Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Położenie kabli do wzmacniacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj kładłem u siebie w kombiku kable RCA, przy okazji robiłem zdjęcia (sorry za syf w aucie, ale ostatnio drewno woziłem i nie miałem czasu posprzątać <szukaj>). Jutro i pojutrze w planie mam resztę kabli położyć, jak nie zapomnę również porobię zdjęcia <ok>

 

---- RCA ----

Na początku chciałbym powiedzieć o ogólnym zamyśle. Wzmacniacz 2-kanałowy, do napędzania przodu <ok> Jak na razie pod oryginalne głośniki, z czasem może będą inne :mrgreen: Kable kupiłem dietza w sklepie z ca.

01.jpg

Wzmacniacz 2-kanałowa stara alpina :?:

02.jpg

Końcówki kabli rca, z wtopionym między nimi kabelkiem remote:

03.jpg

Ja zacząłem kładzenie kabli od bagażnika:

04.jpg

W miejscu zaznaczonym na biało, jest dziura fabrycznie zrobiona w tapicerce, tamtędy puściłem kable. Kable są w zagłębieniu, po opuszczonym oparciu po to, by po jego podniesieniu z powrotem, nie było ich widać i by się nie plątały po bagażniku. Kable puszczone tą dziurą, nie są "przycinane" przez oparcie po rozłożeniu, także nie ma obaw co do tego, że w tym miejscu się przerwą.

05.jpg

Od strony kabiny, wygląda to tak:

06.jpg

Idąc dalej, wpuściłem je pod tapicerkę. Na biało zaznaczone są miejsca, z których trzeba wypiąć plastykowe zatyczki, na czerwono są dziury z miejsc, w których są siedzenia założone.

07vqv.jpg

Następnie wyciągamy przyciski od tylnych elektrycznych szyb (ewentualnie co tam macie innego ;-) ) Na biało zaznaczona jest nakrętka, którą trzeba wykręcić. Po wykręceniu, proponuje wrzucić 5'ty bieg i wyciągamy cały ten plastyk otaczający hamulec ręczny. Gdy to zrobimy, przeciągamy w to miejsce kabel. Można spokojnie włożyć rękę pod wykładzinę, dzięki wcześniejszemu wyjęciu tych plastykowych zatyczek.

08.jpg

Potem wykręcamy następne śrubki, zaznaczone na biało:

09.jpg

Po ich wykręceniu odciągamy ten plastyk otaczający gałkę od biegów do tyłu i lekko w górę. Dzięki temu, będziemy mogli położyć kable pod nim :?:. Następnie wykręcamy zapalniczkę i wyciągamy na zewnątrz (opis na forum jest dostępny, dodam że trzeba ją otworzyć i wykręcić 2 torxy).

Po wykręceniu zapalniczki, możemy tam włożyć łapkę i pociągnąć kabel sobie:

11kmk.jpg

12.jpg

Teraz możemy przełożyć sobie kabel wyżej, już do docelowego miejsca (zdjęcie już, z przykręconą zapalniczką z powrotem)

13.jpg

Na koniec układamy sobie kable i zaczynamy skręcać wszystko z powrotem :?:

14.jpg

15eee.jpg

I na koniec widać, że kabla nie widać :?:

16.jpg

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie ale rozwalać tapicerki nie wszystkim się chce więc ja podpowiem trochę inaczej można puścić od radia i ciągnąc po prawej stronie pod schowkiem idzie wiązka do drzwi i tyłu a ze renault dało tam trochę więcej miejsca można ze spokojem tamtędy podciągnąć kabelki po czym wyciągamy uszczelni z drzwi po prawej stronie i kable puszczamy pod tymi plastikami jest tam bardzo dużo miejsca więc ze spokojem wszystko się zmieści <szukaj>

Robię tak praktycznie w każdym aucie i nigdy nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---- ZASILAJĄCE ----

No tamtędy puściłem zasilający. Niestety nie miałem przy sobie czym robić zdjęć (telefon mi padł :-/). Małe podpowiedzi jakby ktoś chciał właśnie progiem prawym puszczać kable zasilające. Wykręcić plastyk z podszybia nad akumulatorem, wyciągamy aku. Za akumulatorem, jest guma, w którą wchodzą kable. Robimy własną dziurę (guma jest miękka więc nie jest to trudne). Kabel wychodzi nam pod schowkiem pasażera (można tam spokojnie łapkę włożyć). Ale uwaga od strony kabiny też jest guma, moja była pęknięta, a może rozdzielona oryginalnie - tego nie wiem. Więc nie miałem problemu z nią. Potem ściągamy uszczelkę (wychodzi bardzo łatwo, równie łatwo wkłada się ją z powrotem, nie tak jak w niektórych autach...) i możemy delikatnie pociągnąć za plastykowy próg, jest on na takie jakby zatrzaski włożony. Plastyk od zatrzasku jest tak skonstruowany, że po środku można włożyć kabel i nie będzie on wadził. Najgorzej jest pomiędzy drzwiami. Ja ściągnąłem tylne siedzisko, po tym jest tam torx do odkręcenia. Oczywiście od tylnych drzwi również uszczelkę ściągamy. Po czym w tej przestrzeni między drzwiami, po prostu przepchałem kabel pod mocowaniem pasów. Potem na wysokości mniej więcej tam gdzie się siedzi, jest szpara między plastykiem, a podłogą auta. U mnie tamtędy wychodził kabel bodajże do czujnika w baku, ewentualnie pompy paliwowej - nie wiem co to jest, taki czarny okrąg odkręcany. W każdym bądź razie tamtędy mieści się kabel zasilający. No i potem przepchałem go przez dziurę pod oparciami, tak jak RCA, tylko przez dziurę z prawej strony, żeby nie biegły obok siebie kable. Z tego kawałka zrobię jakieś zdjęcia jutro, bo będę jeszcze kładł od głośników kable.

C.D. POST NIŻEJ

Przy okazji w mojej meganie mimo latanych przednich szyb, głośniki z przodu są 13. Jutro też wkleję zdjęcia jak to wygląda. 16.5 nie wejdą bez cięcia plastyków, oryginalne miejsca na śruby nie pasują również. Ale sam głośnik mieści się na styk (praktycznie bez żadnego luzu), w ten sposób żeby maskownice oryginalne zostały. Jeśli chodzi o oryginalne głośniki. To dla zainteresowanych u siebie mam 6 głośników. 2 tylne w suficie (tragikomedia, mówiąc szczerze), 4 z przodu: 2 tweetery w podszybiu + 2 głośniki w drzwiach. Oryginalnie nie ma żadnej zwrotnicy. Do kostki iso są po prostu powkładane po 2 kable na kanał. Od tych głośników są te środkowe kable, a tylne są podpięte po skrajnych częściach.

Jeśli chodzi o włożenie 16.5 tam, to wejść wejdą od biedy nawet bez cięcia plastyku (do wycięcia jedynie te dolne "wieszaki" dla głośnika, bo one nie pozwalają na włożenie większego głośnika. Nie wiem jak z "daszkiem" za głośnikiem, ale jego tak czy tak można wyciąć. Ale z tego co pamiętam, kawałek blachy za głośnikiem również przydałoby się wyciąć, bo zasłania część głośnika niestety.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh kurde szkoda ze nie masz fotek z montażu kabla zasilającego, bo właśnie tego się obawiam i boje się tez ruszać te uszczelki... nie wiem tez jak przepościć kabel do komory silnika, bo u mnie jedyna dziórę jaka dojrzałem to nad pedałem sprzęgła ale wiązka kabli która już tam jest jest na tyle dużą że kabel nie chciał mi przejść i "utykał" tam gdzieś...

a może ktoś inny ma foty z przeciągania kabla do aku?

przydał by mi sie jeszcze schemat kostek do tuner list bo mimo że mam takie same kostki w radiu Blaupunkta ,to po podłączeniu radio włącza się, świeci, i nie wydaje żadnego dźwięku ani nie reaguje na przyciski... o dziwo sprawdzałem je puzniej u ojca w punto, no i w dafie 95 którym ganiam w robocie i od podpięcia śmigało jak bozia przykazała... ;/

sorka za małe OT bo temat przecież dotyczy twojej megi. pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Wypadałoby gdzieś kropkę wstawić a nowe zdanie zacząć z wielkiej litery. -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się strzelić foty jak to teraz wygląda, tylko muszę znaleźć chwilę. No u mnie uszczelkę od progu wkłada się w parę sekund <ok>

 

Pzdr

 

C.D. ZASILAJĄCE

EDIT:

Mam parę zdjęć i krótki filmik odnośnie uszczelki od drzwi i progu.

Na pierwszym zdjęciu widać przed akumulatorem metalowy pręt, który trzeba wykręcić, żeby wyjąć aku (bodaj klucz 7). Jak wykręcimy, to na dole jest metalowy "trzymak" akumulatora, który wyjmujemy. Wcześniej jeszcze wykręcamy czarny plastyk, który jest widoczny na zdjęciu (2 śruby torx z lewej i prawej strony plastyku). Całe podszybie jest podzielone na 3 części bodaj, wykręcamy oczywiście tylko tą nad aku <szukaj>

dscf6347.jpg

Na następnym zdjęciu widać za akumulatorem uszczelkę, którą nacinamy delikatnie i przekładamy przez nią kabel zasilający.

dscf6349.jpg

Od strony kabiny kabel wyjdzie nam pod schowkiem. Jak siedzimy na przeciwko schowka, to z jego prawej strony. Od spodu powinniśmy wymacać coś takiego, oczywiście bez czerwonego kabla, bo go dopiero chcemy przeciągnąć <ok> U mnie jak widać jest to rozerwane, być może tak będzie i u Was. Jeśli nie, to niestety tutaj też będzie trzeba jakoś naciąć delikatnie uszczelkę.

dscf6357.jpg

Następnie trzeba zdjąć uszczelki i odgiąć próg tak jak na filmie poniżej :mrgreen: Z tylnymi drzwiami, uszczelka analogicznie, a pod progiem przepychałem kabel (opis co dokładnie w poście wyżej).

Jutro dorzucę fotę jak to wygląda pod siedziskiem tylnym, czyt. gdzie wychodzi kabel z progu i którędy u mnie idzie do bagażnika.

 

---- GŁOŚNIKOWE ----

Głośnikowe kable ciągniemy w sumie analogicznie, tylko pod progiem z drugiej strony, myślę, że do tego zdjęć już nie trzeba. Ewentualnie zdjęcia następne wrzucę, jak będę się przedostawał do drzwi bezpośrednio przez kostkę. Nowe zwrotki będą w podszybiu, ale foty będą też dopiero jak będę to robić :?:

Mała uwaga co do kabli głośnikowych. Na jedną i na drugą stronę, powinny być tej samej długości.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 9 miesięcy temu...

Ma ktoś może jakiś pomysł na schowanie wzmacniacza w kabinie w Meg I? piecyk ma powiedzmy 25x25x5. Mam na myśli okolice deski rozdzielczej/pod fotelami. Pierwotnie chciałem to zrobić pod fotelem pasażera, ale martwi mnie panująca tam wilgoć i przesuwanie fotela - może być pokopany i po przesunięciu będzie widoczny, mocowanie bezpośrednio do fotela odpada, bo znów przy przesuwaniu pourywają się kable. :D Najbardziej by mi pasowało jakieś miejsce pod deską rozdzielczą, ale w megane wszystko jest zabudowane i sprawa wygląda całkiem inaczej niż w moim poprzednim aucie - punto, gdzie deska szła dołem kawałek i się kończyła, a w środku było można schować całą oriestrę dętą

Kable jakoś sobie przeciągnę z pomocą tego tutoriala(spawalnicze 16mm), ale jeszcze będę musiał przeciągnąć przewody do drzwi, choć gorzej jest z dobrym miejscem do zamontowania wzmacniacza

Edytowane przez Norskee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!