Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Klemy nie są luźne,a gdyby były to miałbym problem z odpalaniem. Po zaniku zapłonu na te kilkanaście sekund jechałem na światłach przy zgaszonej tablicy rozdzielczej. Jadę siłą rozpędu, trzymam kierownicę i szybko analizuję sytuację aż tu nagle silnik działa i jadę normalnie jakby nigdy nic.

Tylko ze strachem w oczach myśląc, czy za chwilę to się nie powtórzy - a tu ciemno, wieczór - i co dalej ?

Szukam porad i dalej analizuję tę sytuację, której nie życzę nikomu !

Co robić ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radio musiałem ponownie odkodować no i zegar także ustawić!

To wyraźnie świadczy o tym, że nie chodzi o żaden układ zapłonowy tylko o zasilanie w samochodzie. Jaki związek ma układ zapłonowy z resetem zegara czy radia? Sprawdź masę akumulatora jak wcześniej pisałem i tak jak smeg Ci pisał skrzynkę bezpieczników w komorze akumulatora. Jej położenie jest średnio przemyślane, zbiera się tam woda, z pozoru może wyglądać ok, ale jak zajrzysz głębiej to przewody mogą być pognite.

Problemów z odpaleniem mogłeś nie mieć jeszcze :) U mnie nie tak dawno temu czasem była podobna sytuacja tylko przy odpalaniu, przekręcam kluczyk, bach, w samochodzie ciemno, wszystko gasło, światła działały tylko i podświetlenie zegarka. Skrzynka bezpieczników była u mnie ok, ale masa akumulatora słabiutka, wyczyszczone i do dziś problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki droopy ! Oczywiście, że nie zaszkodzi oczyścić klemy i masę oraz zajrzeć do podszybia (może coś wypatrzę) dla pewności. Ale też się zastanawiam, nastąpił reset radia i zegara (brak prądu) a światła przez te kilkanaście sekund świeciły (był prąd ?). Ciekawy problem, ale poczyszczę i będę informował. Dzięki za zainteresowanie i dyskusję.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy nie są luźne,a gdyby były to miałbym problem z odpalaniem.

No nie koniecznie. Moja minusowa była luźna, a mimo to auto odpalało bez problemu. Z twojego opisu wynika, że był problem z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEJ !

Właśnie powalczyłem trochę z Meganką no i tak jak myślałem nic szczególnego nie zauważyłem. Masa jak w nowym samochodzie, klemy czyste mocno osadzone, bezpieczniki w podszybiu ok tylko nieco przybrudzone przewody??? Poczyściłem, założyłem i po dokręcałem, po raz kolejny odkodowałem radio i ustawiłem zegar.

I raczej dalej nie wiem co było powodem zaniku zapłonu !!!

Muszę nieco ostrożnie pojeździć (w dzień) i intensywnie obserwować ten mój zapłon.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Miałem to samo co ownix (autor postu). Na rozgrzanym silniku auto nagle gasło. Po 5 minutach odpalało jak gdyby nigdy nic. Jeżeli jechałem poz miastem nie było problemu, postałem chwilę w korkach i zaczynała się gehenna z polowaniem na zatoczki.

 

Rozwiązanie: u mnie pomogła wymiana czujnika położenia wału. Co ciekawe, musiałem go wymieniać już kilka razy ale takie objawy miałem po raz pierwszy.

A może mechanik razem z czujnikiem wymienił/poprawił kostkę jego mocowania... nie wiem. W każdym bądź razie problem leżał w czujniku lub jego otoczeniu.

Edytowane przez logolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!