Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dwa pytania


thomasman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :)

 

Mam dwa pytania:

 

1. W jakim zakresie obrotów silnik 1,4 16v ma największego kopa? Pytam, bo ślizga się u mnie sprzęgło, więc nie mogę wcisnąć pedału gazu do podłogi, tylko tak do 3/4, więc chcę wiedzieć, aby wyprzedzanie było bezpieczne. Wg. mnie 3-4 tys. - zgadza się?

 

2. Czemu pedał gazu jest umieszczony niżej niż inne? Względy bezpieczeństwa? (a nawet jeśli, to co niby jest w tym bezpiecznego?!)

Przez to nie można wykonać hamowania z jednoczesną redukcją biegu i dostosowania obrotów (heel and toe - przykład tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4). Ktoś tego próbował? Ja tak, ale jest to niezwykle niewygodne z takim układem gazu jaki jest w Meganach, więc na razie sobie odpuściłem...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2. Jak w Scenicu wymieniłem linkę to pedał gazu był równo z pedałem hamulca. Skutek: w czasie hamowania automatycznie dodawało się gazu (zachowanie jakbym się uczył jeździć :) ) ze względu, że między pedałami nie ma dużej odległości, a buty są w miarę szerokie. O wiele lepiej jest jak gaz jest niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Tak, ale skoro jest niżej wciśniesz go później.

Poza tym może w zimowych buciorach mogłaby zaistnieć taka sytuacja, ale w normalnych butach? To już naprawdę trzeba się wyjątkowo nie przykładać do prowadzenia, żeby wcisnąć dwa pedały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi na słowo, jeździłem z tym przez jakiś czas, ale było to tak wkurzające, że nie dało rady z tym żyć.

Skok pedały hamulca kończy się wcześniej niż zaczyna pedał gazu, więc w normalnej eksploatacji nie ma możliwości, żeby wcisnąć jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za niestosowanie się do regulaminu dostajesz paseczek...

 

Ok, wierzę. :) Ale żałuję, że nie jestem w stanie swobodnie hamować metodą heel and toe. Ta metoda jest:

1. Bezpieczniejsza.

2. Lepsza dla samochodu.

3. Nie zużywasz paliwa hamując silnikiem.

 

Szkoda.

 

...a wyżej już jeden cytat wyciąłem. -meganecoupe02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazałeś na filmie jest jazdą wyczynową i raczej w normalny ruchu miejskim się nie przyda. Osobiście od czasu do czasu hamuję silnikiem z gazem między redukcja biegów i wcale mi nie przeszkadza położenie pedału gazu niżej. Trzeba w umiejętny sposób postawić prawą stopę na pedale hamulca i gazu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żałuję, że nie jestem w stanie swobodnie hamować metodą heel and toe.

Od razu przypomina mi się serial/anime Initial D --> http://www.youtube.com/watch?v=7BBTthCY-Q8

Zastanawiam się co w tym bezpieczniejszego, przecież po pierwsze trzeba mieć "pedały" równo, więc jedynie poprzez "poprawienie" fabrycznego ustawienia co w cywilnym aucie zdaje mi się za głupotę, a i jeszcze trzeba posiadać, i to już ważniejsza sprawa umiejętności, a takowe to zapewne mają w większości kierowcy zawodowo uprawiający takowe sporty jak ETCC lub WTCC, V8 etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co w tym bezpieczniejszego

Na śliskiej nawierzchni ma się lepszą kontrolę nad autem.

Nie wspominając już, że podczas redukcji metodą heel and toe oszczędza się skrzynię biegów...

jeszcze trzeba posiadać, i to już ważniejsza sprawa umiejętności

Metoda heel and toe nie jest trudna - owszem stosowanie jej w sporcie wymaga bardzo dużej praktyki, ale w ruchu miejskim?

A teraz a propos ostrzeżenia, czy cytowanie posta powyżej to aż taki dramat? Przecież nikogo nie obraziłem... Niesamowite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!