Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane CC jaki silnik? Diesel? LPG?


James

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Zastanawiam się nad zakupem Megane CC, a dokładnie nad silnikiem który mam wybrać.

Jeżeli chodzi o diesla, to średnio mi jazda tego typu jednostkami, do tego boje się że trafię na jakiś „zrzutą” jednostkę. Zazwyczaj cc w dieslu które są sprowadzane do Polski są wymęczone i przerażają mnie koszty napraw 1.9dci.

Tak więc zastanawiam się nad jednostką benzynową ale w gazie. Nigdy nie miałem auta w gazie, jednak patrząc na ceny paliw, wydaje się to bardzo atrakcyjne.

Tu kieruję pytanie do was którą jednostkę benzynową wybrać? Która będzie najbardziej odpowiednia do gazu? 1.6 16V? 2.0 16V? 2.0T?

Do której będzie najtańsza instalacja i z którym będę miał najmniej problemu.

PS. Jaki jest mniej więcej koszt instalacji wraz z założeniem do tych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na czwartek jestem umówiony w Radomiu na instalację do swojego auta. Po zniżkach, butla cylindryczna, zniżka, razem 1800zł. Bez zniżek i znajomości 2300zł. Jakie są ceny innych instalacji, nie wiem, orientowałem się w do swojego auta. Tu zależy też, rejon instalatora, z mojej orientacji w Warszawie jest drożej od 200 do 400zł. Ogólnie jak czytałem forum, wszystkie silniki, które podałeś ponoć dobrze znoszą LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdzę dizlem 1.5, troche słaby, szczególnie jak sie załaduje. przy obecnych cenach paliw bez zastanowienia kupiłbym benzyniaka i zamontował dobrą instalacje. a na gazie 1.6 a 2.0 to już mała różnica w cenach eksploatacji więc wziałbym dającą wiecej radości 2.0 <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja od prawie roku użytkuję Megane II CC 1.9dci i nie narzekam na nic. Spalanie w granicach 6l ON przy dynamicznej jeździe. Póki co zero napraw. Nawet za darmo bym nie wmontował instalacji gazowej do swojego auta. To tak jak bym miał funkcjonować na sztucznym organie...

Ponadto ten "zapach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaz89 aj jedź sobie za dieslem i miej nawiew z zewnątrz... śrdenia wieku w polsce diesli jest taka ze każdy dymi i śmierdzi, a i nowe potrafią szczegolnie jak w korku stoją, dobrze zamontowany gaz nie śmierdzi a kupiony z salonu diesel tak.

 

[ Dodano: 2011-04-18, 18:33 ]

i jeszcze jedno, ciekawe czy Ci co tak zaklinają gaz, że to profanacja.. ciekawe czy co wy jecie? czy chodzicie do marketu czy macie ogród i oborę z krowami? i jecie tylko naturalne mięso owoce... zapewne nie, pchacie w siebie kupę sztuczności ale żeby samochód przerobić na gaz to już nie bo co sąsiad powie.. paranoja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CC to auto raczej dla przyjemności a nie szukania oszczędności. Także w teorii nie powinno klekotać i jednocześnie mieć buta. Wniosek 2.0 albo 2.0T... Ale szczerze mówiąc ile takim autem będziesz jeździć? Dziennie do pracy kilkadziesiąt kilometrów, czy może na wczasy 3 razy do roku? To chyba nie jest auto którym się robi 30tyś i więcej kilometrów rocznie, żeby kombinować nad oszczędnościami. Co innego fura na codzienną jazdę :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaz89 aj jedź sobie za dieslem i miej nawiew z zewnątrz... śrdenia wieku w polsce diesli jest taka ze każdy dymi i śmierdzi, a i nowe potrafią szczegolnie jak w korku stoją, dobrze zamontowany gaz nie śmierdzi a kupiony z salonu diesel tak.

Nie przesadzaj nowe diesle mają specyficzny zapach, ale na pewno nie śmierdzą tak jak stara ascona, chyba nie miałeś styczności z nowymi dieslami . Znajomy ma astrę II z 2004r z fabrycznym gazem i jak postoi z 30 min po jeździe to czuć taką nieprzyjemną woń, nie mówiąc już o kondycji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaz89, Jak przechodzisz koło auta i czujesz zapach gazu, to musi to być stara, mieszalnikowa instalacja. Jak jest na sekwencji, to nie ma żadnego zapachu

Z resztą LPG to temat rzeka- nie ma już nad czym dyskutować- schodzimy z tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cabrio to tylko benzyna. Diesel jaki wspaniały by nie był to zawsze pozostanie klekotem.

Poza tym jakoś nie jestem fanem diesla. Nie pasuje mi bardzo wąska charakterystyka użytecznych obrotów silnika.

 

Diesel jest OK do rodzinnego toczydła. Do "zabawki" cicha i mocna benzyna.

Jak masz kasę moim zdaniem najlepszy silnik to 2.0 z turbo, żeby ciągnął już z dołu i pozwalał na zrelaksowaną jazdę jak akurat nie będziesz miał ochoty deptać autka do podłogi. No i pozwoli to w późniejszym terminie zawirusować autko gdyby nagle mocy zabrakło 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...