Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokra okolica EGR w 102KM silniku


supaplex

Rekomendowane odpowiedzi

Auto od dołu jest mułowate, szczególnie jak zimne

To normalne. Nie ma co butować na zimnym silniku.

Turbina zaczyna efektywnie działać od 1800-2000obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Eh. On oleju nie bierze. Po prostu w tym miejscu olej wycieka i rozchlapuje się. Zrobiło się go teraz na tyle dużo, że spłynęło na plastykową osłonę silnika od dołu i kapie na ziemie. Po przyjechaniu i zostawieniu w garażu skapuje mi "kałuża" o średnicy 1cm.

Po wymianie przepływomierza auto zaczęło ciągnąć od dołu znacznie lepiej i przyspieszenie się poprawiło przy jednoczesnym spadku spalania o około 1l (+ drugi litr mniej, bo jest dużo cieplej).

Dodatkowo wąż kilkunasto-centrymetrowy z pod wlewu oleju prowadzący bezpośrednio do bloku luzuje mi się i też strasznie poci.

Wnioskuje z tego, że skrzynia korbowa może być słabo odpowietrzona i wypycha olej gdzie popadnie.

Gdzie jest jakieś sensowne odpowietrzanie skrzyni korbowej w tym silniku, które mógłbym sprawdzić?

 

Dodano: 21 sie 2011 - 14:25

Późno odpowiadam, ale nakieruje może kogoś w tej kwestii..

Najpierw pierwsza rzecz, w kwestii wstępu:

1) Silnik F9Q 732 przede wszystkim wykorzystuje tylko dwa przewody od EGR'a. Mówiąc krótko albo podaje napięcie na EGR i go otwiera albo nie podaje i EGR jest zamknięty. Nowsze konstrukcje mają dodatkowo jeszcze pociągnięte trzy przewody do egr'a i za ich pomocą sprawdzają jak mocno EGR jest otwarty. W przypadku nie otwierania się EGR'a sygnalizują błąd. F9Q 732 jak poda napięcie to nie jest w stanie sprawdzić czy EGR jest faktycznie otwarty. Wniosek? Należy EGR wyjąc i podać napięcie 12Va na styki do których normalnie wtyczką podawane jest napięcie aby zweryfikować poprawną pracę zaworu. W innym przypadku wykrycie jego awarii jest utrudnione nawet komputem (chyba, że powoduje zwarcie).

2) Przepływomierz w tym silniku może się popsuć tak, iż będzie podawać temperaturę powietrza, ale nie będzie podawać masy powietrza zasysanego. Na sterowniku masa powietrza będzie wynosić ciągle zero, na co sterownik nie zareaguje (nie wyrzuci błędu w postaci świecącej kontrolki), a jedynie z poziomu komputera (np Clip) będzie widać awarię przepływomierza.

Idąc dalej. W zależności od wielu czynników/czujników - sterownik otwiera, albo zamyka EGR. Jednym z warunków jest odpowiedni odczyt przepływu masy powietrza z przepływomierza, od którego zależy decyzja otwarcia zaworu EGR. Jeżeli odczytu brak - zawór EGR nigdy nie jest otwierany.

W moim przypadku awaria przepływomierza w taki sposób powodowała:

- słaby start auta, ponieważ sterownik nie widział, ze turbina już ciągnie.

- większe spalanie (max 1L/100 więcej), ponieważ sterownik nigdy nie otwierał EGR'a przez co nie dopalała się mieszanka i zmniejszała się efektywność silnika.

- zawór EGR w pozycji zamkniętej gromadził w sobie wszystko to co przelatuje w jego okolicach i puszczał bokami, co powodowało widoczne wyżej wycieki.

Po wymianie przepływomierza na sprawny, EGR zaczął w końcu pracować poprawnie. W jego wnętrzu po przejechaniu dwóch baków nie widać żadnych grudek mokrej sadzy, jedynie delikatny suchy nalot. Auto pali mniej, jest żwawsze i przede wszystkim z pod EGR'a - jak widać na zdjęciu powyżej - zawilgocenia wyschły i już nie cieknie.

Zapraszam do dyskusji tu, lub na prv.

 

PS. Kapanie oleju na ziemię spowodowane było nieszczelnością miski olejowej. Sprawdzone metodą zdjęcia osłony dolnej, wytarcia wszystkiego do sucha, przejechaniu 5km i zostawieniu auta na noc. Z rana widać gdzie leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- większe spalanie (max 1L/100 więcej), ponieważ sterownik nigdy nie otwierał EGR'a przez co nie dopalała się mieszanka i zmniejszała się efektywność silnika.

jeżeli egr się nie otwierał, to spaliny wylatywały prosto do wydechu i nie wracały już do kolektora w celu dopalenia. W związku z tym, wydaje mi się, że wyższe spalanie nie było tym spowodowane, ponieważ do cylindra dostawało się świeże powietrze, a nie spaliny.

 

2) Przepływomierz w tym silniku może się popsuć tak, iż będzie podawać temperaturę powietrza, ale nie będzie podawać masy powietrza zasysanego. Na sterowniku masa powietrza będzie wynosić ciągle zero, na co sterownik nie zareaguje (nie wyrzuci błędu w postaci świecącej kontrolki), a jedynie z poziomu komputera (np Clip) będzie widać awarię przepływomierza.

Niekoniecznie będzie pokazywać 0. Przy uszkodzeniu przepływomierza Clip może też pokazać dowolną stałą wartość masy i wtedy komputer też będzie głupieć. Łatwo to sprawdzić Clipem, wystarczy wejść w parametry on-line i podejrzeć czy wartość masy powietrza się zmienia przy dodawaniu gazu.

 

Ja swojego EGR-a mam odłączonego od dłuższego czasu. Wydaje mi się, że do jego wtyczki dochodzi więcej niż dwa przewody, ale w sumie to nic mi to nie daje, bo wtyczka wisi z boku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niekoniecznie będzie pokazywać 0. Przy uszkodzeniu przepływomierza Clip może też pokazać dowolną stałą wartość masy i wtedy komputer też będzie głupieć. Łatwo to sprawdzić Clipem, wystarczy wejść w parametry on-line i podejrzeć czy wartość masy powietrza się zmienia przy dodawaniu gazu.

Oczywiście wszystko zależy od silnika, a często od samego sterownika. Chciałem głównie zwrócić uwagę na to, iż uszkodzenie (nie prawidłowo praca) przepływomierza nie koniecznie objawia się dławieniem silnika, nie poprawną jego pracą czy wyświetlaniem kontrolki awaryjnej.

 

Ja swojego EGR-a mam odłączonego od dłuższego czasu. Wydaje mi się, że do jego wtyczki dochodzi więcej niż dwa przewody, ale w sumie to nic mi to nie daje, bo wtyczka wisi z boku :)

Ciekawa informacja jak dla Mnie. Wg specyfikacji EGR w tych silnikach w których jest więcej przewodów, trzy z nich odpowiedzialne są o informowanie sterownika o aktualnym położeniu EGR'a. W przypadku braku sygnału od razu wyrzucać kontrolkę i wali błędami w sterowniku. Mógłbyś potwierdzić więcej niż dwa przewody w wiszącej wtyczce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Do wtyczki EGR dochodzą dwa kable.

imag0463.jpg

One najprawdopodobniej otwierają zawór, a sprężyna go zamyka.

Tak czy siak clip pokazuje błąd tego urządzenia jak wtyczka jest odpięta, ale poza tym nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!