Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dCi: "Humory" sprzęgła


Luke_Skywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Długo mnie nie było, ale przez ostatnie 64000 km z moją Reńką :P po prostu nic się nie działo. Ostatnio zaobserwowałem ciekawe zachowanie sprzęgła i pomimo przeszukania forum nie znalazłem przypadku (może kiepsko szukałem?!...) podobnego jak mój i łączącego wszystkie te symptomy. Żeby nie przynudzać:

 

SILNIK ZIMNY lub samochód wychłodzony np. po nocy na mrozie:

- sprzęgło bierze BARDZO wysoko

- pedał sprzęgła chodzi ciężko

- typowe objawy ślizgającego się sprzęgła (4-ka, 5-tka: pedał w podłogę - 2500 RPM - poślizg)

 

SILNIK CIEPŁY bądź samochód po postoju w ciepłym pomieszczeniu:

- sprzęgło bierze zdecydowanie niżej: w połowie skoku lub nawet "bliżej podłogi" (jak kiedyś...)

- pedał chodzi wyraźnie lżej

- brak jakiegokolwiek poślizgu.

Brak poślizgu sprawdzałem klasycznie, czyli próba rozpędzania, a także "brutalnie": zerwanie przyczepności przy przejściu z 2 na 3 bez problemu i próba zduszenia silnika na 5-tym biegu przy 2000 RPM (samochód zatrzymany): gwałtownie i bez problemu.

 

Po wizycie w ASO (przez grzeczność nie powiem w którym... :P ) wiem, że:

- albo pompa

- albo wysprzęglik

- albo pompa i wysprzęglik

- albo sprzęgło

Ceny: od 800 zł do 5000 zł :evil:

 

Szczerze? Coś nie bardzo wierzę w teorię, że po przebiegu 64000 km zeżarłem tarczę. A po drugie, gdyby tarczy było mało, poślizg występowałby zawsze i nie byłoby cudów z różnym zachowaniem pedału sprzęgła.

 

Co Wy na to, drodzy Megankowicze?! :P

 

Zdrówka!

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke_Skywalker, a jak się przedstawia sprawa płynu hamulcowego??

Był wymieniany?? Może tu leży przyczyna, choć przypuszczam, że spece z serwisu i o tym pomyśleli i sprawdzili. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Nooo oczywiście, że sprawdzili: i stan, i poziom i czy nie wycieka. Wszystko ok.

Ach, zapomniałem jeszcze napisać o jednym zachowaniu pedału sprzęgła:

jeśli przez chwilę "podpompować" tak jak zapowietrzony układ hamulcowy, sprzęgło również zaczyna brać niżej i oczywiście przestaje się ślizgać.

Super, prawda? Szlag mnie trafia, jak mam coś nie tak w samochodzie :-?

Zdrówka!

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke_Skywalker, w takim razie,(moim zdaniem) to wina pompy, gdzieś po prostu ma wewnętrzne przecieki, co nie pozwala ciśnieniu zejść w odpowiednim czasie z wysprzęglika. Tak jakby coś pompę blokowało od tyłu i pomimo puszczenia sprzęgła, pompa cofa się za wolno. Jakbyś przytrzymywał pedał sprzęgła.

Im płyn zimniejszy tym to wolniej się odbywa.

To oczywiście tylko dywagacje ale nic sensowniejszego nie przychodzi mi na myśl.

Mam nadzieję, że ktoś bardziej oblatany z tymi klockami jeszcze się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, cieszę się, że myślimy podobnie!

Według mnie, jeśli byłaby zużyta tarcza (jak napisałem wcześniej), poślizg po prostu by był niezależnie od różnych czary-mary.

 

Również sądzę, że płyn się nie cofa. To wskazywałoby również na reakcję zależną od temperatury: jak w komorze silnika zrobi się ciepło, tłoczysko zaczyna przesuwać się luźniej (uszczelniacze gumowe inaczej się zachowują?!) i wszystko gra! Gdy natomiast zimno, gdy wszystko zmrożone i z natury nieco bardziej gęste: sprzęgło nie wraca i się ślizga.

 

Twardy pedał sprzęgła również może świadczyć o tym, że pompa działa niewłaściwie: tłok porusza się ze zbytnim oporem, co oczywiście utrudnia powrót płynu.

 

Ja na początek mam pomysł, żeby układ odpowietrzyć, ale tu znowu konsternacja! W owym ASO twierdzą, że w mojej Megi jest "automatyczne odpowietrzenie" i niczego się ręcznie nie odpowietrza. Prawda to?!

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, jest taki temat jak i wiele podobnych, w szukajkę wpisz wysprzęglik, wywala 2 strony tematów. A swoją droga gdzieś ostatnio widziałem szkice tego zespołu i wydaje mi się że na wysprzęgliku właśnie było coś podobnego do odpowietrznika. Ale czy to było z tego rocznika?? Zresztą i tak w ciemno zgaduję, bo tylko wersję i Phasę podałeś w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to jutro na spokojnie pogrzebię po wysprzęgliku.

Rocznik 2008.

A co sądzicie o teorii dotyczącej pompy, którą podrzucił gojgien a ja się z nią zgadzam?!

 

Ł.

Pozmieniałem te wielkie litery w moim loginie, jakoś dziwnie mi to wyglądało :P - gojgien

Spoko, jakoś tak z rozpędu piszę imiona, nicki z wielkiej litery - sorry - Luke

color=red- zarezerwowany dla Administracji. - gojgien

Oj wiem... taka mała prowokacja dla śmichu :P - Luke

 

[ Dodano: 2011-03-05, 15:24 ]

Chciałem odświeżyć temat troszkę...

Czy ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł?

 

Miłego weekendu!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!