Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż manetki wycieraczek i stacyjki


ciupa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Uszkodziła mi się sprężyna w stacyjce odbijająca kluczyk po rozruchu. Zabrałem się za demontaż stacyjki/zamka, ale niestety natknąłem się na "mały" problem. Otóż nie mogę wcisnąć do zamka zapadek blokujących, przez co nie mogę go wysunąć z pochwy (jeżeli mogę to tak nazwać). Próbowałem z kluczykiem i bez, wkładając w to całą dostępną mi siłę (oczywiście w wciśnięcie zapadki nie kluczyka <ok> ). Niestety bez powodzenia. Czy jest jakiś sprytny sposób żeby to zdemontować (pozycja kluczyka, jakieś WD40) czy raczej nie ma już szan aby tego dokonać ze względu na uszkodzenie sprężyny?

Drugie pytania: czy można zdemontować manetkę od wycieraczek bez zdejmowania kierownicy (niestrawny przekaźnik od spryskiwacza)? Jakie śruby należy odkręcić aby tego dokonać? Czy trzeba wymienić cały moduł manetki czy można kupić i wymienić sam przekaźnik?

Za wszelkie rady z góry serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam,

Darek

Edytowałem tytuł- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś sprytny sposób żeby to zdemontować (pozycja kluczyka

W temacie o tym traktującym, a na forum już zamieszczonym, jest podane, że kluczyk należy przekręcić w pozycje 2 by bolce blokujące można było wcisnąć. Polecam szukajkę w tej sprawie zatrudnić. We wspomnianym temacie są nawet fotki jak dobrać się do rozebrania i naprawy stacyjki.

Temat pozostawiam otwarty ze względu na drugie pytanie, o manetkę.

(zmieniam tytuł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz górną i dolną osłonę za kierownicą i po odpowiednim skręceniu kierownicą masz dostęp do 2 wkrętów mocujących manetkę ,po zdjęciu plastikowego pierścienia ze stacyjki manetka wychodzi w prawo ,wcześniej tylko odłącz kostkę która do niej idzie 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciecie

Dzięki bardzo.

 

Pociągnę dalej temat stacyjki. Być może już na forum było, ale nie mogę doszukać:

Udało mi się już wyciągnąć stacyjkę, rozebrać ją, stwierdzić, że sprężyna faktycznie była pęknięta i złożyć. W sumie ponad 4 godziny zabawy bez widocznego efektu (ba, nawet kluczyk wchodzi gorzej, choć uważam, że samo złożenie do "kupy" rozebranego zamka to sukces). Pojechałem więc na szrot, kupiłem stacyjkę z kluczykami i tą cewką. Założyłem nową stacyjkę, zostawiłem starą cewkę oraz przełożyłem nadajnik ze starego kluczyka do nowego. Centralny działał natomiast nie było podtrzymania zapłonu. Wydawało mi się, że powinno zadziałać, ale nie działa i nie wiem dlaczego (z resztą na nowym kluczyku, nowej cewce i nowym zamku też nie było podtrzymania). Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego i co zrobić aby uruchamiać samochód na nowej stacyjce, najlepiej na jednym kluczyku.

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. <ok>- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może już na forum było, ale nie mogę doszukać:

9 i 10 temat na liście znalezionych, po wpisaniu stacyjka do szukajki.

ciupa, a plip z obudowy kluczyka jest ten poprzedni czy z tego zakupionego ??

Cewka przy stacyjce akurat nie musi być podmieniana, gdyż to tylko rodzaj anteny odczytującej plipa. To on musi być odpowiedni z odpowiednim kodem. Zwrócę uwagą na jeszcze jeden niuans, masz różnicę w grocie nowego kluczyka i zamkach w drzwiach i bagażniku. Tak wiec w razie usterki centralnego zamka do auta nie wejdziesz,

o tym też już jest temat rzeka. Temat przyklejony, wiec tego łatwiej znajdziesz.

Najbardziej odpowiednie postępowanie: reanimować swoją starą stacyjkę, a zakupioną traktować jako dawcę czści.

Ponadto przeczytaj ponownie regulamin, tam się dowiesz jak i gdzie pisać posty, a także o zasadach cytowania, Te zasady dotyczą wszystkich bez wyjątku, Ciebie też.

Tym razem temat zamykam gdyż to o co pytasz na forum już jest, a przynajmniej są tematy w których powinieneś te pytania zadawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!