Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wybór scenic'a ze śląska do 7,5tys;)


pckiller

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zamierzam kupić scenica pod instalacje LPG do 7.5 tys, ok 98-99rok

znalazłem

http://otomoto.pl/renault-scenic-servisowa...-C14157450.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-super-stan-C14708646.html

 

ten drugi dodatkowa do opłat i podobno 16v, mam pytanie czy do niego da się założyć lpg II gen.

 

prosze o pomoc w wyborze

pzdr

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mają inne cewki zapłonowe

Cały silnik wygląda inaczej. Kolektor dolotowy jest z przodu silnika, wydechowy z tyłu, cewki są na każdej świecy. Po otwarciu maski od razu widać jaki to silnik.

Oczywiście można się pomylić, bo silniki 1,4/16V K4J i 1,6/16V K4M wyglądają identycznie.

1372752131_7

Po za tym do budy PhI silniki 16V były montowe tylko w roczniku 99', a dokładniej od stycznia gdzieś do lipca, sierpnia. Potem już była wersja PhII czyli buda po liftingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej miałem lagune 1.8 8v z lpg 90Km i sobie nieźle radziła,

w sumie nie potrzebuje auta wyścigowego

tylko na dojazdy do pracy dziennie 90km(dlatego chcę załozyć lpg)

 

Wyścigówka to nigdy nie będzie :-) w końcu to samochód rodzinny :-)

 

A co do dojazdów - to ja dziennie robie do roboty 100 km (tyle że w 2 strony) ;-)

Tylko LPG :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czerwony, ma raczej więcej przejechane, a co do zdjęć: halogeny przednie wypalone ale była w nich woda, zrudziały / komora silnika jak i sam silnik jakby z fabryki dopiero wyjechał. Nie patrz na pieczątki książki serwisowej, można je sobie wbić po 50zł na granicy. Jak będziesz miał numer VIN, zadzwoń do serwisu w Grudziądzu lub Bydgoszczy, powiedzą Ci kiedy faktycznie miał ostatni przegląd i przy jakim stanie licznika.

Ten drugi - niebieski: wizualnie ładniejszy, jakby po renowacji lakieru, więcej najechane i realnie, bogatsza wersja - elektryczne szyby i lusterka, szyberki. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że im więcej elektroniki i im starszy pojazd, to prędzej coś zacznie szwankować. Młodszy, tańszy, tu silnik wygląda życiowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo chyba DCi sobie odpuszcze ( ze wsględu na ich renome)

a miałeś kiedyś z takowym do czynienia. Ja zrobiłem już 230 tyś i złego słowa nie powiem więc powinieneś rozważyć taką jednostkę. Kultura pracy od dti o wiele lepsza i moc również dostępna bardziej ciągle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Ja miałem w lali II 2.2 dCi, zaczynając od regeneracji koło dwumasowego, wtrysków (najpierw jeden później pozostałe trzy) odechciało mi się dCi, lala którą miałem była serwisowana do samego końca przez poprzedniego właściciela także nie ma tu mowy o zaniedbaniu. Taka była moja przygoda z dCi... a to że zrobiłeś 230 tyś na jednej dwumasie i na wtryskach bez regeneracji lub wymiany... bajka :)

 

proszę przypomnieć sobie zasady cytowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wystarczy lać dobre paliwo

Jak do każdego diesla nowej generacji.

Poprzednio miałem mondeo 1,8 td i tamten przepalał dosłownie wszystko ale silnik klekotaniem przypominał traktor.

Dci to silniki bardzo zaawansowane a na dowód ich niezawodności niech będzie fakt, że są montowane do nissanów które słyną z dobrych notowań w rankingach niezawodności.

Powinieneś rozważyć wszystkie opcje choć biorąc pod uwagę pieniądze jakieś chcesz wydać to raczej zadbanego dci nie trafisz bo zaczynały się dopiero od 2000 roku w wersjach IphII ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!