Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] wymiana lewej poduszki silnika Scen


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przy okazji wymiany poduszki pstryknąłem kilka zdjęć. Niestety nie są najlepszej jakości, jednak coś widać.

 

Potrzebne narzędzia:

-nasadka 13

-nasadka 16 (ew płaska 16, najlepiej oczkowa)

-płaska 13 może się przydać do odkręcenia podstawki akumulatora

-grzechotka + długa przedłużka

-klucz 10 do odkręcenia osłony pod silnikiem

-lewarek

 

Widok po otwarciu maski:

dsc02114.jpg

Odkręcamy zabezpieczenie akumulatora (klucz 13), odłączamy go i wyjmujemy.

Ukazuje się taki widok:

kopiadsc02.jpg

Odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono. Wszystkie klucz 13.

Na zielono zaznaczone jest mocowanie reduktora <szukaj>

 

Po wyjęciu podstawki akumulatora już widzimy poduszkę:

dsc021iti.jpg

Podstawiamy od spodu skrzynię biegów.

Odkręcamy śruby zaznaczone na żółto (klucz 13), później nakrętkę zaznaczoną na pomarańczowo (klucz 16).

dsc02123.jpg

Czarny wspornik, który przykręcony jest tą nakrętką od góry należy poluzować z drugiej strony (klucz 16), żeby można było go odciągnąć na kilka cm, co pozwoli na wyjęcie poduszki. Opuszczamy skrzynię, wyjmujemy poduszkę i wsadzamy nową.

 

/ w tym momencie nie wiedziałem, że śruby zaznaczone na żółto można wybić w dół ( u mnie się zaklinowały i myślałem że są na stałe z łapą), w związu z tym odkręciłem całą łapę od skrzyni biegów:

dsc02117.jpg

 

Widok bez poduszki i bez łapy skrzyni:

dsc02119.jpg

 

Nowa poduszka na swoim miejscu:

dsc021prp.jpg

Po włożeniu poduszki skręcamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.

 

Łapa skrzyni:

dsc02120.jpg

 

Poduszka nowa i stara:

dsc02121.jpg

dsc02122.jpg

 

Podstawka akumulatora:

dsc02124.jpg

 

Przepraszam za słabą jakość zdjęć, nie miałem aparatu, a na wymianę poduszki nie miałem zbyt wiele czasu.

 

Pozdrawiam, Marcin.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć mam pytanko co było powodem tego że zdecydowałeś o wymianie tej poduszki silnika, jakieś dolegliwości. Z tego ci mi wiadomo podobno bardzo zadko padają te poduszki. Natomiast nie znam dokłądnie objawów padającej właśnie tej ppoduszki. Sam osobiście będe ją wymieniał powodem domyślam się drgania na karoseri. Pozostałę poduszki wymienione, więc została tylko ta zobaczym co będzie. Czekam na odpowiedź z twojej strony co było powodem wymiany Poduszki szryni biegów. POzdrawiam. . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem takową, szarpanie dużo mniejsze gdy wysoki bieg, małe obroty i gaz w podłogę, ale jednak jeszcze występują, za to prawie nie czuć szarpnięcia przy gaszeniu auta

 

2 poduszki wymienione ale nadal szarpie przy przyspieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co było powodem tego że zdecydowałeś o wymianie tej poduszki silnika, jakieś dolegliwości

tak jak napisałeś, drgania silnika przenoszone na karoserię. Po wymianie wszystkich poduszek problem ustąpił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można powiedzieć, że wymieniłem wszystkie, bo najpierw ta nadole - poprawa duża, później ta przy rozrządzie, po wymianie masakra, albo źle ustawili albo tyle ona warta - więc powróciłem do starej i teraz jeszcze od skrzyni - lepiej ale to chyba jeszcze nie to- chyba że to szarpanie to już wina czegoś innego, mechanik mi kiedyś powiedział, że to moze być coś z wtryskiem ale samochód nie kopci, dobrze pali i spalanie ma chyba bardzo dobre więc już nie wiem, EGR czyszczony ze 3 razy, ostatnio jakoś bardziej w oleju był, przepływka wymieniona na drugą używaną ale oryginalną, później ją czyściłem, po tym 3 razy błąd wyskoczył ale przeszło, więc może jednak ona nadal jest uszkodzona, juz sam nie wiem

 

PS

rozpisałem się :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam tak ja też wymieniłem poduszke przy rozrządzie na SASIC,tą tylną tak zwany łącznik też wymieniłem na HUTCHISON i drgania nadal wystempują z reguły przy niskich temperaturach na dworze. W dodatku przy tych niskich temperaturach po odpaleniu z rana juzprzy samym odpaleniu slychac taki dziwny dzwięc jak by właśnie od strony pasażera, jadąc oczywiscie przy tej temperaturze otoczenia sluchac właśnie też dzwiek jak by dochodzący z okolicy pasazera oczywiscie z pod maski. Nie wiem co to moze byc poduszka wymieniona jedna i druga wiec teraz postanowilem wymienić właśnie tą pod zbiorniczkiem wyrównawczym mam nadzieje ze cos to da. Drania są na biegu jałowym odczuwalne wlasnie na karoseri po dodaniu gazu slychac bardziej intensywne pukanie jak by cos w komorze silnika obijalo o cos. Próbowałem juz ustawiać poduszke tą przy rozrządzie i jakie tam minimalne poprawy są, nie wiem co moze bys powodem poduszki ustawienie silnka na nich juz sam nie wiem. Mam nadzieje ze jak wymienie ta poduszke 3 pod zbiorniczkiem bedzie jak sie nalezy, rece mi opadaja przeczytalem chyba wszytsko dotyczace drgan na karoseri. Jak myslicie wyczyszczenie EGR moze miec cos z tymwspólnego zaznaczam EGR nie czyszczony. Nie wiem już wszystkiego chyba sie czepiam ale dojde do tego.

Edytowane przez NaGeeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!