Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dwa pytania


thomasman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :)

 

Mam dwa pytania:

 

1. W jakim zakresie obrotów silnik 1,4 16v ma największego kopa? Pytam, bo ślizga się u mnie sprzęgło, więc nie mogę wcisnąć pedału gazu do podłogi, tylko tak do 3/4, więc chcę wiedzieć, aby wyprzedzanie było bezpieczne. Wg. mnie 3-4 tys. - zgadza się?

 

2. Czemu pedał gazu jest umieszczony niżej niż inne? Względy bezpieczeństwa? (a nawet jeśli, to co niby jest w tym bezpiecznego?!)

Przez to nie można wykonać hamowania z jednoczesną redukcją biegu i dostosowania obrotów (heel and toe - przykład tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4). Ktoś tego próbował? Ja tak, ale jest to niezwykle niewygodne z takim układem gazu jaki jest w Meganach, więc na razie sobie odpuściłem...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2. Jak w Scenicu wymieniłem linkę to pedał gazu był równo z pedałem hamulca. Skutek: w czasie hamowania automatycznie dodawało się gazu (zachowanie jakbym się uczył jeździć :) ) ze względu, że między pedałami nie ma dużej odległości, a buty są w miarę szerokie. O wiele lepiej jest jak gaz jest niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Tak, ale skoro jest niżej wciśniesz go później.

Poza tym może w zimowych buciorach mogłaby zaistnieć taka sytuacja, ale w normalnych butach? To już naprawdę trzeba się wyjątkowo nie przykładać do prowadzenia, żeby wcisnąć dwa pedały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi na słowo, jeździłem z tym przez jakiś czas, ale było to tak wkurzające, że nie dało rady z tym żyć.

Skok pedały hamulca kończy się wcześniej niż zaczyna pedał gazu, więc w normalnej eksploatacji nie ma możliwości, żeby wcisnąć jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za niestosowanie się do regulaminu dostajesz paseczek...

 

Ok, wierzę. :) Ale żałuję, że nie jestem w stanie swobodnie hamować metodą heel and toe. Ta metoda jest:

1. Bezpieczniejsza.

2. Lepsza dla samochodu.

3. Nie zużywasz paliwa hamując silnikiem.

 

Szkoda.

 

...a wyżej już jeden cytat wyciąłem. -meganecoupe02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazałeś na filmie jest jazdą wyczynową i raczej w normalny ruchu miejskim się nie przyda. Osobiście od czasu do czasu hamuję silnikiem z gazem między redukcja biegów i wcale mi nie przeszkadza położenie pedału gazu niżej. Trzeba w umiejętny sposób postawić prawą stopę na pedale hamulca i gazu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żałuję, że nie jestem w stanie swobodnie hamować metodą heel and toe.

Od razu przypomina mi się serial/anime Initial D --> http://www.youtube.com/watch?v=7BBTthCY-Q8

Zastanawiam się co w tym bezpieczniejszego, przecież po pierwsze trzeba mieć "pedały" równo, więc jedynie poprzez "poprawienie" fabrycznego ustawienia co w cywilnym aucie zdaje mi się za głupotę, a i jeszcze trzeba posiadać, i to już ważniejsza sprawa umiejętności, a takowe to zapewne mają w większości kierowcy zawodowo uprawiający takowe sporty jak ETCC lub WTCC, V8 etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co w tym bezpieczniejszego

Na śliskiej nawierzchni ma się lepszą kontrolę nad autem.

Nie wspominając już, że podczas redukcji metodą heel and toe oszczędza się skrzynię biegów...

jeszcze trzeba posiadać, i to już ważniejsza sprawa umiejętności

Metoda heel and toe nie jest trudna - owszem stosowanie jej w sporcie wymaga bardzo dużej praktyki, ale w ruchu miejskim?

A teraz a propos ostrzeżenia, czy cytowanie posta powyżej to aż taki dramat? Przecież nikogo nie obraziłem... Niesamowite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!