Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki benzynowe 1.6 w Megane III


Paweł_Sz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

stoję przed kupnem Meganki Grandtour z silnikiem benzynowym i waham

się między opcją 100KM i 110KM. Nie mogę jakoś znaleść konstruktywnego

porównania tych dwóch napędów, wiadomo, jeden jest 5-cio drugi 6-cio

biegowy. Charakterystyki mają bardzo podobne, osiągi też, spalanie

jest, o dziwo, większe w 110KM. Czy ktoś z Was miał jakieś większe

doświadczenie z autami napędzanymi tymi silnikami i mógłby coś więcej

o nich powiedzieć, czego można spodziewać się od jednego i od

drugiego? Nie potrzebuję "wyczynówki", ma to być auto rodzinne, do

normalnej, spokojnej jazdy... Planuję oczywiście jazdę próbną, ale co

innego kilknaście minut turlania się po mieście a co innego normalne

używanie...

 

--

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie w MIII, ale w MII miałem silnik 1.6 (110KM) - a to chyba ten sam silnik.

W MII było to zestawione z 5-cio biegowa skrzynią. Co do samego silnika ja zastrzeżeń nie mam, jest dość żwawy, poza regularnymi serwisami przez ponad 100 tys km nie wymagał żadnych napraw <szukaj> Jedyne co to w wersji z 5-cio biegową skrzynią przy prędkości powyżej 130 km/h był dość głośny (przez dosyć duże obroty).

Spalanie po mieście ok 10L/100km, w trasie koło 8L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Megane III 1.6 16V z 6 biegową skrzynią, jak dla mnie za głośny silnik. Zdecydowanie warto dopłacić troszkę i brać 1.4 TCe 130 KM, sporo lepiej jedzie, większy moment obrotowy i przede wszystkim cicho.

 

Mogę Ci polecić z czystym sumieniem dobrego kolegi Megane III 2.0 TCe, full wypas łącznie z Xenonami, na gwarancji jeszcze (można przedłużyć w Renault o kolejne 2 lata), kupione w salonie jako nowe, 100% bezwypadkowe, żadnych wad ukrytych - sprzedaje tylko gdyż chce kupić Lagunę po lifcie z wyjątkowym audio Bose: http://otomoto.pl/renault-megane-2-0-tce-b...-C17488868.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Pawel Sz. wyraźnie pisze, ze chce kupić grandtoura 1,6. Po co więc piszecie o 1,4Tce czy 2,0 ? <szukaj>

Ja mam 1,6 110kM. Wg mnie wadą są trochę krótkie przełożenia 1,2 i 3 ale może 6-cio biegowa skrzynka tak ma? Dynamiczny w miarę jest więc na Twoje rodzinne potrzeby wystarczy. Ostrzejsze przyśpieszanie przekłada się na znaczny wzrost zużycia paliwa. Przejechałem niewiele ponad 1kkm i starając się nie przekraczać 3k obr/min. mam średnie zużycie paliwa 7,2l/100km. Myślę, że jeżeli większość jeździsz po mieście to skrzynia "5" może być wygodniejsza ale na trasie i v>120km/h na 6 biegu będzie znacznie ciszej i oszczędniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź <szukaj> Jeszcze jakby znalazł się ktoś, kto ma megankę z silnikiem 100KM i zechciał podzielić się wrażeniami...

 

Myślę sobie o tym 6 biegu w wersji 110KM, niby przydaje się przy większych prędkościach, ale prawda jest taka, że ja zwykle przez połowę roku jeżdżę poza miastem z 3 rowerami na dachu, więc i tak nie mogę poszaleć... ;-)

 

--

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej koników zawsze jest lepsze niż mniej. A już na pewno jak się wozi rodzinkę i 3 rowery. Nawet jak jeździsz spokojnie, to czasem musisz kogoś wyprzedzić. Dlaczego zatem z góry przekreślasz 1.4 TCe 130KM? Nie znajdziesz na tym forum złej opinii o tym silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze brutalnie:

Jazda 1.6 z 5-cioma biegami jest męcząca i archaiczna. Wybieraj 110 km spalanie jest na pewno niewiększe od 5 biegów. Zastanów się także nad 1.4 Tce... w mieście nie mam większego spalanie niż 11 litrów (mam scenika), a mocy jest dużo. W megane silnik ten pali pewnie z litr mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej że silnik ten lubi wysokie obroty

 

No i... Nie bardzo wiemy co chcesz udowodnić. Tym bardziej, że nie jeździsz TCe, masz diesla. Charakterystykę silnika widziałeś? TCe ma max moment obrotowy w zakresie 2-4 tys. obrotów. A jest to zakres najczęściej używany. TCe jest mega elastycznym silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wcale tak wkręcać silnika TCe na obroty.

Bez turbinki jak najbardziej, i tu właśnie silniki 100 czy 110 konne trzeba ciągnąć żeby dynamicznie , jak ktoś potrzebuje, jechać, wyprzedzać, omijać,itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba koledze rav85 coś się pomyliło, coś gdzieś słyszał, coś mu się wydawało, nigdy nie jechał autkiem z tym silnikiem, ale wziął i napisał. Wszak każdy Polak to ekspert, na wszystkim się ZNA, na weterynarii też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zatem z góry przekreślasz 1.4 TCe 130KM?

To nie ja przekreślam, to cennik <szukaj> Ale wiem, o czym piszecie - miesiąc jeździłem fiatem lineą napędzaną 1.4 t-jet 120KM (auto zastępcze), to była bajka...

 

--

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze raz przypominam temat:Silniki benzynowe 1.6 w Megane III :!:

Załóżcie sobie temat o silnikach Tce i tam się wypowiadajcie. Nie uszczęśliwiajcie na siłę PawłaSz. Ja też nie chciałem małego, wyżyłowanego silnika z turbiną, który na dodatek pali w mieście dużo więcej od 1,6. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, umiem czytać i wiem, że człowiek pyta o silniki 1.6. Ale skoro pisze, że jeździ z rodziną i jeszcze z rowerami, to aż się prosi, by zapytać sie dlaczego nie rozważa zakupu mocniejszego TCe. Dowiedziliśmy się, że chodzi o KASĘ i to zamyka temat.

Wydaje mi się, że pytajacemu to nie przeszkadzało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!