Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik a problemy poranne z zapalaniem


skaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeczytałem już wszystko na temat problemów z odpalaniem dti w zimie i żadna wskazówka nie pomogła. Kolejny mechanik powiedział, że po przebiegu 100 000 km może być do regeneracji rozrusznik. Czy uważacie, że nowy rozrusznik ułatwi zapalnie w zimie?

Do tej pory zrobiłem:

- wymiana filtrów(powietrza, oleju, paliwa), oleju

- wymiana pompy wody, uszczelnienie pompy paliwa

- wymiana 4 świec żarowych (Beru)

- wymiana akumulatora (BOSH Silver)

- wymiana rozrządu

 

Ręce mi opadają, jeżdżę od mechanika do mechanika i każdy coś porobi a to nic nie pomaga.

Nie dość, że to wszystko słono kosztuje to nie widzę efektów. Czasem żeby zapalić kręcę

3 razy po 7 obrotów !!

 

Teraz wg mechaników zregeneruję rozrusznik i wyreguluję ewentualne luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeję 2-3 razy świece żarowe. później kręcę do ok 5-6 razy. Czekam chwilę i znów kręcę rozrusznikiem do ok 7 razy. Jeśli nie odpala to czekam chwilkę i znów kręcę aż zapali lub

rezygnuję. Gdy zapali to przez jakiś czas wydobywają się kłęby dymu (chyba biały), po 2-3 kilometrach już nic nie kopci.

Przed chwilą się dowiedziałem w ASO, że winny może być kąt wtrysku. Wymiana rozrządu z ustawianiem kąta w ASO we Wrocławiu to 1500 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w innym aucie i to były świece. Piszesz że wymieniłeś ale czy sprawdziłeś prąd?

W innym podobnym przypadku przewody nadmiarowe między wtryskiwaczami były stare i nieszczelne- paliwo w ciągu kilku godzin wracało do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodz na to że rozrusznik masz sprawny , więc zostaw go w spokoju.

że winny może być kąt wtrysku.

Jest to bardzo możliwe , co potwierdzają kłęby białego dymu jak juz zapali ( nie spalone paliwo z komory spalania) , przerabiałem ten temat w audi TDI , miałem opóźniony kąt wtrysku. A napisz jeszcze czy jak już ci sie uda odpalić i lecą te kłęby dymu i silnik chodzi równo czy nim przez chwile telepie na wolnych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Sprawdzę prąd. Po odpaleniu silnik chodzi równo. Tak to mogą być świece.

Od poprzedniej wymiany rozrządu prawdopodobnie upłynęło już co najmniej 40 000 km. więc

możliwe, że kąt się minimalnie zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. Mam ten sam problem, tzn. auto od 3 dni ciężko zapala, kręci, kręci i nic dopiero jak trzymam dłużej to zaczyna tak jakby zapalać ale nie potrafi zaskoczyć i później zapala i wtedy strasznie kopci na szaro/biało i nierówno pracuje.. akumulator naładowany i dalej to samo, macie może jakieś propozycje co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dziś dokładnie silnik i rzeczywiście jest mokry od uszczelki, ale zaciekawiło mnie też to, że pomiędzy filtrem paliwa a tą gruszką w rułce plastikowej, w której jest paliwo pojawiają się bąble powietrza i chciałem odpowietrzyć układ jednak po odpowietrzeniu znowu się pojawiły bąble. Czyli co gdzieś na filtrze dostaje lewe powietrze?(filtr był jakiś miesiąc temu wymieniany) czy pompa paliwa nie trzyma i się paliwo cofa? (między filtrem a pompą nie ma bąbelków powietrza). A uszczelkę można samemu wymienić czy lepiej dać do warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uszczelka na filtrze nie jest szczelna.

Uszczelkę pod głowicą można wymienić samemu, jeśli się czujesz na siłach i masz komplet narzędzi.

Na razie obserwuj z jaką prędkością ubywa płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!