Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik a problemy poranne z zapalaniem


skaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeczytałem już wszystko na temat problemów z odpalaniem dti w zimie i żadna wskazówka nie pomogła. Kolejny mechanik powiedział, że po przebiegu 100 000 km może być do regeneracji rozrusznik. Czy uważacie, że nowy rozrusznik ułatwi zapalnie w zimie?

Do tej pory zrobiłem:

- wymiana filtrów(powietrza, oleju, paliwa), oleju

- wymiana pompy wody, uszczelnienie pompy paliwa

- wymiana 4 świec żarowych (Beru)

- wymiana akumulatora (BOSH Silver)

- wymiana rozrządu

 

Ręce mi opadają, jeżdżę od mechanika do mechanika i każdy coś porobi a to nic nie pomaga.

Nie dość, że to wszystko słono kosztuje to nie widzę efektów. Czasem żeby zapalić kręcę

3 razy po 7 obrotów !!

 

Teraz wg mechaników zregeneruję rozrusznik i wyreguluję ewentualne luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeję 2-3 razy świece żarowe. później kręcę do ok 5-6 razy. Czekam chwilę i znów kręcę rozrusznikiem do ok 7 razy. Jeśli nie odpala to czekam chwilkę i znów kręcę aż zapali lub

rezygnuję. Gdy zapali to przez jakiś czas wydobywają się kłęby dymu (chyba biały), po 2-3 kilometrach już nic nie kopci.

Przed chwilą się dowiedziałem w ASO, że winny może być kąt wtrysku. Wymiana rozrządu z ustawianiem kąta w ASO we Wrocławiu to 1500 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w innym aucie i to były świece. Piszesz że wymieniłeś ale czy sprawdziłeś prąd?

W innym podobnym przypadku przewody nadmiarowe między wtryskiwaczami były stare i nieszczelne- paliwo w ciągu kilku godzin wracało do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodz na to że rozrusznik masz sprawny , więc zostaw go w spokoju.

że winny może być kąt wtrysku.

Jest to bardzo możliwe , co potwierdzają kłęby białego dymu jak juz zapali ( nie spalone paliwo z komory spalania) , przerabiałem ten temat w audi TDI , miałem opóźniony kąt wtrysku. A napisz jeszcze czy jak już ci sie uda odpalić i lecą te kłęby dymu i silnik chodzi równo czy nim przez chwile telepie na wolnych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Sprawdzę prąd. Po odpaleniu silnik chodzi równo. Tak to mogą być świece.

Od poprzedniej wymiany rozrządu prawdopodobnie upłynęło już co najmniej 40 000 km. więc

możliwe, że kąt się minimalnie zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. Mam ten sam problem, tzn. auto od 3 dni ciężko zapala, kręci, kręci i nic dopiero jak trzymam dłużej to zaczyna tak jakby zapalać ale nie potrafi zaskoczyć i później zapala i wtedy strasznie kopci na szaro/biało i nierówno pracuje.. akumulator naładowany i dalej to samo, macie może jakieś propozycje co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dziś dokładnie silnik i rzeczywiście jest mokry od uszczelki, ale zaciekawiło mnie też to, że pomiędzy filtrem paliwa a tą gruszką w rułce plastikowej, w której jest paliwo pojawiają się bąble powietrza i chciałem odpowietrzyć układ jednak po odpowietrzeniu znowu się pojawiły bąble. Czyli co gdzieś na filtrze dostaje lewe powietrze?(filtr był jakiś miesiąc temu wymieniany) czy pompa paliwa nie trzyma i się paliwo cofa? (między filtrem a pompą nie ma bąbelków powietrza). A uszczelkę można samemu wymienić czy lepiej dać do warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uszczelka na filtrze nie jest szczelna.

Uszczelkę pod głowicą można wymienić samemu, jeśli się czujesz na siłach i masz komplet narzędzi.

Na razie obserwuj z jaką prędkością ubywa płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!