Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokra okolica EGR w 102KM silniku


supaplex

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik F9Q 732 102km. Mokro w okolicy EGR. Lekko naciąknięta wilgocią rura wyjścia z turbiny.

Do tego od ostatniej wymiany 5tyś km temu ubyło już prawie 4/6 skali.

 

Czy jest czym się przejmować?

Zdjęcia

Auto ciągnie dość dobrze. Może trochę za słabo od samego dołu, ale jak przekroczy 1600obr to ciągnie do końca dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę Mnie zaskoczyliście.

Jeżeli chodzi o turbiny to normalna regeneracja mam rozumieć.

 

Jak wyglądają różnice między regeneracjami tańszymi na częściach zamiennych, a jakimś droższymi?

Patrzeć po prostu na długa gwarancję i szukać gdzie taniej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w twojej okolicy znajdują się zakłady specjalizujące się w takich naprawach, proponuje się rozejrzeć. Ja robiłem to trzy lata temu i płaciłem 1200 zeta, w zamian dostałem zregenerowana turbinkę z montażem oraz gwarancja na rok lub 100tys km . Do tej pory zero problemów.

Poszukaj na forum tematów o turbinie i wszystkiego się dowiesz-temat wielokrotnie poruszany 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm. No forum poczytałem - nie tylko tutaj.

Nasuwa Mi się pytanie odnośnie drugiej przyczyny wycieku w tym miejscu, mianowicie problemów z odmą.

Z postów które poczytałem wynika, że olej w dolocie może być od turbiny, ale bezpośrednią przyczyną mogą być nie uszkodzone uszczelniacze, tylko pompowanie przez nią oleju któy ścieka prze/z odmy.

Czy ktoś może naświetlić tak sztuacj i poprawi Mnie w miejscu w którym źle piszę ?

 

W obecnej sytuacji jak mogę sam - możliwie najprościej zdiagnozować jednoznacznie usterkę?

Czy odpięcie zaolejonej rury wychodzącej z turbo i odpalenie silnika aby sprawdzić co się z turbo wydobywa, to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik nie był myty, moc jest, auto nie kopci to ja bym jeździł. W dieslu to normalne, nie tylko w renówce. Zaolejone przewody w tym intercooler. Ja się kiedyś wziąłem za to, wyjąłem te czarne przewody i wyczyściłem z oleju. Intercooler potraktowałem gorącą wodą pod ciśnieniem i był jak nowy. Przy okazji czyszczenie egr-a. I tyle :mrgreen: Roboty trochę jest, ale czysto się zrobiło pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik nie był myty, moc jest, auto nie kopci to ja bym jeździł.

a ubytek oleju :mrgreen:

Ja bym nie czekał, jak turbina rozpadnie się podczas jazdy to koszty rosną diametralnie :roll:

zawsze lepiej zapobiegać jak leczyć :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody od intercoolera do dolotu, oraz drugi który idzie pod nim do turbiny wyjmowałem już dwa razy w ciągu pół roku.

Zdziwił mnie fakt, że w miejscu w którym przewód wchodził do intercoolera od turbiny, było stosunkowo sucho. Jednak rura wychodząca z intercoolera do dolotu zawsze niosła wewnątrz delikatną poświatę olejową. Coś jakby ktoś ją wewnątrz całą wysmarował delikatnie małsem.

 

Przy jednej i drugiej okazji wyjmowania tych dwóch przewodów, wyjmowałem EGR czyszcząc go w benzynie ekstracyjnej i sprawdzajac prawidłowość mechaniczną działania. Wewnątrz dolotu, tam gdzie wchodzi EGR - zawsze było pełno sadzy z delikatną wilgocią olejową.

Zastanawia Mnie właśnie to czy może być taka sytuacja że olej dostaje się przez EGR do tego miejsca i spływa rurą do intercollera?

 

Nie chce od razu latać i prosić o wymianę pół silnika. Póki auto jeździ - możliwie sam chciałbym zdiagnozować usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź luzy na wirniku turbosprężarki... Tak wilgotno ma tez moja siostra w okolicach egr od momentu kupna samochodu i jeździ już tak 2,5 roku bez problemów. Z tym że jej nie ubywa tyle oleju, bo ona raz na 10 tys dolewa 300 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala elektroniczna to nie wyznacznik. Poziom oleju sprawdza się bagnetem i to jest miarodajne sprawdzenie. Ja między wymianami nie dolewam oleju, ale to nie znaczy, że oleju nie bierze. Każdy turbo diesel bierze olej, nieważne czy jest nowy czy stary. W rodzinie są prawie same diesle i nieważne czy to moja renówka, czy bmw, czy mercedes - zawsze te przewody są lekko zaolejone.

 

Ja bym jeździł i się nie przejmował. Jak straci moc, zacznie kopcić - wtedy regenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala elektroniczna wskazuje od 3/6 do 5/6 od samego początku.

Zjadł mi 4/6, ale skali na bagnecie (miałem 5 kresek, teraz mam tylko jedną).

 

Luzy na wirniku turbosprężarkim, czyli mam zdjąć ten zaolejony przewód z turbiny i ruszać wirnikiem.

Jakie luzy są dopuszczalne? Wzdłuż osi może być z tego co pamiętam - dogrzej jak będzie w poprzek osi (na boki) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic - totalnie nic nie słychać.

 

Auto od dołu jest mułowate, szczególnie jak zimne, ale z racji tego, ze to mój pierwszy diesel, to pewnie mam po prostu takie przeczucie. Trzeba go wkręcić na te 1500 obrotów jak chce się lekko przybutować. Jak na postoju dam mu jedynkę i nie wkręcę wcześniej pod zakres turbiny to ruszanie z buta odpada.

 

Cały czas mam TEN problem. Wtedy na 2,5tyś wziął mi z 1,5 kreski na bagnecie.

 

Jeżeli wrzucę go na te 1500 obrotów to wpycha już w siedzenie praktycznie na każdym biegu. Na 5 przy 100 już nie ma takiego odczucia, ale wyraźnie przy 1500-1600 obrotów "chce" mu się jechać. Ciągnie już wtedy do końca - no max te 4000obr uzyskałem, choć na bank czuć, że mógłby bez problemu i więcej.

 

PS. Niech no tylko się cieplej zrobi to dojdę i do Turbiny, choćby wiązało się to z wyjęciem aku, rur dolotu i wszystkiego co stanie mi na drodze. Zakładając, że od tej strony się w ogóle da zdjąć rurę i pogmerać śmigło turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!