Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

zaciekawił mnie taki produkt:

http://www.allegro.pl/item218504457__easyp..._4_sensory.html

i tu moje pytania:

-czy ktoś to juz montował

-czy naprawdę to takie czułe jak w opisie

-czy warto kupić albo to tylko zabawka

wszelkie opinie mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego samochodu dołożyłem czujniki cofania, montaż wymaga staranności i parę godzin czasu. Ważne aby biper umieścić w miejscu gdzie będzie dobrze słyszalny, tak aby nie trzeba było wyłączać radia. Ja mam pod kolumną kierownicy, tak jak kończy się plastik deski, ale od strony pedałów. Ważne są również miejsca na zderzaku tak aby kąt "wiedzenia" dobrze wykorzystać. Zrezygnowałem z wersji z wyświetlaczem bo patrze do tyłu lub w lustera a nie na wyświetlacz. Przydatny dodatek. Nie pamiętam jakiej firmy mam założony system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

też się nad tym zastanawiam, bo jak jest bardzo ciasno to ciężko mi wyczuć koniec naszego wystającego tyłeczka :-) ciekawi mnie kilka rzeczy:

1. czy warto kupować te tańsze zestawy tak do 100 zł, czy już zainwestować więcej?

2. jak trudny jest montaż? - mam śrubokręt, wiertartę, młotek, poziomice i troche innych narzędzi i umiem np. zamocować wyrwane gniazdko, czy dam sobie radę?

3. czy kolega koszałek opałek mógłby dać fotkę gdzie w tylnim zderzaku zamontował sensory i napisać jak to montował i ewentualnie na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda auto kupiłem już zamontowanymi czujnikami parkowania, ale muszę przyznać ze poprzedni właściciel zrobił to "z głową". Zamiast wyświetlacza są cztery diody, które świecą w trzech kolorach. Daleko od przeszkody są zgaszone im bliżej zapalają się na zielono, pomarańczowo i czerwono. Dodatkowo emitowany jest sygnał dźwiękowy i bliżej tym częściej pika. Po włączeniu wstecznego piknie 2 razy informując ze system działa i jest w sprawny.

 

Diody i buzzer zamontowane są za tylnymi siedzeniami. Najczęściej cofając kierowca obraca się lub cofa na lusterka - w obu przypadkach diody są w polu widzenia.

 

Jeżeli miałbym montować to szukałbym czegoś podobnego LINK ALLEGRO. Niekonicznie pasek ale czujniki bez wiercenia pod zderzak. Montaż buzzera i diód w tym samym miejscu.

post-794-1194387664_thumb.jpg

post-1-1194387664_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mi zostanie kaska na koniec miesiąca to coś kupie napewno :-) tylko jeszcze się zastanowię czy z sensorami czy z taśmą

domin_g dzięki za zdjęcie to miejsce montażu jest orginalne i bardzo mi się podoba :-) , myślałem o czujniku bez wyświetlacza z samym buzzerem, ale teraz to już sam nie wiem, troche mi kłopotu zrobiłeś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ciesze się, że trochę Ci namieszałem i może namieszam bardziej. Osobiście bardzo podoba mi się zestaw Parktronic klep.parktronic.pl/product_info.php?cPath=21&products_id=29"]LINK i gdybym miał zkaładac to bym się nad nim zastanowił (mimo ze cena jest dość wysoka).

 

Czy robic otwory w zderzaku? Trzeba się zastanowić - w sumie widoczne czujki też jakoś informują otoczenie ze ma się PDC :-) (PARK DISTANCE CONTROL) jak to ładnie niektórzy mówią w skrócie.

 

48B03.jpg

disbelka2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly1984, Pomimo iz zagaiłem ten temat, jeszcze urządzenia nie zakupiłem. Miałem zmiar (po ewentualnym kupnie) wyswietlacz zabudować na podsufitce, z tyłu, przed klapą.(scenic) Wyświetlacz jednak byłby do góry nogami i lewa strona odpowiadała by prawym sensorom. Chciałem to obejść przez odwrotne połączenie czujników do centralki. Myslę, że powinno to działać prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak z przydatnością tego gadżetu? zacząłem się nad tym zastanawiać po 1.XI gdy "wklejałem" się kopertą między dwa samochody dosłownie na centymetry i wtedy zapragnąłem mieć piszczałkę w aucie żeby na przyszłość się tak nie pocić przy ciasnym parkowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pomyslalem o jego montazu po przyciemnieniu szyb :-)

jak wyjezdzam z garazu w nocy to nawet nie patrze w lusterko i zawsze staje jakies 20cm przed drzewem 8-)

przyznam ze I X tez prawie sie przykleilem ale do 30cm slupka, nie bylo opcji zeby go zobaczyc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!