Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik poci się w kilku miejscach. 1.9 dci 2


wkr

Rekomendowane odpowiedzi

Od ostatniej wymiany oleju (listopad 2010) sprawdziłem jego poziom i okazało się, że mam około 3/4 miarki bagnetu . Postanowiłem sprawdzić gdzie ten olej mógł się podziać, bo wcześniej od wymiany do wymiany praktycznie nic nie musiałem dolewać. A tu raptem zrobione 4 tysiące km i już ubywa. Oto co zobaczyłem. (zaznaczyłem miejsca w których silnik się poci)

p1040849s.jpg

nr 1

81817950.jpg

nr 2

41962255.jpg

nr 3

24360905.jpg

nr 4

17502511.jpg

Dziwna sprawa,bo do tej pory silnik był suchy i nie było żadnych wycieków. W zasadzie po wymianie EGR na nowy zaczął się delikatnie pocić w tym miejscu, ale nie na tyle, żeby to było niepokojące.

Czy ktoś wie może jaka jest przyczyna, że aż w 4 miejscach ucieka olej ?

Oczywiście wybiorę się na dniach do mechanika, ale wolałbym wiedzieć wcześniej co i jak. Może ktoś z Was już się spotkał z podobnym problemem. Aktualny przebieg samochodu to 120 tys. km .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie oleju było pełno, tzn. cały bagnet, czy trochę mniej :mrgreen: Może po prostu od poczatku było 3/4. U mnie też się poci w tych miejscach, ale nie zauważam znaczących ubytków oleju. Wymieniam co 20 tys. km i nie dolewam między wymianami. Na bagnecie przez czas od wymiany do wymiany poziom oleju obniża się o ok. 2 kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie też się poci w tych miejscach ale jeszcze od spodu ciągle wisi kropla i nie wiem czy to eliminować bo zapewne uszczelka a mam 130 tys zrobione a przynajmniej tyle pokazuje licznik.

 

Tę gruszkę co jest na połączeniu odma- turbo proponował bym wyrzucić bo parciejące tworzywo z membrany jest wciągane do turbo a potem turbo kaput. Dobrze mówię czy głupoty opowiadam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucenie zaworu odmy nie jest zbyt dobrym pomysłem - zawór zamyka mozliwość "wysysania" oleju z odmy przez turbinę (otwiera sie się tylko gdy ciśnienie w skrzyni korbowej wzrasta a zamyka go podciśnienie wytwarzane przez turbinę).

U mnie wycieki tez były w miejscach wskazanych strzałkami.....do czasu gdy nie wymieniłem właśnie tego przewodu z zaworem odmy.

Niestety Renault sprzedaje ten zawór tylko i wyłącznie w komplecie z dwoma przewodami.

Całość jest dosyć "cenna" - nie jest to dziwne gdyż wymiana tego zaworu chroni turbinę i silnik przed uszkodzeniem, warto czasem trochę dołożyć...... żeby nie trzeba było później więcej.

Po wymianie mijają problemy z "poceniem" na przepustnicy dławiącej, wężach turbo itd... mała rzecz a jak cieszy - no chyba że turbina "puszcza" już olej to nie wiele to pomoże. Dodam jeszcze że uszczelka przepustnicy dławiącej to koszt ponad 40 zł - wymiana nic nie daje - olej dalej sobie cieknie.

Bardziej opłacalną opcją jest wymiana całej przepustnicy dławiącej w serwisie kosztuje 118zł waz z uszczelką!!

Wymieniłem ją podczas wymiany odmy, przejechałem już 20 tys km i jest sucho :lol:

Chętnie posłużę radą jeśli ktoś chce pozbyć się tych wycieków.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nikt nie odpisał na pytanie kolegi powyżej czy można zastosować ten "zaworek plastikowy" na przewodach odmy z VW gdyż węże to nie problem a cena 30 zł za ten okrągły zawór od VW to śmieszna cena niżeli jak w ASO zawór z 2 wężami miedzy 130 a 200zł . Ktoś jest w stanie wypowiedzieć się ale konkretnie czym można by było to zastąpić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam forumowiczów.

Szukałem w wielu miejscach, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi.

Cięcie

Na zdjęciu kolegi zaznaczyłem "swój" wyciek, olej ucieka od spodu... No właśnie co to za filtr/zawór/? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę, ale chciałbym zaczerpnąć rady czy iść z tym do mechanika, czy tez próbować robić coś samemu. Dziękuje i pozdrawiam.

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wskazany zawór odmy, u mnie wyglądał tragicznie z membrany nic nie zostało...

thumb_hosting_zdjec_1394649873__p1020441.jpg

 

poprzez uszkodzony zawór do dolotu dostają się opary powietrza z olejem ze skrzyni korbowej, silnik zaczyna się pocić we wskazanych miejscach.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam moderatora za takie wstawianie zdjęć, nie doczytałem regulaminu.

Jutro to sprawdzę tą odmę.Mam jeszcze jedno pytanie, czy może to powodować delikatny spadek mocy (czuje jakby od pewnego czasu był słabszy),czy szukać przyczyny gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!