Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płyn w chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Megane 1,6 97r. LPG i mam pytanko co najmniej 2 razy w miesiącu muszę dolewać płynu do chłodnicy, pod samochodem nie ma żadnych wycieków.Słyszałem, że w autach z LPG tak ponoć jest?czy to jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może po prostu nie zauważyłeś że jest wyciek, u mnie płyn zaczął uchodzić po założeniu gazu i wycieku też na pierwszy rzut nie widać ale jest :-/ sprawdź dokładnie wszystkie węże chłodzenia a szczególnie te od gazu tylko jak silnik będzie zimny Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem:P

okazało sie ze mam uszkodzona uszczelke pod głowicą...i płyn uciekał wydechem...sprawdz czy nie dostaje sie do oleju...najlepiej zdejmij obudowe klawiatury...tam przy zaworach bedzie najlepiej widac...jesli sie dostaje bedzie masło na obudowie od klawiatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyłaczam się, bo też zauważyłem , że ubyło mi płynu , tyle, że u mnie nie aż tak drastycznie. Od listopada do dnia dzisiejszego jakieś 300ml - tyle dzisiaj dolałem.

W listopadzie dolewałem, ale dlatego, że miałem wymieniana uszczelkę klawiatury.

Dodam, ze wcześniej przez 1,5 roku nie dolałem ani grama a płyn utrzymywał się na równym poziomie.

 

Czy 300ml na 3 miesiące, to powód to szukania przyczyny, czy olac temat?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja także mam problem z płynem chłodniczym. Meganka 1 Benzyna 2.0. Problem pojawił się jakiś czas temu i z tego co zauważyłem płyn ubywa także przy samym postoju a nie tylko podczas jazdy. Korek oleju czysty, sam olej też nie ma koloru kawowego, nigdzie nie widziałem zacieków, wężyki wszystkie wręcz zakurzone, odpala ładnie, chodzi cicho, nie ma ubytków mocy, przynajmniej ich nie wyczułem. Zauważyłem jednak pewien symptom i nie mam pojęcia czy to rzecz normalna, nigdy wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi - korek o zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego (nawet przy wyłączonym silniku) syczy przez jakieś 2 sekundy co 10 sekund - i tak w kółko, jakby się rozszczelniał czy coś - czy to normalny objaw? Dodam że płyn schodzi dość żwawo od max do min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 300ml na 3 miesiące, to powód to szukania przyczyny, czy olac temat?

Dolać wody destylowanej i nie olewać, tylko przynajmniej raz w tygodniu otworzyć maskę, sprawdzić poziom płynu chłodniczego, płynu hamulcowego, płynu w zbiorniczku wspomagania, wyjąć bagnet poziomu oleju i sprawdzić, uzupełnić płyn do spryskiwaczy. Zobaczyć czy nie ma jakiś wycieków oleju, czy nie wysuwa się jakaś wtyczka itp.

robsson, szukaj wycieku, płyn gdzieś ucieka, a miejsc jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jednak pewien symptom i nie mam pojęcia czy to rzecz normalna, nigdy wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi - korek o zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego (nawet przy wyłączonym silniku) syczy przez jakieś 2 sekundy co 10 sekund - i tak w kółko, jakby się rozszczelniał czy coś - czy to normalny objaw? Dodam że płyn schodzi dość żwawo od max do min

Kolego to co podkreśliłem nie jest normalne. Do układu jest pompowane powietrze lub spaliny (ale raczej spaliny) i to syczenie to jest efekt działania zaworka nadciśnieniowego (bezpieczeństwa), gdyby on nie działał to coś uległoby rozerwaniu. Na uszczelkę pod głowicą to nie wygląda, bo przy uszczelce intensywność przedmuchu gwałtownie rośnie (efekt postępującego niszczenia uszczelki w miejscu przedmuchu) i w końcu dochodzi do wyrzucania płynu przez korek i perturbacji z utrzymaniem temperatury silnika. Ja z podobnym problemem mam do czynienia od paru lat. W ASO i paru innych warsztatach twierdzą, że nie ma przedmuchu. Od ponad trzech lat jeżdżę na układzie bezciśnieniowym i nie mam większego problemu z ubytkami płynu. W ramach podobnej wymiany opinii na podobne tematy, pisałem o tym w postach na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!