Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik poci się w kilku miejscach. 1.9 dci 2


wkr

Rekomendowane odpowiedzi

Od ostatniej wymiany oleju (listopad 2010) sprawdziłem jego poziom i okazało się, że mam około 3/4 miarki bagnetu . Postanowiłem sprawdzić gdzie ten olej mógł się podziać, bo wcześniej od wymiany do wymiany praktycznie nic nie musiałem dolewać. A tu raptem zrobione 4 tysiące km i już ubywa. Oto co zobaczyłem. (zaznaczyłem miejsca w których silnik się poci)

p1040849s.jpg

nr 1

81817950.jpg

nr 2

41962255.jpg

nr 3

24360905.jpg

nr 4

17502511.jpg

Dziwna sprawa,bo do tej pory silnik był suchy i nie było żadnych wycieków. W zasadzie po wymianie EGR na nowy zaczął się delikatnie pocić w tym miejscu, ale nie na tyle, żeby to było niepokojące.

Czy ktoś wie może jaka jest przyczyna, że aż w 4 miejscach ucieka olej ?

Oczywiście wybiorę się na dniach do mechanika, ale wolałbym wiedzieć wcześniej co i jak. Może ktoś z Was już się spotkał z podobnym problemem. Aktualny przebieg samochodu to 120 tys. km .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie oleju było pełno, tzn. cały bagnet, czy trochę mniej :mrgreen: Może po prostu od poczatku było 3/4. U mnie też się poci w tych miejscach, ale nie zauważam znaczących ubytków oleju. Wymieniam co 20 tys. km i nie dolewam między wymianami. Na bagnecie przez czas od wymiany do wymiany poziom oleju obniża się o ok. 2 kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie też się poci w tych miejscach ale jeszcze od spodu ciągle wisi kropla i nie wiem czy to eliminować bo zapewne uszczelka a mam 130 tys zrobione a przynajmniej tyle pokazuje licznik.

 

Tę gruszkę co jest na połączeniu odma- turbo proponował bym wyrzucić bo parciejące tworzywo z membrany jest wciągane do turbo a potem turbo kaput. Dobrze mówię czy głupoty opowiadam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucenie zaworu odmy nie jest zbyt dobrym pomysłem - zawór zamyka mozliwość "wysysania" oleju z odmy przez turbinę (otwiera sie się tylko gdy ciśnienie w skrzyni korbowej wzrasta a zamyka go podciśnienie wytwarzane przez turbinę).

U mnie wycieki tez były w miejscach wskazanych strzałkami.....do czasu gdy nie wymieniłem właśnie tego przewodu z zaworem odmy.

Niestety Renault sprzedaje ten zawór tylko i wyłącznie w komplecie z dwoma przewodami.

Całość jest dosyć "cenna" - nie jest to dziwne gdyż wymiana tego zaworu chroni turbinę i silnik przed uszkodzeniem, warto czasem trochę dołożyć...... żeby nie trzeba było później więcej.

Po wymianie mijają problemy z "poceniem" na przepustnicy dławiącej, wężach turbo itd... mała rzecz a jak cieszy - no chyba że turbina "puszcza" już olej to nie wiele to pomoże. Dodam jeszcze że uszczelka przepustnicy dławiącej to koszt ponad 40 zł - wymiana nic nie daje - olej dalej sobie cieknie.

Bardziej opłacalną opcją jest wymiana całej przepustnicy dławiącej w serwisie kosztuje 118zł waz z uszczelką!!

Wymieniłem ją podczas wymiany odmy, przejechałem już 20 tys km i jest sucho :lol:

Chętnie posłużę radą jeśli ktoś chce pozbyć się tych wycieków.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nikt nie odpisał na pytanie kolegi powyżej czy można zastosować ten "zaworek plastikowy" na przewodach odmy z VW gdyż węże to nie problem a cena 30 zł za ten okrągły zawór od VW to śmieszna cena niżeli jak w ASO zawór z 2 wężami miedzy 130 a 200zł . Ktoś jest w stanie wypowiedzieć się ale konkretnie czym można by było to zastąpić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam forumowiczów.

Szukałem w wielu miejscach, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Cięcie

Na zdjęciu kolegi zaznaczyłem "swój" wyciek, olej ucieka od spodu... No właśnie co to za filtr/zawór/? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę, ale chciałbym zaczerpnąć rady czy iść z tym do mechanika, czy tez próbować robić coś samemu. Dziękuje i pozdrawiam.

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wskazany zawór odmy, u mnie wyglądał tragicznie z membrany nic nie zostało...

thumb_hosting_zdjec_1394649873__p1020441.jpg

 

poprzez uszkodzony zawór do dolotu dostają się opary powietrza z olejem ze skrzyni korbowej, silnik zaczyna się pocić we wskazanych miejscach.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam moderatora za takie wstawianie zdjęć, nie doczytałem regulaminu.

Jutro to sprawdzę tą odmę.Mam jeszcze jedno pytanie, czy może to powodować delikatny spadek mocy (czuje jakby od pewnego czasu był słabszy),czy szukać przyczyny gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!