Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Latitude - informacje ogólne, opinie, zdjęcia


Krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem okazję widzieć na żywo i jakoś specjalnie mnie nie porwał za serce. O ile jeszcze tył i linia boczna jest w miarę ciekawa, to przód już jest średnio udany. Wnętrze jest ładne, ale panel środkowy mógłby być jak na 2 zdjęciu wnętrze. Ten z pierwszego zdjęcia za bardzo trąci Koreą i IMHO niezbyt pasuje do reszty deski rozdzielczej :-|

 

Samochód ogólnie ciekawy, ale konkurencja w tej klasie ma lepszą ofertę - choćby nowy 508, który stylistycznie bije Latitude na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie z wyglądu zalatuje "Samsungiem" <szukaj> ale ogólnie dobrze się prezentuje. Muszę jednak przyznać, że Peugeot 508 całkowicie go przebija. Zakup zupłenie nowego modelu to jednak duże ryzyko, najbezpieczniej kupować wersje PhII, gdzie producent usuwa typowe usterki z PhI - koronny przykład Renault Laguna II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek mój ojciec odebrał Latitude'a 2.0 dci 175 z automatem.

Dziś nim jeździłem :P

 

Prowadzi się przyjemnie. Dużo płynniej niż passat z dsg. Jest stateczny i bardzo przyjemnie tłumi nierówności. Automat pracuje przyzwoicie.

 

Nawigacja całkiem niezła. Kamera cofania i fotel kierowcy z masażem to ciekawe opcje. Dziś się nimi bawiłem - nawet sensowne gadżety. Dużo miejsca w kabinie, zwłaszcza nad głową. Fotele z przeciętnym trzymaniem bocznym - co kto lubi. Dla ojca ok, ja byłem mniej zadowolony. Plus za automatyczny hamulec postojowy (sam się włącza przy zgaszeniu silnika) i skrętne xenony. Oczywiście Handsfree na pokładzie (tez wygodne). Aha ładna karta do auta. Wreszcie renault zrobiło dywaniki ze stoperami. Ładne zegary z ringiem podświetlanym wokół (można to wyłączyć) - efekt wizualny super :P

 

Duży plus za komfort akustyczny - naprawdę ciche auto.

 

No i największe zaskoczenie: podświetlenie nóg pasażerów z tyłu pod fotelami przednimi :P Nie widziałem czegoś takiego w tej klasie aut

 

To czego brakuje: 3 mignięcia przy trąceniu kierunkowskazu. W aucie za 135kpln brakuje ściemniającego się lusterka wstecznego :roll:

 

Latitude ma system zapachowy - jest miejsce na dwa zapachy, które przełącza się przyciskiem - oczywiście od fabryki dostaje się tylko jeden, więc drugi slot jest pusty - szkoda bo duperel a pozostawia niesmak :-/

 

Duży bagażnik, ale klapa mocowana tradycyjnie - na zawiasach - zalatuje tandetą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maskę nie zaglądałem bo było już ciemno, ale dźwięk silnika na zewnątrz jest nieprzyjemny kojarzy mi się z MIphI 1.6 z pękniętym kolektorem wydechowym ;-)

 

Przełożenie kierownicy jest dosyć małe - auto jest czułe na ruchy kierownicą - kwestia przyzwyczajenia.

 

Dziś byłem na szybko - niebawem będę miał chwilkę to bardziej wgłębię się w ocenę auta.

 

Na trasie Wrocław-Warszawa jadąc spokojnie (max 120) bo to pierwsze km (jak przyjechał do Wawy to było 521 km na liczniku od nowości) spalanie na komputerze było 7,7l/100km przy średniej prędkości 50km - bez rewelacji ale silnik się dociera.

 

Zrobiłem też jeden sprint do deski - do 100 nie powala przyśpieszeniem (klasyczny automat) ale dynamika jazdy jest wysoka, lekkie wciśnięcie gazu i auto idzie do przodu. Jest sporo elastyczniejszy niż passat 2.0 tdi 140. W sumie 35km więcej. Jadąc zgodnie z ruchem prawie gazu się nie dotyka - co jest przyjemne oraz komfortowe (cisza w aucie). Przy normalnym ruchu miejskim automat trzyma prawie cały czas poniżej 2000 obr.

 

Na szybie była naklejka informująca, że auto jest wyposażone w 9 airbagów. Nie mogę się ich doliczyć (przednie, boczne przednie, kurtyny to 6 - a gdzie pozostałe 3?)

 

Przy następnej styczności z autem rozpracuję masażer fotela kierowcy - przyjemne doznania w czasie jazdy, można ustawić intensywność oraz partię ciała która ma masować

 

Zauważyłem też ciekawą rzecz: gdy się jedzie bez zapiętych pasów wyłącza się radio i słychać pikanie. Dosyć upierdliwe, więc pewnie skuteczny patent.

 

Radiem nie bawiłem się - brakło czasu, ale na pokładzie jest Arkamys

 

Zauważyłem też jedno niedociągnięcie: Przy wybieraniu biegu łatwo jest trafić w M zamiast w D (skrzynia jest układu P-R-N-D i prostopadle do D jest M, ale P-R-N-D nie są dokładnie w jednej linii) - ale to pewnie wymaga przyzwyczajenia (w DSG VW jakoś to było bardziej intuicyjne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, szczerze mówiąc, 135 tys to spooooro jak za renault, patrząc na zdjęcia od RP to auto mnie nie przekonuje, nie widziałem go na żywo, nie siedziałem też w środku co oczywiste, ale gdybym miał do wydania taką kwotę (niestety nie mam) to chyba bym wolał jakieś Subaru Legacy, a już na pewno bym wolał bmw 520, nowe, za niecałe 150 tys (ale od brokera).

Dlatego jak możesz to wrzuć fotki, które nie są poprawione przez grafików i takie, których renault nie umieszcza na swojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lo0ol, zgadza się, 135 tys. zł to sporo kasy, ale chyba dopiero po jeździe można ocenić czy warto. Gdyby było mnie stać i z racji zamiłowania do marki zastanowiłbym się nad Latitude.

 

bronius, walnij w wolnej chwili kilka fotek i wrzuć do tematu, będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!