Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie (katalizator?)


Pepsaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na początku przepraszam, że zakładam podobny wątek do wielu ustniejących, ale potrzebuje porady, bo sytuacja jest nagląca, a zawsze lepiej przeczytać coś odnośnie konkretnej sytuacji niż szukać podobieństw we wcześniejszych postach.

 

Oto mój problem: w sobotę kupiłem Megankę 1.4, 16v z 2002 roku z gazem STAG-4. Niestety już wieczorem zaczęła gasnąć. Zaraz po zapaleniu, ale także po przejechaniu całej trasy w bramie pod domem. A nawet przy dojeździe do świateł. Przy wrzuceniu sprzęgła po prostu gaśnie. Byłem u mechanika i komputer pokazał uszkodzenie sondy lamba za katalizatorem, a mechanik stwierdził, że katalizatora nie ma w ogóle.

 

Zastanawiam się co robić, bo wygląda na to, że zostałem trochę nabity w butelkę. Czy trzymać ten samochód i dokładać czy zwrócić poprzedniemu właścicielowi? I jeszcze jedno pytanie: jak to jest z tymi sondami? One są przy katalizatorze czy osobno? Bo mechanik mi powiedział, że samej sondy wymienić nie wystarczy. Trzeba cały katalizator. Na allegro znalazłem katalizator używany, ale bez sondy. Więc już nie wiem...

 

Ps. Może ktoś wie gdzie w Krakowie lub okolicy można poszukać takiego używanego katalizatora? Czy jest różnica pomiędzy 8v a 16v w kontekscie katalizatora? Zastanawiam się ile coś takiego może kosztować. Nowy na allegro kosztuje 600 zł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję podjąć natychmiast kontakt ze sprzedawcą, w ciągu 3 dni od zakupu masz prawo do anulowania umowy i zwrotów auta/kasy, o ile gość się przestraszy. Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym i specyfikacji auta, masz adnotację, że samochód jest wyposażony w katalizator, to żaden diagnosta nie podbije Ci przeglądu, a sprzedający po prostu Cię oszukał. Postrasz go, że zgłosisz oszustwo na policji. To nie jest przekręcenie licznika a typowa ingerencja w stan pojazdu, która wpływa jego stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie chyba wzmianki o katalizatorze nie ma. A czy to mozliwe, ze mechanik sie pomylil? Tzn. ze katalizator jest ok, a wina lezy po stronie czujnika lamba i wystarczylo by jego wymienic? Mechanik nie patrzyl pod spod tylko w komputer. No i sluchal jak pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator się wycina w przypadku gdy jest już zapchany, i nie pozwala spalinom swobodnie uciekać. Ja taki zabieg zrobiłem w a4 i nie żałowałem , tyle że to TDi to też troszke inaczej. No ale masz dwa wyjścia: Oddać auto sprzedawcy jak wspomniał Zygmunt Małek, albo jeździć dalej i zrobić co potrzeba.

Byłem u mechanika i komputer

pokazał uszkodzenie sondy lamba za katalizatorem, a mechanik stwierdził, że katalizatora nie ma w ogóle.

Komputer mógł stwierdzić uszkodzenie sondy poniewaz w instalacji LPG jest cos takiego jak emulator sondy lambda który ma za zadanie oszukać komputer . Może emulator padł.

 

W jednych dowodach sa adnotacje w postaci " Daewoo Lanos 1,5 Kat. " w innych nie ma . Na to nie ma reguły , takie widzimisię wydziału komunikacji. Natomiast jeżeli według fabrycznej specyfikacji , pojazd jest wyposażony w jakąś tam część a owej części fizycznie brakuje to spokojnie może być to podstawą do zwrotu, tylko że jest jedno ale.

Jeżeli kupiłes auto od prywatnej osoby to masz niewielkie szanse na anulowanie transakcji, jeżeli kupiłes auto od handlarza na FV to łąski ci nie może zrobić i kasę ma oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator się wycina w przypadku gdy jest już zapchany, i nie pozwala spalinom swobodnie uciekać. Ja taki zabieg zrobiłem w a4 i nie żałowałem , tyle że to TDi to też troszke inaczej. No ale masz dwa wyjścia: Oddać auto sprzedawcy jak wspomniał Zygmunt Małek, albo jeździć dalej i zrobić co potrzeba.

Czytalem na forach, ze jak sa dwie sondy to tak sie robic nie powinno, bo niszczy sie silnik. Ja mam dwie.

 

Komputer mógł stwierdzić uszkodzenie sondy poniewaz w instalacji LPG jest cos takiego jak emulator sondy lambda który ma za zadanie oszukać komputer . Może emulator padł.

Czyli mozliwe, ze jednak katalizator jest ok?

 

W jednych dowodach sa adnotacje w postaci " Daewoo Lanos 1,5 Kat. " w innych nie ma . Na to nie ma reguły , takie widzimisię wydziału komunikacji. Natomiast jeżeli według fabrycznej specyfikacji , pojazd jest wyposażony w jakąś tam część a owej części fizycznie brakuje to spokojnie może być to podstawą do zwrotu, tylko że jest jedno ale.

Jeżeli kupiłes auto od prywatnej osoby to masz niewielkie szanse na anulowanie transakcji, jeżeli kupiłes auto od handlarza na FV to łąski ci nie może zrobić i kasę ma oddać.

W dowodzie wbitego nic nie mam. Specyfikacji pojazdu przy sobie nie mam wiec nie moge sprawdzic niestety. Natomiast samochod kupilem od prywatnego gostka....

 

EDIT: Rozmawiałem z nim i on o zwrocie nie chce slyszec. Uwaza, ze od zakupu (w sobote o 14) to ja juz moglem cos zepsuc...

EDIT 2: Ten gosciu mowil mi tez, zebym kupil sobie plyn do czyszczenia ukladu wtryskiwaczy. Bo jak kiedys jemu samochod gasl, to tak mu poradzili w serwisie Renault i pomoglo. Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli masz dwie sondy to faktycznie nie powinno się wycinać kata, bo komputer zeświruje. Jeżeli "fizycznie" ,masz katalizator , bo z twojej wypowiedzi zrozumiałem że mechanik powiedział że go nie ma , to nie jest powiedziane że jest padnięty. Trzeba zmierzyć przepływ gazów i skład spalin - wtedy wiadomo na 100 % czy katalizator nadaje sie na złom czy nie.

EDIT 2: Ten gosciu mowil mi tez, zebym kupil sobie plyn do czyszczenia ukladu wtryskiwaczy. Bo jak kiedys jemu samochod gasl, to tak mu poradzili w serwisie Renault i pomoglo. Co o tym sadzicie?
Kupić zawsze możesz, tylko jak masz wtryski na wykończeniu to możesz sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie wiadomo na jakim paliwie auto było jeżdżone . Moim zdaniem znajdź lepszego mechanika, popytaj po znajomych, wstaw auto i powiedz mu co sie dzieje, niech go obada itp. bo może sie okazac że to jakiś pierduł. Bo widzę że raczej nie masz szansy na zwrot auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

 

Tak, mechanik stwierdzil, ze kat. jest padniety, ale tak naprawde nie sprawdzal czy fizycznie jest. Ale w takim roczniku to zakladam, ze pewnie jest.

 

Cala ta sytuacja jest o tyle dzika dodatkowo, ze ubezpieczenie konczy sie w srode. Wolalbym go nie placic jesli mialbym go oddac. A jesli na wieksza ilosc czasu zostawie samochod no to bede musial jednak to zrobic. No i juz w ogole strace tak naprawde szanse na zwrot samochodu, bo wydluzy sie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal_b_30

Ja sądzę , że gość dobrze o tym wie, że jest coś nie tak - nie chciał inwestować więc sprzedał, albo wiedział , że już że będzie sprzedawać i nie inwestował.. Marne szanse na odzyskanie kasy ( chyba , że będzie brak katalizatora ) czyli jak było wyżej napisane zostałeś oszukany inaczej nazywając w takich sprawach "nieumyślnie niepoinformowany" przez sprzedającego o braku katalizotora. I zostaje zalożenie sprawy cywilnej jeśli gość się nie przestraszy.

Podjedź jeszcze do dobrego gazownika niech sprawdzi jeszcze raz-może jakies regulacje pomogą i kosz nie będzie wielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zostaje zalożenie sprawy cywilnej jeśli gość się nie przestraszy.
Włąsnie sęk w tym, że gość wedle prawa nie ma obowiązku znac się na tym czy tam powinien być kat czy nie. Inaczej jest z handlarzem, on taki obowiązek ma. Sam po 4 dniach jeździłem do Kielc oddać scenica którego pierwszego kupiłem. I łaski mi nie robił.

Generalnie wizyta u dobrego mechanika ( gazownika ) jest niezbędna. Może się skończyć na wymianie/zamontowaniu nowego kata, albo tylko wymianie sondy lambda , a w najbardziej optymistycznej wersji wystarczy regulacja gazu czy cos w tym stylu. Powodzenia i daj znac jaki bedzie finał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze przeczytałem Twój profil, Twoje auto jest z 2002 roku, więc (nakazem Unii Europejskiej na producentów aut) musisz mieć katalizator. A gość wiedział, że katalizator się kończy i dlatego sprzedał, doszło do tego jeszcze koniec ubezpieczenia. Katalizator nie psuje się z dnia na dzień a daje o sobie znać, np. powolną utratą mocy. Możesz podjechać do znajomego mechanika, niech wytnie kieszeń w katalizatorze, wydłubie porcelanę i z powrotem zaspawa. Starczy do pierwszego przeglądu jak diagnosta podepnie pod analizator spalin, przez diagnostą musisz założyć katalizator.

:!: Uwaga :!: wydłubanie porcelany, lub wspawanie strumienicy (czy jak to się nazywa już nie pamiętam), jest podstawą do odmowy przeglądu. :)

Dobrze by było gdybyś wrzucił jakieś zdjęcie układu wydechowego, lub podjedź do mechanika, niech wejdzie pod auto i powie Ci co jest faktycznie grane. Sprzedawca już mógł wydłubać porcelanę lub wyciąć katalizator i dlatego sonda lamda nie dostaje informacji o prawidłowej temperaturze (chyba 700 stopni Celsjusza) i dlatego silnik wariuje a komputer dostaje błędne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegladem, az tak bardzo sie nie martwie, bo mam znajomego diagnostyka to by podbil mysle. Bardziej mnie martwia i wkurzaja koszty zakladania nowego kata, na co przeciez nie bylem przygotowany w momencie zakupu. 700 zl to przeciez nie malo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!