Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewki zapłonowe a odwilż


Magdalena_KA

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dalej jak w zeszły piątek, kiedy to nastała wielka odwilż po ciężkiej zimie, jadąc moją Megane 1.6 16V 2000r., a dokładniej po przejechaniu kilku sporych kałuż, strasznie zaczęło mi szarpać samochodem podczas dodawania gazu :-| Podjechałam do mechanika i po wstępnych oględzinach stwierdził, że to dwie cewki poszły się pasać. Odłączał kabelki i gdy auto pracowało na dwóch, to silnik gasł. Zamówił części, ale ja z braku czasu powiedziałam, że przyjadę za tydzień, czyli dzisiaj. No więc dziś odpalam, jadę (na dworze - 3 stopnie mrozu) a auto jedzie wzorowo :-o

Czy to normalne, czy problem wróci przy okazji następnej odwilży? Najlepsze jest to, że mechanik drapał się po głowie i nie wiedział, które cewki były do wymiany. A ja boję się w dłuższą podróż wybrać, żeby znowu mi coś nie posypało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - odłaczanie cewek "w ruchu" powoduje ryzyko uszkodzenia elektroniki, głownie tej najdroższej.

 

Pewnie masz jakieś mikropęknięcia, w które penetruje solanka. Oczywiście - najlepiej wymienić wszystkie cewki :mrgreen: , ale "po taniości" można rozebrać układ wysokiego napięcia, dokłądnie umyć, solidnie wysuszyć (np. noc na kaloryferze) a następnie zaaplikować preparat do cewek/kopułek (są w sklepach motoryzacyjnych).

 

Świece w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - odłaczanie cewek "w ruchu" powoduje ryzyko uszkodzenia elektroniki, głownie tej najdroższej.

Toś mnie przeraził :-o Jakiś amator z tego mechanika :-D Jak zatem sprawdzić, która jest do wymiany?

 

Pewnie masz jakieś mikropęknięcia, w które penetruje solanka. Oczywiście - najlepiej wymienić wszystkie cewki :mrgreen: , ale "po taniości" można rozebrać układ wysokiego napięcia, dokłądnie umyć, solidnie wysuszyć (np. noc na kaloryferze) a następnie zaaplikować preparat do cewek/kopułek (są w sklepach motoryzacyjnych).

Chyba się nie podejmę tego zabiegu - nie mam do tego głowy :-/ Pozostaje mi wydawanie kasy na nowe cewki :-|

 

Świece w porządku?

Ponoć nie są złe, ale czytałam, że też mają wpływ na poprawne działanie, czy w ogóle na funkcjonowanie cewek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że zmienisz cewki na inne niż Sagemy i już są duże szanse, że wszystko będzie w porządku. Wilgotne cewki to jedno, a drugie to zawilgnięte gniazda, w których są zamontowane cewki - wyczyść je i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób wyczyścić te gniazda i czym... sorry za upierdliwość ;-)

 

i jeszcze jedno pytanie w ramach programu "zrób to sam" ;-) próbowałam odpiąć te wtyczki sama, ale nie wiem, czy mam za mało siły (nie chcę też urwać przewodu), czy trzeba odgiąć jakiś plastik przy tych wtyczkach, żeby zeszły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchą szmatką :mrgreen: Możesz użyć do tego druta, żeby wytrzeć wszystko dokładnie. Jak będziesz miała cewkę w ręku, to też ją przetrzyj do sucha. Na końcu cewki jest gumowy kapturek - zdejmij go, bo tam też może się zbierać wilgoć.

P.S. Zwróć uwagę, czy w tych gniazdach nie ma oleju - będzie widać na szmatce. Jeżeli jest, tzn, że poci się górna pokrywka zaworów i trzeba to uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Mam podobny problem ze swoją Megane.

Poprzednio mechanik wymienił mi świece i przez dwa tygodnie samochód chodził bardzo dobrze.

Ostatno znowu zaczął szarpać. Sprawdziłem świece i zauważyłem, że w jednym z kanałów było mokro - prawdopodobnie olej (wodę wykluczam, gdyż powinna szybko wyparować - silnik był gorący).

 

Co w takiej sytuacji? Skąd tej olej i jak się go pozbyć.

W moim przypadku mam dwie cewki Sagem oraz dwie Boscha.

Alej zbiera się pod jedną (pewnie oryginalną Sagem). Tymczasowo zamieniłem kolejnością aby sprawdzić czy olej będzie się zbieram w tym samym kanale czy pod tą wadliwą cewką.

 

Co radzicie? Wymianę cewki zapłonowej? Na jakiej firmy?

Jak pozbyć się oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na wymianę dwóch cewek firmy Sagem na Beru.

Zastanawiałem się jeszcze na Boschem (o dziwo droższe) ale wszędzie mi odradzają. Firmy Denso również nigdzie nie znalazłem a jak się pytałem w sklepach to również odradzali.

 

Jakiej firmy polecacie?

 

Oraz jak wyczyścić komory gdyż jedna jest mokra. żadną szmatką nie dojdę tak głęboko. A jak dmuchnę tam kompresorem to nic się nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy polecacie?

Wszystkie inne byle nie SAGEM, Ja ma DENSO

Oraz jak wyczyścić komory gdyż jedna jest mokra. żadną szmatką nie dojdę tak głęboko. A jak dmuchnę tam kompresorem to nic się nie stanie?

Komory trzeba wytrzeć do sucha i jak najbardziej się da wytrzeć szmatką. Oczywiście możesz dmuchnąć sprężonym powietrzem, ale przed wykręceniem świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajek83, masz klucz do świec? Owiń go szmatką, wsadź do gniazda, przekręć kilka razy czyszcząc szmatkę. Później możesz wykręcić świecę i operację powtórzyć. Ja czyściłem dodatkowo szmatą na sztywnym drucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

 

 

Z górną częścią komory sobie poradziłem, mam problem z samym dołem komory (gdzie idzie iska od świecy) bo tam jest tylko wilgoć. Spróbuje jakimś drutem się tam dostać.

 

Po co cytujesz całego posta jak odpowiadasz bezpośrednio pod nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!