Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka silnika i SERV po naprawie uszczel


stoodent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, pozwolę sobie zadać tutaj pewne pytanie (jeżeli jest to niewłaściwy dział to proszę o przekierowanie) Mianowicie mam następujący problem. W mojej Megance wymieniono dziś w warsztacie uszczelniacze na półosiach (skrzynia ND0 001). Po odebraniu pojawiła się SERVICE i kontrolka silnika. Pytanie brzmi: czy może to mieć bezpośredni związek z naprawą czy przy okazji takiej naprawy mogło zostać uszkodzone coś na tyle, żeby nie jeździć pojazdem? Zaznaczę, że samochód zachowuje się normalnie; spalanie przyśpieszenie, etc Dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odebraniu pojawiła się SERVICE i kontrolka silnika.
czy już w warsztacie się paliły ? Jeżeli paliły się już w warsztacie to ja bym ich ścigał, chyba że zapaliły się potem może to nie mieć związku z naprawą :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zostawiłem w takim stanie, że nie paliły się żadne kontrolki. Rano zostawiłem po południu odebrałem. Jak włączyłem silnik to już się paliły. Nie wiem jak wymienia się te uszczelnienia czy demontując skrzynię czy nie (chociaż nie podejrzewam). Faktem jest, że w rozmowie po stwierdzeniu ostrzeżeń pojawiła się sugestia, że może coś obruszyli przy czujniku ABS. Testowałem na lodzie (jeszcze jest :P miejscami) - działa. Coś kojarzę, że przy niektórych naprawach trzeba odłączać akumulator, bo inaczej czujniki generują błędy. Tu na pewno akumulator nie był odłączany. Poznałbym po radiu. Przed chwilą sam próbowałem go resetować tzn. odłączyłem go na jakąś godzinę ale po włączeniu, kontrolki palą się dalej. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawa się wyjaśniła po części. Z kompa wychodzi uszkodzony zawór EGR. W zasadzie to komunikat brzmi trochę inaczej coś w rodzaju "obluzowana wtyczka zaworu EGR" ale wtyczka nie jest obluzowana, styki nie są zaśniedziałe. Jakieś miesiąc temu zawór był czyszczony i sygnalizacja usterki wyłączyła się sama. Spróbuję jeszcze raz go wyczyścić ale podejrzewam, że już kaput na amen :-( . Myslę że to po prostu zbieg okoliczności.Dzięki za sugestie.

 

No i po naprawie. Wyciągnąłem zawór EGR, wykąpałem i chodzi. Kontrolka nie gaśnie tak od razu ale dopiero po pewnym czasie. Co ciekawe, ten zawór był przyczyną zapalenia się kontrolki silnika jakiś czas temu, ale był czyszczony. Widziałem jak to było zrobione i muszę przyznać, że trzeba go wyczyścić bardzo dokładnie, usuwając nagar z ruchomych elementów zaworu. Ja czyściłem na mokro, najzwyklejszym rozcieńczalnikiem uniwersalnym, po uprzedniej prawie godzinnej kąpieli w tymże. Ważne też aby dokładnie wyczyścić obydwa kanały doprowadzające do zaworu. Do pierwszego w miarę dostęp jest, z drugim to już po omacku. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!