Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana półosi prawej.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! Mam pytanie onośnie wymiany półosi prawej,jest to ta długa wraz z przegubem wewnętrznym jak i zewnętrznym. Czy bedzie łatwo ją samemu wymienić ? Proszę o opis takiej wymiany ponieważ mój mechanik zachorował nie mogę dłużej czekac,na zakupioną półośkę dostałem gwarancje rozruchową i jej termin mija w sobote! Dodam tylko żę mam całą kompletną półośke wraz z przegubami. pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wprawę to wymienisz w 30minut nie zapomnij dokręcić odpowiednim momentem śruby.

poza tym ja bym nie bawił się w używki bo sąsiad kupił zamontował i po 2 miesiącach mu padł krzyżak po zdemontowaniu okazało sie że rożni się 5 mm od oryginalnej i w czasie skręcania wysunęła sie i skosiła krżyzak (zamontował z inego modelu) Lepiej zregenerować samemu Krzyżaki kosztują grosze a przeguby też ponad niewiele 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale pytałem o opis wymiany półośki ! A co do używki i orginału to mam prosto wymontowaną z takiej samej meganki co mam i każdy mi poradził aby taką kupić. Jest to półoś kompletna gotowa tylko do zamontowania :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zauważyłem że dodaleś zdjęcie więc jeszcze 3 śruby do odkręcenia

 

no te śruby wydłużają czas pracy do 40 minut oprócz tego że zwalniasz z amorka ja jeszcze odkręcam wahacz żeby sie nie gimnastykować

 

nakrętke 30 jak masz możliwość to zluzuj jak samochód stoi na ziemi na kołach bo potem ciężko jest zblokować.Zakręcaj również na ziemi na kołach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jako że post ten jest wysoko pozycjonowany w google i opis mi troszkę pomógł chciałbym dopowiedzieć dla potomnych. Wymieniłem półoś bez kanału i w zasadzie kanał do tego nie jest potrzebny. Problemem jest jedna dolna śruba z podpory, najlepiej we 2 osoby, poluzować dolną osłone silnika, klucz płaska grzechotka i jeden trzyma od dołu, drugi od góry po malutku odkręca. Później polecam najpierw odręcić 2 śruby trzymające łożysko i zbić w głąb samochodu uchwyt. Gdy jest założony to non stop o coś się zahacza, zbicie jest łatwiejsze i szybsze (pukać równomiernie dookoła by się na łożysku nie sklinowało). Półoś dość ciężko siedzi w skrzyni ale troszkę na boki, góra-dół i wychodzi, nie jest niczym przymocowana w skrzyni. Poźniej szybka akcja na zatamowanie wycieku oleju ze skrzyni :)

 

Uwaga na ilość zębów, wychodzi na to że meganki miały kilka różnych przegubów i półosi. Najpierw kupiłem przegub (w sklepie powiedzieli że to do tej meganki). Ilość zębów: zew-25 wew-33. U mnie było 23/33 i nie pasowało. Nie znalazłem sklepu który mógłby mi sprowadzić taki pasujący do mnie. Kupiłem półoś i znów zęby się nie zgadzały zew 25, wew 39, u mnie 23/39 Na całe szczęście udało mi się ją zwrócić. Intercars, ad stachura (duże hurtownie) się poddali i powiedzieli że nie sprowadzą mi ani przegubu ani półosi. Jedynie 4cars miał dobry katalog i od razu powiedzieli że przegubu do 2.0 16v nie ma i mają półoś z odpowiednią liczbą zębów. Co ciekawe bo nie znalazłem na alledrogo odpowiedniej półosi. Życzę powodzenia :)

Edytowane przez plishh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!