Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokra okolica EGR w 102KM silniku


supaplex

Rekomendowane odpowiedzi

Auto od dołu jest mułowate, szczególnie jak zimne

To normalne. Nie ma co butować na zimnym silniku.

Turbina zaczyna efektywnie działać od 1800-2000obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Eh. On oleju nie bierze. Po prostu w tym miejscu olej wycieka i rozchlapuje się. Zrobiło się go teraz na tyle dużo, że spłynęło na plastykową osłonę silnika od dołu i kapie na ziemie. Po przyjechaniu i zostawieniu w garażu skapuje mi "kałuża" o średnicy 1cm.

Po wymianie przepływomierza auto zaczęło ciągnąć od dołu znacznie lepiej i przyspieszenie się poprawiło przy jednoczesnym spadku spalania o około 1l (+ drugi litr mniej, bo jest dużo cieplej).

Dodatkowo wąż kilkunasto-centrymetrowy z pod wlewu oleju prowadzący bezpośrednio do bloku luzuje mi się i też strasznie poci.

Wnioskuje z tego, że skrzynia korbowa może być słabo odpowietrzona i wypycha olej gdzie popadnie.

Gdzie jest jakieś sensowne odpowietrzanie skrzyni korbowej w tym silniku, które mógłbym sprawdzić?

 

Dodano: 21 sie 2011 - 14:25

Późno odpowiadam, ale nakieruje może kogoś w tej kwestii..

Najpierw pierwsza rzecz, w kwestii wstępu:

1) Silnik F9Q 732 przede wszystkim wykorzystuje tylko dwa przewody od EGR'a. Mówiąc krótko albo podaje napięcie na EGR i go otwiera albo nie podaje i EGR jest zamknięty. Nowsze konstrukcje mają dodatkowo jeszcze pociągnięte trzy przewody do egr'a i za ich pomocą sprawdzają jak mocno EGR jest otwarty. W przypadku nie otwierania się EGR'a sygnalizują błąd. F9Q 732 jak poda napięcie to nie jest w stanie sprawdzić czy EGR jest faktycznie otwarty. Wniosek? Należy EGR wyjąc i podać napięcie 12Va na styki do których normalnie wtyczką podawane jest napięcie aby zweryfikować poprawną pracę zaworu. W innym przypadku wykrycie jego awarii jest utrudnione nawet komputem (chyba, że powoduje zwarcie).

2) Przepływomierz w tym silniku może się popsuć tak, iż będzie podawać temperaturę powietrza, ale nie będzie podawać masy powietrza zasysanego. Na sterowniku masa powietrza będzie wynosić ciągle zero, na co sterownik nie zareaguje (nie wyrzuci błędu w postaci świecącej kontrolki), a jedynie z poziomu komputera (np Clip) będzie widać awarię przepływomierza.

Idąc dalej. W zależności od wielu czynników/czujników - sterownik otwiera, albo zamyka EGR. Jednym z warunków jest odpowiedni odczyt przepływu masy powietrza z przepływomierza, od którego zależy decyzja otwarcia zaworu EGR. Jeżeli odczytu brak - zawór EGR nigdy nie jest otwierany.

W moim przypadku awaria przepływomierza w taki sposób powodowała:

- słaby start auta, ponieważ sterownik nie widział, ze turbina już ciągnie.

- większe spalanie (max 1L/100 więcej), ponieważ sterownik nigdy nie otwierał EGR'a przez co nie dopalała się mieszanka i zmniejszała się efektywność silnika.

- zawór EGR w pozycji zamkniętej gromadził w sobie wszystko to co przelatuje w jego okolicach i puszczał bokami, co powodowało widoczne wyżej wycieki.

Po wymianie przepływomierza na sprawny, EGR zaczął w końcu pracować poprawnie. W jego wnętrzu po przejechaniu dwóch baków nie widać żadnych grudek mokrej sadzy, jedynie delikatny suchy nalot. Auto pali mniej, jest żwawsze i przede wszystkim z pod EGR'a - jak widać na zdjęciu powyżej - zawilgocenia wyschły i już nie cieknie.

Zapraszam do dyskusji tu, lub na prv.

 

PS. Kapanie oleju na ziemię spowodowane było nieszczelnością miski olejowej. Sprawdzone metodą zdjęcia osłony dolnej, wytarcia wszystkiego do sucha, przejechaniu 5km i zostawieniu auta na noc. Z rana widać gdzie leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- większe spalanie (max 1L/100 więcej), ponieważ sterownik nigdy nie otwierał EGR'a przez co nie dopalała się mieszanka i zmniejszała się efektywność silnika.

jeżeli egr się nie otwierał, to spaliny wylatywały prosto do wydechu i nie wracały już do kolektora w celu dopalenia. W związku z tym, wydaje mi się, że wyższe spalanie nie było tym spowodowane, ponieważ do cylindra dostawało się świeże powietrze, a nie spaliny.

 

2) Przepływomierz w tym silniku może się popsuć tak, iż będzie podawać temperaturę powietrza, ale nie będzie podawać masy powietrza zasysanego. Na sterowniku masa powietrza będzie wynosić ciągle zero, na co sterownik nie zareaguje (nie wyrzuci błędu w postaci świecącej kontrolki), a jedynie z poziomu komputera (np Clip) będzie widać awarię przepływomierza.

Niekoniecznie będzie pokazywać 0. Przy uszkodzeniu przepływomierza Clip może też pokazać dowolną stałą wartość masy i wtedy komputer też będzie głupieć. Łatwo to sprawdzić Clipem, wystarczy wejść w parametry on-line i podejrzeć czy wartość masy powietrza się zmienia przy dodawaniu gazu.

 

Ja swojego EGR-a mam odłączonego od dłuższego czasu. Wydaje mi się, że do jego wtyczki dochodzi więcej niż dwa przewody, ale w sumie to nic mi to nie daje, bo wtyczka wisi z boku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niekoniecznie będzie pokazywać 0. Przy uszkodzeniu przepływomierza Clip może też pokazać dowolną stałą wartość masy i wtedy komputer też będzie głupieć. Łatwo to sprawdzić Clipem, wystarczy wejść w parametry on-line i podejrzeć czy wartość masy powietrza się zmienia przy dodawaniu gazu.

Oczywiście wszystko zależy od silnika, a często od samego sterownika. Chciałem głównie zwrócić uwagę na to, iż uszkodzenie (nie prawidłowo praca) przepływomierza nie koniecznie objawia się dławieniem silnika, nie poprawną jego pracą czy wyświetlaniem kontrolki awaryjnej.

 

Ja swojego EGR-a mam odłączonego od dłuższego czasu. Wydaje mi się, że do jego wtyczki dochodzi więcej niż dwa przewody, ale w sumie to nic mi to nie daje, bo wtyczka wisi z boku :)

Ciekawa informacja jak dla Mnie. Wg specyfikacji EGR w tych silnikach w których jest więcej przewodów, trzy z nich odpowiedzialne są o informowanie sterownika o aktualnym położeniu EGR'a. W przypadku braku sygnału od razu wyrzucać kontrolkę i wali błędami w sterowniku. Mógłbyś potwierdzić więcej niż dwa przewody w wiszącej wtyczce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Do wtyczki EGR dochodzą dwa kable.

imag0463.jpg

One najprawdopodobniej otwierają zawór, a sprężyna go zamyka.

Tak czy siak clip pokazuje błąd tego urządzenia jak wtyczka jest odpięta, ale poza tym nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!