Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence 1.6 czy Nowa Octavia Tour 1.6 prosz


wire1

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy przejść się po warsztatach w okolicy i popatrzeć co stoi.

 

To tak jak w tym głupim kawale dlaczego właściciele renault w południe nie mówią sobie dzień dobry? Bo widzieli się już rano w serwisie. <szukaj>

 

W warsztatach stoi wszystko co ma 4 koła, jeśli jakiegoś modelu jest na rynku więcej to więcej będzie go w serwisach idąc tą drogą dedukcji to ponieważ mój sedan jest mało popularny na drogach, więc mało go będzie zapewne w warsztatach więc to znaczy że się mniej psuje niż kombi? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlopus1, A sedan czy kombi to już inna marka <ok>

Mi się wydawało, że rozpatrujemy markę a nie rodzaj nadwozia <szukaj>

Wspomniana firma robi badania na pewien rynek i zawsze pewne marki będą w czołówce ;-)

 

wire1, Dobrze ci radzę - sam podejmij decyzję z pominięciem tego co się pisze.

Mętlik tylko będziesz miał jeszcze większy i nawet jak kupisz to się będziesz zastanawiał czy dobrze zrobiłeś.

Jak sam podejmiesz decyzję to będzie TWOJA i jedyna słuszna :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka ta sama, tylko znajdź mi proszę zepsutego Fluence <szukaj>

Nie jestem w stanie ocenić rzetelności badań tej czy innej firmy ale jeśli w autach mających trzy lata jeden model ma 30% egzemplarzy z usterkami a drugi 15% to do mnie to przemawia.

Ale zgadzam się całkowicie umiesz liczyć licz na siebie, każdy musi dokonać własnego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje zadbane autko nie ma chętnych, a kolegi teściowej Octavia sprzedała się w kilka dni (ten sam rocznik).

 

Pewnie tak, tylko, że to musiał być diesel. Aktualnie każdy MUSI mieć diesla. Nawet jak robi 3.000km rocznie. Niestety ten silnik w Octavii II ph II jest na końcówce swoich dni. Ma zostać zastąpiony albo 1.2 albo 1.4 z turbiną. Niestety fakt jest też taki, że o ile w Octavii I zapewniał w miarę przyzwoite osiągi spalanie poniżej 10l/100 pomieście, o tyle w Octavii II w mieście zapewnia spalanie powyżej 10l/100. Jeśli zdecydujesz się na zakupo Skody zapytaj kiedy pojawią sie auta z nowym silnikiem. Ponieważ za kilka lat może być problem z ceną tej wersji silnikowej. A co do sprzedaży zadbany/niezadbany - kwestia klienta. Aktualnie wg. SAMAR-u Renault jest na III miejscu najbardziej popularnych aut importowanych. O czyms to świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence'a nie znam, za to Octavię bardzo dobrze. Miałem OI a w pracy jeździłem OII. Pomijam kwestię urody (mnie nowy Tour sie nie podoba), ale jedno jest pewne: takiego bagażnika jak w Octavii nigdzie nie znajdziesz. Tour pomyślany jest jako tani model, więc dostał sprawdzone, proste i nienajnowocześniejsze już silniki benzynowe. Nie śledziłem wyposażenia, ale podejrzewam że w Skodzie będzie znacznie uboższe niż w Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś na wyposażenie?

Octavia Tour II bieeeeeda całkowita z silnikiem 1.6 47 tys (rocznik 2010)

ktoś tutaj na forum wrzucił, że ma Fluence 1.6 Privilege za 52 tys (rocznik 2010, niestety teraz nie znajdę), a na moto.allegro za 55 tys...

 

Różnica niby 8 tys, ale dodaj sobie szyby elektryczne przod tyl, skladane lusterka, klime manualna (!!!! bo tylko taka jest w skodzie, renault ma w std automatyczna), półskórę, hands free, ESP, alufele, tempomat, skladane siedzenia, komputer, radio, głośniki itd... myślę, że wybór jest prosty, komfort, który da Ci wyposażenie renówki będzie nieporównywalnie większy od tego ze skody... dodatkowo Skoda to stara konstrukcja, która nawet odpukać w przypadku wypadku (ale masło), da Ci dużo mniejsze zabezpieczenie niż Renault, które ma zupełnie nową konstrukcję.

Wybór jest moim zdaniem oczywisty.... nie warto kupować przestarzałej namiastki Passata b5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi osobiście fluence sie nie podoba, ale skody bym nie kupił. Jechałem dwójką. Fakt że bagażnik przepastny, ale kosztem środka (jak dla mnie to miejsca bardzo mało) no i komfortu. Zwróćcie uwagę że octawia to klasa golfa a nie pasata ze względu na bardzo mały rozstaw osi - to z kolei wynika ze starej płyty podłogowej sprzed lat, co z kolei nie jest bez wpływu na bezpieczeństwo... Poza tym nasłuchałem się o "jakości" serwowanej przez vw i jedyne co mogę z całego serca to szczerze ich produkty odradzić. Czyli wybierając z tych dwóch kupiłbym fluence bez zastanowienia.

 

no i privilege można mieć za 57 tys. To moim zdaniem bardzo ciekawa oferta

http://www.renault.pl/media/cennik-promocy...78/AM10_FLU.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przestrzenią w środku w Octavii wcale nie jest tak źle. To prawda, że OI była ciasna, zwłaszcza z tyłu, ale w OII (w tym i w "nowym" Tourze) miejsca z tyłu jest znacznie więcej. W OI mój synek siędząc w foteliku z tyłu zawsze kopał w fotel pasażera, gdy ktoś siedział z przodu, więc trzeba było przesuwać go na tyle blisko deski rozdzielczej, że jazda z przodu była średnio przyjemna. W OII tego problemu już nie było, choć szału nie ma. Co do jakości - Tour jest tak ubogo wyposażony, ma proste i sprawdzone już wcześniej rozwiązania, że raczej mała jest szansa na poważną usterkę. Nie da się jednak ukryć, że w relacji kosztów do wyposażenia Fluence i tak wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fluencem jeździłem na jeździe próbnej jako kierowca - bardzo mi się podobało. Octavią jako pasażer - ciasno i niezbyt wygodnie.

 

Jeśli nie chcesz, żeby dzieci jak podrosną nie męczyły się na tylnej kanapie, kup fluence (ja bym tak zrobił).

 

Jeżeli lubisz ładnie wykończony środek i bajery, też fluence. Jest to też auto, które w jakiś tam sposób wyróżnia się w tłumie.

 

Jeśli chodzi o rankingi najczęściej kradzionych aut, to Renault nigdy nie było w czołówce, natomiast auta spod skrzydeł VW tak.

 

Jeśli zamierzasz jeździć autem przez najbliższe 15 lat (o ile Ci się to uda), to weź Skodę Kwestia części zamiennych i remontów - do aut grupy VW każdy pan Mietek ma już komputerek a silnik 1.6 rozbierze sąsiad ze szwagrem i złożą go dobrze nawet po pijaku. Części mogą być nieco tańsze i łatwiej dostępne poza ASO.

 

Jeżeli w planach jest typowa eksploatacja i nie zamierzasz jeździć tym dłużej niż 5 - 6 lat to śmiem sądzić, że serwis będziesz w obu przypadkach odwiedzać tylko na wymiany okresowe.

 

Moja ocena może być nie miarodajna, bo podoba mi się praktycznie wszystko co wyszło spod skrzydeł Renault i nie przepadam za topornymi pojazdami dla plebsu typu VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!