Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z czujnikiem zmierchu, deszczu i lus


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z lusterkiem fotochromatycznym i czujnikami zamontowanymi koło niego.

 

Światła zapalają mi się automatycznie po uruchomieniu silnika i nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest manetka.

Wycieraczki nie reagują na deszcz. Po włączeniu na pierwszą pozycję działają w trybie przerywanym.

Nie kręci się wentylatorek czujnika temperatury wewnętrznej.

Lusterko fotochromatyczne nie śmienia się.

Dodam, że oświetlenie kabiny, nad lusterkami i elektryczny szyberdach działa.

Jak widać na zdjęciu jest to jedna i ta sama wiązka.

Bezpiecznik S (3A) sprawny.

 

Gdzie mogę szukać przyczyny?

 

beztytuuucn.jpg

 

[ Dodano: 2011-03-25, 10:23 ]

Czujnik temperatury i lusterko już działa. Pozostaje czujnik deszczu i zmierzchu.

 

Po włączeniu manetki na pierwszą pozycję wycieraczki działają w trybie przerywanym. Światła włączają się po uruchomieniu silnika, wciśnięcie i przytrzymanie przycisku AUTO nic nie daje. Wszystko zachowuje się tak samo po odłączeniu czujnika.

 

Czy to znaczy, że czujnik jest uszkodzony?

 

[ Dodano: 2011-03-31, 18:26 ]

Problem rozwiązany!

 

Okazało się, że czujnik deszczu był wyłączony w komputerze, a światła ustawione na włączanie po odpaleniu silnika.

 

Koszt diagnostyki z zaprogramowaniem 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Koledzy od wczoraj mam problem z automatycznym włączeniem świateł. Przy każdym uruchomieniu silnika wyskakuje mi komunikat, że "auto" jest wyłączone. Gdy próbuję włączyć guzikiem "auto" w lewej manetce w ogóle nie ma reakcji. Dodam że słychać dziwne "pykanie" tak jakby coś się włączało i wyłączało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w weekend się do tego dobiorę. Mam do wymiany poduszki silnika i trochę trzęsie buda wiec kto wie, może się tam coś obruszało.

 

Dodano: 03 paź 2013 - 18:07

Rano zajrzałem pod tą podstawę lusterka, pomacałem, poruszałem i działa ! :) Dzięki gojgien :)

 

Dodano: 05 paź 2013 - 09:22

Moja radość nie trwałą długo. Przycisk "auto" działa i włącza i wyłącza ale kiedy wyłączę tą opcje to komunikat nie znika i zapala się przy każdym uruchomieniu silnika. Kiedy "Auto" jest włączone wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem cały czujnik i nie wygląda żeby był uszkodzony. Posprawdzałem taśmy i też są ok. Czujnik działa bo światłą włączają się kiedy robi się ciemno. Załączam filmik, może to coś pomoże. Nie mogę dodać jako załącznik wiec podaje link do filmu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nadal walczył o dobry styk pomiędzy taśmą, a konektorami we wtyczce, to prawdopodobnie tam traci się styk i automat głupieje, bo chwilowo nie widzi czujnika.

Choć mam młodsze auto też miałem problemy z tymi złączkami i taśmą jak rozbierałem czujnik by go zakleić. Mnie po tej zabawie przestał działć czujnik deszczu, też nie był przez UCH widziany. Po ponownym rozebraniu i poprawieniu zapięcia taśmy we wtyczce do dziś mam z tym spokój i działa jak należy.

A tak poza tematem, mogły tam być fabrycznie wstawione normalne wiązki przewodów z zaciskanymi konektorami zamiast tej taśmy. Miejsca za podsufitką jak i w słupkach jest wystarczająco dużo.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale myślę, że skoro czujnik nie działał by prawidłowo to po jego włączeniu komunikat nie powinien znikać. A jest na odwrót. Może jest ktoś z Poznania lub okolic żeby się spotkać i podmienić na chwile czujniki?

 

Dodano: 10 paź 2013 - 18:35

Zauważyłem dziś rano że podczas owego "pykania" światła przygasają. Pykanie wydobywa się gdzieś spod kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i będą przygasać, bo zapewne masz na klimatroniku ustawione około 20 stopni, temperatura zewnętrzna w granicach 5, więc włączają się elektryczne grzałki jakie masz w układzie nawiewu w swoim sceniolu. To słychać pracę przekaźników od tych grzałek.

Zapewne z nawiewów za moment wiało ciepełkiem, a silnik jeszcze był zimny...

Ale to całkiem inna bajka i niezwiązana z czujnikiem światła i opadów.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy silnikach diesla w M/S II bez klimatronika też grzałki są montowane, te silniki zimą wolniej się nagrzewają więc dlatego masz grzałki elektryczne w nawiewie. Pracują one do czasu aż silnik osiągnie 50 czy 60 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to na forum opisane w odpowiednim temacie o grzałkach elektrycznych.

Tu akurat 10 strona tego tematu: http://megane.com.pl/topic/27278-grzalka-elektryczna-w-nawiewie-kto-posiada/page__st__132

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!