Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszki, sonda czy jeszcze coś innego?


Los_Dawidos

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie 3 cewek mam następujący problem, który cały czas nie daje mi spokoju. Silnik teoretycznie pracuje normalnie, ale:

 

a. silnik i drążek zmiany biegów nadal się trzęsą, choć lżej, to mimo wszystko drgania są odczuwalne

 

b. na wolnych obrotach z tłumika wydobywa się trochę inny dźwięk, takie jakby "pierdzenie", choć nie pamiętam za bardzo jak było wcześniej

 

c. komputer przy jeździe i przyspieszaniu do 3. biegu (włącznie) ma zawyżone chwilowe spalanie, na 4. i 5. biegu wygląda to normalnie, czyli podczas przyspieszania dochodzi do ok. 15 l/100 km, zaś prędkość np. 60 km/h można utrzymać przy spalaniu ok. 5-5.5 l/100 km, na biegu 3. przy utrzymaniu 50 km/h komputer pokazuje, co najmniej 7 l/100 km

 

W związku z tym wszystkim nie mam pojęcia co dalej począć. Czy jechać na komputer, czy po tych objawach można coś wywnioskować...? Bardzo was proszę o pomoc, jakieś rady, wskazówki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik i drążek zmiany biegów nadal się trzęsą,

Te silniki trochę się trzęsą przy 750 rpm. Ja się przyzwyczaiłem, ważne żeby obroty nie falowały.

60 km/h można utrzymać przy spalaniu ok. 5-5.5 l/100 km, na biegu 3. przy utrzymaniu 50 km/h komputer pokazuje, co najmniej 7 l/100 km

Zobacz przy jakich obrotach jesteś w stanie utrzymać te 60 km/h na każdy z biegów. U siebie nie mam tego stresującego urządzenia ;-), ale sprawdzałem to na Fordzie Fokusie i było dokładnie jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro jak to się mniej więcej ma do siebie, przy okazji sprawdzę w Fordzie Kuga, z tym, że silnik diesla jest. Obroty jednak nie falują, cały czas trzymają 750 rpm.

 

Z tymi drganiami, wydaje mi się, że jest to trochę zbyt mocne, ale może jestem przewrażliwiony.

 

Kupiłem sobie przy okazji dziś nowe świece, bo obecnych nie wymieniałem odkąd mam autko i nie wiem w jakim są stanie.

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty jednak nie falują, cały czas trzymają 750 rpm.

16 - zaworowe silniki mają normę wahań obrotów +/- 50 obr/min.

Sprawdź poduszki silnika, zacznij od tej pod lewarkiem zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W przyszłym tygodniu mam zamiar to posprawdzać. Odnoszę jeszcze wrażenie, że silnik jest trochę mułowaty, opornie mu idzie przyspieszanie, kiedyś na dwójce i trójce raczej ochoczo ciągnął do przodu już od 2000-2500 rpm, trochę dziwny dźwięk z siebie wydaje jak na benzynę.

 

Przeglądałem jeszcze jakieś starsze tematy na forum i natknąłem się na przestawiony rozrząd. Jakie mogą być objawy? Czy da radę to jakoś na szybko sprawdzić? Raz miałem sytuację, chciałem zredukować z 5. biegu, na 4., ale przez przypadek wrzuciłem dwójkę przy ok. 80 km/h. Co prawda, z tego, co pamiętam to jeszcze chwilę od tego momentu jeździłem i było normalnie, dopiero po wymianie drugiej cewki zrobił się mułowaty i pali więcej na 1-3 i ten silnik tak dziwnie chodzi, trochę jakby traktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zwykle w takim przypadku silnik jest głośny, nie ma mocy i dziwnie podskakuje, natomiast zapala chętnie i zwykle bez najmniejszych problemów.

Proponuję wymianę świec z wyczyszczeniem otworów w głowicy i cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!