najzupełniej prawidłowy (chyba, że w Radomiu źle egzaminują). Wina koparki, ponieważ włączała się do ruchu i uderzyła w samochód już znajdujący się na drodze z pierwszeństwem. Chyba, że koparka była tam już wcześniej, w końcu koparki zwykle nie poruszają się zbyt dynamicznie... Sprawa ciężka do rozwiązania, jeśli nie widziało się zdarzenia "na żywo". :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne pytanie ale jednak. Czy koparka miała prawo do poruszania się po drogach - czy została dopuszczona do ruchu po drogach publicznych? Czy miała wymagane badania techniczne i ubezpieczenie???

Bo jeśli nie to szukanie winnego kolizji jest bezcelowa, bo sprawca wtedy zawsze będzie

poruszający się tą koparka. W takich sytuacjach zawsze najlepiej wezwać policje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebcio76, trochę źle rozumujesz. To, że kopara nie była dopuszczona do ruchu, to nie znaczy, że kierujący nią jest sprawcą kolizji. Dalej podtrzymuję swój poprzedni post, ale chcę Ci wytłumaczyć kwestię teoretyczną, zakładając że; kopara nie ma dopuszczenia do ruchu i dochodzi do kolizji, to nie znaczy, że operator jest sprawcą. Załóżmy, że winnym jest kierowca osobówki więc on dostaje MKK za sprawstwo kolizji, a operator kopary MKK za poruszanie się po drogach publicznych pojazdem niedopuszczonym do ruchu. MKK lub wniosek o ukaranie przed Sądem Grodzkim. Dodam, że nie zawsze nietrzeźwy kierowca jest sprawcą zdarzenia drogowego, (tak na marginesie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz piszesz,

...zaczął cofać...
, za chwilę
...gdy sie zatrzymał włączył 1 bieg...
.Ustal z kolegą co i jak było,bo to co piszesz,to dwie diametralnie różne sytuacje.
...zawsze nietrzeźwy kierowca jest sprawcą zdarzenia drogowego

No właśnie kolego nie zawsze.

Przykład:Pojazd A prowadzony przez nietrzeźwego zostaje najechany przez pojazd B.Kierujący poj.A odpowie za prowadzenie pod wpływem,natomiast kierujący poj.B za spowodowanie zdarzenia drogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że nie zawsze nietrzeźwy kierowca jest sprawcą zdarzenia drogowego, (tak na marginesie).

Kolego MarkB czytaj uważnie to co inni koledzy piszą :-)

Co do tematu, to jeśli kolega i koparka się poruszali to wina jest obopólna, natomiast jeśli któryś z nich stał w momencie uderzenia, to wina jest tego który jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!