Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

łozysko koła tylnego - optimal (germany) czy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w tytule. Poleciało mi łożysko tylniego koła. Kumpel który siedzi w częściach zaproponował zakup budżetowej części KAGERA (z racji że np. akumulatory "kagera" to akumulatory boscha <ok> ) W pudełku Kagera znalazł się OPTIMAL/LAGB z napisem GERMANY.

Poczytałem troche o tej firmie i produkowanych przez nią łożyskach. Opinie jak zwykle sa podzielone, jedni twierdzą że dobre niemieckie łożyska, inni że chiński badziew. Na jakimś forum znalazłem że OPTIMALE/LAGA = totalny badziew 100% CHINA. Ja mam Optimala/LAGB katalogowaną przez kagera jako pierwszy montaż. Mam możliwość wymiany tego Kagera na SKF za dopłatą 40 zł z tym że na nim znów jest napis SPAIN. Cena Kagera to około 50 zł natomiast SKF to 90 zł. Co byście brali na moim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie może też coś spadnie z tej ceny, podałem ceny wyjściowe a mam dostać jakiś rabat, pozatym to cały zestaw naprawczy jest:

SKF: łożysko, pierscień, nakrętka, dekielek

Przy OPTIMALU nie ma dekielka, reszta to samo.

 

Mam obawy czy ten SKF (SPAIN) to nie będzie to samo co OPTIMAL (GERMANY)

 

Orientujecie się może ile mechanik może zawołać za wymianę łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem łożysko SKF (czy SNR) to dostawałem tylko łożysko w zestawie. Nakrętkę widziałem w zestawach z gorszymi łożyskami, co więcej ta nakrętka różniła się kształtem od oryginału.

Dekielek nie jest potrzebny, nakrętka jak była dobrze dokręcana wcześniej też nie.

Mi zawsze udawało się wyciągnąć pierścień bez uszkodzeń, więc tak na prawdę potrzebne jest samo łożysko <ok>

Orientujecie się może ile mechanik może zawołać za wymianę łożyska?

Nie powinien wziąć więcej niż 50zł bo to prosta sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zrobisz jak chcesz. Ja parę lat temu wymieniłem tarcze hamulcowe na optimale, zrobiłem już kilkadziesiąt kkm i nic się nie dzieje. Jak czytam, że nie który zrobili parę lub kilka kkm na na markowych tarczach, np. Brembo. To się zastanawiam czy rzeczywiście te Optimale są takie dobre? Czy przy montażu czegoś nie skopano? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko wymienione - wybrałem SKF. Porównywałem je między sobą - jak dla mnie szczególnych różnic nie widać nie licząc napisu producenta. Mechanik powiedział że często montuje OPTIMALA i nie przypomina sobie reklamacji, jednak SKF jest lepszą firmą. A że różnica ceny wyszła mi 30 zł wolałem mieć 100% pewności <ok> Za wymiane sksował 40 zł, łożysko wprasowywane na prasie. Pare groszy poszło ale za to jaka cisza :( Uświadomiłem sobie że łożysko dawało o sobie znać spokojnie od roku :( a ja zganiałem wine na przedmuchy na tłumiku. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

 

Ściągnąłem bęben i udałem się do mechanika żeby na prasie wymienił łożysko. Za jakiś czas poszedłem i odebrałem bęben z nowym łożyskiem, łożysko niby oryginalne, pisze France za 80zł. Zamontowałem bęben, dokręciłem śrubę, bardzo mocno. I teraz po przejechaniu 15 km gdy dotknę tego korka na piaście to jest gorący. Niby nic nie wyje ale grzeje się. Co może być nie tak.?? łożysko do niczego nie nadaje się czy może za mocno dokręciłem śrubę.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma być przykręcone odpowiednim momentem siły, a nie bardzo mocno. Spróbuj odkręcić i przykręcić tak jak pisze instrukcja, wtedy obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Okazało się że problem nie jest związany z łożyskiem. Otóż jadąc nie szybciej niż 30 km/h słyszę tarcie szczęk hamulcowych w tylnym kole. W tym w którym zmieniałem łożysko. Coś chyba musiałem poruszyć, przestawić w bębnie i coś jest teraz nie tak. Tarcie jest w jednym punkcie. Zdjąłem bęben ale niczego nie widzę. Odsuwam szczęki od bębna kręcąc samoregulacją ale po wciśnięciu hamulca problem powraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!