Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak reakcji silinka na gwałtowne wcisniecie


oyciec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po przejrzeniu podobnych wątków nie znalazłem dokładnie mojej przypadłości wiec odważam się pisać :mrgreen:

 

Megane 1.5 dci, 2004 r., 260 000 km

Przy zdecydowanym wciśnieciu gazu nie ma reakcji ze strony silinka, ani glośniejsza pracą, ani obrotami. Nie zależy to od obrotów, ani specjalnie od polożenia pedału gazu, raczej od tego jak gwaltownie go się wciśne. Jak lekko odpuścic gaz silink zaczyna dostawac obrotow. Nie szarpie, nie faluje, jedzie normalnie, tyle że mozna zapomniec o przyspieszaniu, wyprzedzaniu, etc.

 

Dzisiaj stało się to poraz pierwszy wiec trudno mi dokładnie opisać w jakich warunkach jest to powtarzalne.

 

Warto dodać, że auto jest ~1000km po wymianie filtru paliwa i powietrza, EGR czyszczony jakies 15 000 km temu, wtryski nie leją, turbina działa normalnie, po dodaniu gazu auto nie kopci, paliwo ON Verva Stało sie to na rozgrzanym silniku, po jakiś 100 km jazdy, po staniu w korku w kochanych W-wskich Jankach :-D

 

Wszelkie pomysly mile widziane, szczegolnie że dzis (czwartek) mam jeszcze 100km, jutro 200km, a w sobote 400km do przejechania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawel - byłbym się zgodził z tobą, ale podczas wczorajszych kolejncyh 100km pobawiłem sie tempomatem i z przykroscią swteirdzam, że na tempomacie też nie przyspiesza, tzn przyspiesza, ale nie tak ochoczo jak wcześniej.

 

Natomiast tak dla testu przegoniłem auto na wyrzszych obrotach i (nie od razu) ale problem zniknął. Do dziś rana, sytuacja analogiczna: trasa Radom - Warszawa, do Raszyna jedzie normalnie, korek w Raszynie, a za korkiem nie przyspiesza.

 

Na chłopski rozum cos sie zatyka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sadza ze spalin coś przytyka. Może spróbuj na początek załadować paliwo z wyższej półki - diesel bez dodatków eko ( olej roślinny którego może być nawet do 10% ) no i przegoń go tylko nie raz ale przepal w nim kilka takich baków paliwa ( poczytaj na forum co ludzie leją do paliwa, ja leje depresator i jest cool ). No albo masz inny problem polegający na zacinaniu się zaworu sterującego siłownikiem regulacji wydajności turbiny. Sam coś takiego przerobiłem kiedyś i niestety pomogła tylko wymiana ( koszt około 240 zł ale nie dawaj używki ) turbina wchodzi niemal od razu i silnik jest bardzo żywy i ładnie przyspiesza. A przedtem silnik był strasznie wołowaty i przyspieszał ale absolutnie bez życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj na początek załadować paliwo z wyższej półki - diesel bez dodatków eko

Odkąd ja nim jeżdże leje tylko Verve albo Ultimate, wiec smiem twierdzić, że to nie kwestia dodatkow eko lub innego syfu.

 

...albo masz inny problem polegający na zacinaniu się zaworu sterującego siłownikiem regulacji wydajności turbiny

...przedtem silnik był strasznie wołowaty i przyspieszał ale absolutnie bez życia.

Brzmi znajomo :mrgreen: Dziś trasa za mną. Dluższa to i więcej szans na "przetestowanie" usterki. Jedyną nowość jaką moge dodać to fakt, że nie ma reguły na to kiedy problem się pojawi. Nawet przegonienie nic dziś nie pomagało. Natomiast auto zachowuje się jakby nie dostawało ropy. A i komputer pokazuje chwilowe zurzycie na poziomie 6l/100km, przy pedale w podłodze.

 

Podepnij auto pod komputer, może w pamięci zachowały się jakieś błędy.

W tym tygodniu obowiązkowo idzie do mechanika, to może się czegoś dowiem.

 

Dzięki i pozdrawiam

 

[ Dodano: 2011-02-15, 13:36 ]

No i autko wróciło z warsztatu. Zapchana rura od turbo + uszkodzony EGR. Widocznie poprzedni spec-mechanik czyszcząc EGR nie popisał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!