Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka silnika i SERV po naprawie uszczel


stoodent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, pozwolę sobie zadać tutaj pewne pytanie (jeżeli jest to niewłaściwy dział to proszę o przekierowanie) Mianowicie mam następujący problem. W mojej Megance wymieniono dziś w warsztacie uszczelniacze na półosiach (skrzynia ND0 001). Po odebraniu pojawiła się SERVICE i kontrolka silnika. Pytanie brzmi: czy może to mieć bezpośredni związek z naprawą czy przy okazji takiej naprawy mogło zostać uszkodzone coś na tyle, żeby nie jeździć pojazdem? Zaznaczę, że samochód zachowuje się normalnie; spalanie przyśpieszenie, etc Dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odebraniu pojawiła się SERVICE i kontrolka silnika.
czy już w warsztacie się paliły ? Jeżeli paliły się już w warsztacie to ja bym ich ścigał, chyba że zapaliły się potem może to nie mieć związku z naprawą :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zostawiłem w takim stanie, że nie paliły się żadne kontrolki. Rano zostawiłem po południu odebrałem. Jak włączyłem silnik to już się paliły. Nie wiem jak wymienia się te uszczelnienia czy demontując skrzynię czy nie (chociaż nie podejrzewam). Faktem jest, że w rozmowie po stwierdzeniu ostrzeżeń pojawiła się sugestia, że może coś obruszyli przy czujniku ABS. Testowałem na lodzie (jeszcze jest :P miejscami) - działa. Coś kojarzę, że przy niektórych naprawach trzeba odłączać akumulator, bo inaczej czujniki generują błędy. Tu na pewno akumulator nie był odłączany. Poznałbym po radiu. Przed chwilą sam próbowałem go resetować tzn. odłączyłem go na jakąś godzinę ale po włączeniu, kontrolki palą się dalej. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawa się wyjaśniła po części. Z kompa wychodzi uszkodzony zawór EGR. W zasadzie to komunikat brzmi trochę inaczej coś w rodzaju "obluzowana wtyczka zaworu EGR" ale wtyczka nie jest obluzowana, styki nie są zaśniedziałe. Jakieś miesiąc temu zawór był czyszczony i sygnalizacja usterki wyłączyła się sama. Spróbuję jeszcze raz go wyczyścić ale podejrzewam, że już kaput na amen :-( . Myslę że to po prostu zbieg okoliczności.Dzięki za sugestie.

 

No i po naprawie. Wyciągnąłem zawór EGR, wykąpałem i chodzi. Kontrolka nie gaśnie tak od razu ale dopiero po pewnym czasie. Co ciekawe, ten zawór był przyczyną zapalenia się kontrolki silnika jakiś czas temu, ale był czyszczony. Widziałem jak to było zrobione i muszę przyznać, że trzeba go wyczyścić bardzo dokładnie, usuwając nagar z ruchomych elementów zaworu. Ja czyściłem na mokro, najzwyklejszym rozcieńczalnikiem uniwersalnym, po uprzedniej prawie godzinnej kąpieli w tymże. Ważne też aby dokładnie wyczyścić obydwa kanały doprowadzające do zaworu. Do pierwszego w miarę dostęp jest, z drugim to już po omacku. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!