Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszki, sonda czy jeszcze coś innego?


Los_Dawidos

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie 3 cewek mam następujący problem, który cały czas nie daje mi spokoju. Silnik teoretycznie pracuje normalnie, ale:

 

a. silnik i drążek zmiany biegów nadal się trzęsą, choć lżej, to mimo wszystko drgania są odczuwalne

 

b. na wolnych obrotach z tłumika wydobywa się trochę inny dźwięk, takie jakby "pierdzenie", choć nie pamiętam za bardzo jak było wcześniej

 

c. komputer przy jeździe i przyspieszaniu do 3. biegu (włącznie) ma zawyżone chwilowe spalanie, na 4. i 5. biegu wygląda to normalnie, czyli podczas przyspieszania dochodzi do ok. 15 l/100 km, zaś prędkość np. 60 km/h można utrzymać przy spalaniu ok. 5-5.5 l/100 km, na biegu 3. przy utrzymaniu 50 km/h komputer pokazuje, co najmniej 7 l/100 km

 

W związku z tym wszystkim nie mam pojęcia co dalej począć. Czy jechać na komputer, czy po tych objawach można coś wywnioskować...? Bardzo was proszę o pomoc, jakieś rady, wskazówki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik i drążek zmiany biegów nadal się trzęsą,

Te silniki trochę się trzęsą przy 750 rpm. Ja się przyzwyczaiłem, ważne żeby obroty nie falowały.

60 km/h można utrzymać przy spalaniu ok. 5-5.5 l/100 km, na biegu 3. przy utrzymaniu 50 km/h komputer pokazuje, co najmniej 7 l/100 km

Zobacz przy jakich obrotach jesteś w stanie utrzymać te 60 km/h na każdy z biegów. U siebie nie mam tego stresującego urządzenia ;-), ale sprawdzałem to na Fordzie Fokusie i było dokładnie jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro jak to się mniej więcej ma do siebie, przy okazji sprawdzę w Fordzie Kuga, z tym, że silnik diesla jest. Obroty jednak nie falują, cały czas trzymają 750 rpm.

 

Z tymi drganiami, wydaje mi się, że jest to trochę zbyt mocne, ale może jestem przewrażliwiony.

 

Kupiłem sobie przy okazji dziś nowe świece, bo obecnych nie wymieniałem odkąd mam autko i nie wiem w jakim są stanie.

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty jednak nie falują, cały czas trzymają 750 rpm.

16 - zaworowe silniki mają normę wahań obrotów +/- 50 obr/min.

Sprawdź poduszki silnika, zacznij od tej pod lewarkiem zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W przyszłym tygodniu mam zamiar to posprawdzać. Odnoszę jeszcze wrażenie, że silnik jest trochę mułowaty, opornie mu idzie przyspieszanie, kiedyś na dwójce i trójce raczej ochoczo ciągnął do przodu już od 2000-2500 rpm, trochę dziwny dźwięk z siebie wydaje jak na benzynę.

 

Przeglądałem jeszcze jakieś starsze tematy na forum i natknąłem się na przestawiony rozrząd. Jakie mogą być objawy? Czy da radę to jakoś na szybko sprawdzić? Raz miałem sytuację, chciałem zredukować z 5. biegu, na 4., ale przez przypadek wrzuciłem dwójkę przy ok. 80 km/h. Co prawda, z tego, co pamiętam to jeszcze chwilę od tego momentu jeździłem i było normalnie, dopiero po wymianie drugiej cewki zrobił się mułowaty i pali więcej na 1-3 i ten silnik tak dziwnie chodzi, trochę jakby traktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zwykle w takim przypadku silnik jest głośny, nie ma mocy i dziwnie podskakuje, natomiast zapala chętnie i zwykle bez najmniejszych problemów.

Proponuję wymianę świec z wyczyszczeniem otworów w głowicy i cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!