Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka rezerwy


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku tygodni jeżdże megane i tak naprawdę to dopiero jej się uczę. Na pulpicie uaktywniła mi się dzisiaj kontrolka rezerwy, przy wskazaniu zegarowym "1/4" i rzeczywistym stanie paliwa 12-15l. Kontrolka nie znika, wskaźnik zegarowy wskazuje systematyczny spadek poziomu paliwa. Po zatankowaniu ca 20L problem nadal istnieje. Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem to samo. Nawet z tego powodu rozbierałem bak od góry by dojść do pływaka. Odłączenie akumulatora nic nie dawało. Zniknęło samo gdy podczas próby rozruchu padł mi akumulator, przeciążenie. (był stary do wymiany) Od tego czasu kontrolka rezerwy zapala się tylko przed rozruchem, tak jak pozostałe kontrolki. Staram się po prostu tankowac wcześniej nim zapali się "biedalampka". Na razie wszystko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że trzeba zresetować komputer, czyli odłączyć akumulator na kilka minut.

Ponoć dobrze jest po odłączeniu aku zewrzeć ze sobą klemy. Po takim zabiegu ponoć szybciej komputer się "wyczyści". Nie wiem ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, no właśnie samo odłączenie w moim przypadku nic nie dało :!:

Po namyśle, stwierdzam, że trzeba podłączyć stary prawie padnięty aku. albo bardzo małej pojemności, taki który nie zakręci rozrusznikiem. U mnie stało się to samoczynnie, bo aku. był slaby i nadawał się tylko do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega bardziej biegły w elektronice niż ja (no cóż jestem chemikiem :D ) Stwierdził kiedyś w rozmowie, że miał podobny przypadek. Komputer nie chciał się zresetować, a właściwie wyczyścić błędów, nawet po kilkuminutowym odłączeniu klem z akumulatora.

Pomogło dopiero całkowite odpięcie klem i ich kilku sekundowe ich zwarcie.

Jak się tak dłużej nad tym zastanowić to może być prawda.

To samo może się dziać jak aku jest padnięty. Kręcisz rozrusznikiem, a prąd pobierany z aku jest tak duży, że dochodzi do gwałtownego spadku napięcia.

Mnie np. giną ustawienia radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to od strony elektrycznej to wystarczy przy zapalonych światłach odpiąć jedną (dowolną) klemę nawet na sekundę i napięcie w instalacji powinno zniknąć. Chyba, że sam komputer ma jakieś podtrzymanie pamięci np. na kondensatorach i diodę na wejściu, która nie pozwala na rozładowanie na zewnątrz.

 

 

P.S. Odnośnie, którą klemę lepiej odpiąć pierwszą z punktu widzenia praktycznego i dlaczego akurat tą? Ja wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!