Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

duże obroty, wadliwa przepustnica ??


coupe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam znany problem z obrotami, na zimnym po dopaleniu na benzynie obroty 1200-1500, na ciepłym 1800-2200, tylko na benzynie tak jest, już nie wiem co mam z tym robić, chyba wszystko co było na forum i na innych forach przeczytałem, i dalej nie wiem, ogólnie pali na dotyk

 

na gazie obroty około 800, ale szarpie jak by na 3 pracował, na wyższych obrotach równo, nowy parownik, jeszcze nieregulowany, ale nie widzę związku z pracą na benzynie, przed jego wymianą było tak samo...

 

silnik 1.6 90KM 8V K7M, megane coupe 1 ph1 z gazem, 97r.

 

wymieniłem:

silniczek krokowy, filtr powietrza, filtr gazu, czujnik map z wężykiem

uszczelkę między przepustnicą a kolektorem

uszczelkę między kolektorem a silnikiem

nowy czujnik temp.

zawory wyregulowane, na 0,10-0,15 dolotowe, 0,25-030 wydech

ciśnienie w cylindrach 2,3,4 po 12 barów, pierwszy ma 11,5

wtryskiwacze dają piękną mgiełkę, rezystancja ich 15 do 15,5 Ω - od razu sprawdzone gumki uszczelniające wtryskiwaczy na oko ok

czujnik wału 245 Ω

sonda daje pomiary od 0,15V do 0,95V na gazie, na benzynie nie schodzi z obrotów także daje 0,8 do 1V,

cewki sprawdzone, nowe kable WN, nowe świece

 

czujnik położenia przepustnicy daje chyba dobre pomiary styki 1 i 3 około 3,7 KΩ

styki 1 i 2 przepustnica zamknieta 2,3 K Ω, przepustnica otwarta 4,8KΩ

styki 2 i 3 zamknięta 4,6 KΩ, otwarta 2,0 KΩ

 

czy to może być wadliwy regulator ciśnienia paliwa ?? jak go sprawdzić?

jeszcze taki eksperyment:

 

zdjąłem całą obudowę filtra powietrza z rurą czarną plastikową, tak, że przepustnica zasysała bez żadnych oporów - obroty około 3 tys, ale świst ciężki jak by się powietrze przedostawało między blaszką a obudową przepustnicy (to już po czyszczeniu całej przepustnicy).

Wydaje mi się, że otwór przepustnicy może być trochę jajowaty, czy to możliwe czy mi się wydaje??

ktoś takie coś zaobserwował? może przez to łapie za dużo powietrza, jakieś nie szczelności.

sama blaszka w przepustnicy staje pionowo... powinna się opierać na górze i dole??

 

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć/wkręć trochę tą śrubkę na której opiera się dźwigienka od przepustnicy, może nie domyka się do końca i krokowiec nie może przyciąć bardziej dawki powietrza. Mimo, że na gazie chodzi ok to warto spróbować. Test przeprowadź na rozgrzanym pracującym silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tej śrubki w ogóle nie ma, gdy ją wkręcałem obroty tylko rosły aż do 5 tyś, dlatego ją w ogóle wykręciłem. Sprawdzałem na ciepłym.

 

Odkryłem, że jak jadę, jest ciepły silnik, zwalniam silnikiem, sprzęgło włączam dopiero przy 900 obrotach, to te 900-1000 utrzymuje na postoju, jak tylko dodam gazu, albo za wcześnie włączę sprzęgło znów rośnie do około 2 tyś i stoi, i nie spada. Linka się nie blokuje.

 

Pomysłów więcej nie mam.

 

:-( :-( :-( :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowy wymieniłem na nowy, i brak różnicy w stosunku do starego, także stary też powinien być dobry. Jaka jest szansa, że nowy ze sklepu jest zepsuty??

Nawet pod kompa się nie mogę podpiąć, kabel albo gniazdo, no ale nie mam kabla na podmianę,

chyba mnie czeka wizyta w serwisie :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tez o to się pytałem heh, może to to :)

na oko jest szczelne, staje pionowo,

jak poświecę latarka w ciemności to widzę małe prześwity

także pytanie czy w ogóle jakieś mogą być minimalne, czy to ma być szczelne na zero?

już opatrzyłem używana na allegro za 30zl, rzekomy stan idealny,

żebym drugiej takiej samej nie trafił ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież trochę powietrza musi się dostać do silnika, bo inaczej zgaśnie - tak na logikę. Na przepustnicy jest śrubka, którą można wyregulować obroty biegu jałowego, ona powinna ustawić szczelinę na przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do przepustnicy to wydaje mi się, że gdy jest zamknięta to nie powinno być żadnych prześwitów. Przecież silniczek krokowy reguluje dopływ powietrza na biegu jałowym (właśnie gdy przepustnica jest zamknięta). Mam rację czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coupe

Miałem kiedyś coś takiego u Peugeot.

Okazało się że przerywa jeden z przewodów między silniczkiem krokowym a kompem

 

przewody maja dobra oporność mierzone miedzy wtyczka silniczka krokowego a kompem wg instrukcji Sam Naprawiam,

 

coś zrobiłem nie wiem co ale jest lepiej, obroty schodzą czasem do 900, czasem do 1100, a czasem stoją na 1500 i po 15 sekundach spadają do 1000-1200, jak włączę klimę to rosną do 1600 przy czym wyjęta jest sprężarka, być może rosną obroty bo komp myśli ze opór będzie większy ze sprężarka a jej nie ma i taki efekt, mhmmm, no nie wiem

 

dodaje zdjęcia przepustnicy, świecę lampką z drugiej strony, widać małe prześwity, być może są za małe aby miały znaczenie. Na 1 zdjęciu dobrze widać, na 2 w rzeczywistości jest mniejsza, światło trochę daje odblasku. co o tym sądzicie??

post-29850-1295274042_thumb.jpg

post-1-1295274042_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że markar74 chyba ma rację. To silniczek krokowy reguluje obroty na jałowym. Po przeżyciach z Peugeot'em żony jestem tego na 100% pewien. Coś mi te prześwity wydają się za duże. U mnie przy czyszczeniu przepustnicy, po wlaniu benzyny ekstrakcyjnej do zamkniętej przepustnicy nie wyleciała ani kropelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszła nowa/używana przepustnica z allegro za 34zl ;]

po założeniu silnik zaczął ładnie równo chodzić, obroty około 900

szybko spadają

także to było to, nie szczelna przepustnica

dzięki za pomoc

 

pytanie z ciekawości.

dostałem tą nową przepustnice z wkręconą tą śrubką do ustawienia położenia początkowego przepustnicy, tak ją zostawiłem, odpalam, obroty rosną do 3 tyś.

wykręciłem ją całkowicie i jest dobrze...

dziwne, bo ta śrubka jest tam pewnie ogólnie firmowo

ciekawe czy tak się będzie dało jeździć bez niej dłuższy czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!