Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mandat - możliwości spłaty - pytanie


mariusz_g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Muszę zapłacić mandat :-? :) i w związku z tym mam pytanie:

 

Czy mogę rozbić kwotę przynajmniej na połowę? Tzn. mam mandat, mam kwitek z poleceniem wpłaty. Na kwitku jest nr konta oraz nr serii (prawdopodobnie po tym właściwe organa zorientują się czy to ja uiściłem opłatę)

Więc:

Jak to się będzie przedstawiać:

Jutro robię przelew połowy kwoty na podane konto z tytułem wpłaty powyższego nr serii.

Za miesiąc robię to samo wpłacając resztę kwoty wraz z tymi samymi danymi do przelewu.

Na logikę wydaje mi się, że jest to możliwe no chyba że prędzej przyjdzie komornik :)

 

PS wiem, że ustawowo mam jakoś 2 tygodnie na zapłatę, ale Polska to nie Skandynawia gdzie wysokość mandatu ustalana jest od wysokości wynagrodzenia... :roll:

 

Więc drodzy forumowicze jak to jest w praktyce? Jest taka możliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może urwali Tobie z co rocznego zwrotu podatku i nawet nie wiesz ;-) ja ostatni raz przygodę z nieomylną władzą miałem z dobre 3 lata temu. Dostałem mandat, nie płaciłem rok, zapomniałem i nagle zapukał do mnie komornik. Państwo zawsze o Tobie pod tym względem niestety pamięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zaplacenie mandatu nie masz 2 tygodni, a tylko i wyłacznie tydzień, czyli 7 dni. Mandat możesz oczywiście zapłacić na raty, w tytule przelewu wpisz "pierwsza rata mandatu nr... z dnia....". Postępowanie egzekucyjne, czyli to kiedy mogą z Ciebie "ściągnąć" mandat musi się zakończyć, jak dobrze pamiętam, do 2 lat od dnia wystawienia. Od 1 stycznia weszły nowe przepisy dotyczące ruchu drogowego,więc jak jest na 100% musisz sobie sprawdzić. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baciuś, US się upomni, nic się nie martw ;-), albo od razu wyślą nakaz komorniczy do zakładu pracy.

 

mariusz_g, kiedyś też tak zapłaciłem, kilka lat temu i do tej pory cisza.

Ponoć można to rozbić na raty, ale trzeba jakieś pisma pisać itd.

 

Natomiast, nie sprawdzałem i nie wiem czy nie jest to jakieś "urban legend".

Są tacy, że nie ważne na ile opiewa mandat, wpłacają 1 zł, słownie jeden złoty polski i ponoć system kwalifikuje to jako zapłacenie mandatu i po sprawie.

Zastrzegam, nie sprawdzałem i nie wiem ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast, nie sprawdzałem i nie wiem czy nie jest to jakieś "urban legend".

Są tacy, że nie ważne na ile opiewa mandat, wpłacają 1 zł, słownie jeden złoty polski i ponoć system kwalifikuje to jako zapłacenie mandatu i po sprawie.

Zastrzegam, nie sprawdzałem i nie wiem ile w tym prawdy.

 

No to dałeś mi do myślenia :) teraz się będę zastanawiać czy nie zostać nowym pogromcą mitów (legend) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przykład z przed całkiem niedawna:

Przez parę lat uzbierało mi się 6 albo 7 mandatów ( głównie za jazdę + 1 za picie w miejscu publicznym ). Oczywiście olewałem je z góry i nie płaciłem. Co jakiś czas dostawałem wezwania do zapłaty, w końcu dostałem pismo z US , informujące mnie że wchodzą mi na konto bankowe. Oczywiście w między czasie urywali mi to i owo ze zwrotów z podatku.

Po zakupie scenica, ( listopad 2010 ) postanowiłem załatwić rejestrację scenica ( wyrobiłem się ostatniego dnia ustawowego) , wyrejestrować poprzedni samochód ( spóźniłem się o miesiąc), opłacić skarbówkę za scenica ( spóźniłem się 2 tygodnie) i jako że byłem w US to chciałem złożyć podanie o rozłożenie zaległości za te wszystkie mandaty na raty. I teraz tak: 1) Kary w wydziale komunikacji nie musiałem płacić ( oni nie nakładają ), kary w skarbówce nie musiałem płacić ( pani w okienku miała dobry dzień ), i do tego dowiedziałem się że został mi do zapłacenia 1 mandat z sierpnia bo reszta sąe przedawniła :) :) Myślałem że tego gościa w US ucałuję.

Reasumując: Pomimo upomnień, informacji że mi wchodzą na konto firmowe i ostrzeżeń i tak mandaty się przedawniły i nie muszę płacić :shock: :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baciuś, jak już kolega napisał US ci nie zapomni nawet złotówki jaką jesteś winien państwu.

 

kiedyś zrobiłem tak jak polega założyciel tematu opisuje i dostałe pismo o zapłacie odsetek od mandatu (płaciłem go po 30 zł miesięcznie) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje mandaty płacą się same :) Co roku sobie biorą grosze ze zwrotu podatku, w tym roku będzie już czyste konto (oby).

Dostałem raz wezwanie do US w celu wyjaśnienia mandatu, gość mi strzelił kazanie jaki ja to nie jestem zły i w ogóle (śmiech na sali, nawiedzony typ), na koniec mu powiedziałem, że żeby nie tacy jak ja to on by nie miał pracy 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!