Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż manetki wycieraczek i stacyjki


ciupa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Uszkodziła mi się sprężyna w stacyjce odbijająca kluczyk po rozruchu. Zabrałem się za demontaż stacyjki/zamka, ale niestety natknąłem się na "mały" problem. Otóż nie mogę wcisnąć do zamka zapadek blokujących, przez co nie mogę go wysunąć z pochwy (jeżeli mogę to tak nazwać). Próbowałem z kluczykiem i bez, wkładając w to całą dostępną mi siłę (oczywiście w wciśnięcie zapadki nie kluczyka <ok> ). Niestety bez powodzenia. Czy jest jakiś sprytny sposób żeby to zdemontować (pozycja kluczyka, jakieś WD40) czy raczej nie ma już szan aby tego dokonać ze względu na uszkodzenie sprężyny?

Drugie pytania: czy można zdemontować manetkę od wycieraczek bez zdejmowania kierownicy (niestrawny przekaźnik od spryskiwacza)? Jakie śruby należy odkręcić aby tego dokonać? Czy trzeba wymienić cały moduł manetki czy można kupić i wymienić sam przekaźnik?

Za wszelkie rady z góry serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam,

Darek

Edytowałem tytuł- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś sprytny sposób żeby to zdemontować (pozycja kluczyka

W temacie o tym traktującym, a na forum już zamieszczonym, jest podane, że kluczyk należy przekręcić w pozycje 2 by bolce blokujące można było wcisnąć. Polecam szukajkę w tej sprawie zatrudnić. We wspomnianym temacie są nawet fotki jak dobrać się do rozebrania i naprawy stacyjki.

Temat pozostawiam otwarty ze względu na drugie pytanie, o manetkę.

(zmieniam tytuł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz górną i dolną osłonę za kierownicą i po odpowiednim skręceniu kierownicą masz dostęp do 2 wkrętów mocujących manetkę ,po zdjęciu plastikowego pierścienia ze stacyjki manetka wychodzi w prawo ,wcześniej tylko odłącz kostkę która do niej idzie 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciecie

Dzięki bardzo.

 

Pociągnę dalej temat stacyjki. Być może już na forum było, ale nie mogę doszukać:

Udało mi się już wyciągnąć stacyjkę, rozebrać ją, stwierdzić, że sprężyna faktycznie była pęknięta i złożyć. W sumie ponad 4 godziny zabawy bez widocznego efektu (ba, nawet kluczyk wchodzi gorzej, choć uważam, że samo złożenie do "kupy" rozebranego zamka to sukces). Pojechałem więc na szrot, kupiłem stacyjkę z kluczykami i tą cewką. Założyłem nową stacyjkę, zostawiłem starą cewkę oraz przełożyłem nadajnik ze starego kluczyka do nowego. Centralny działał natomiast nie było podtrzymania zapłonu. Wydawało mi się, że powinno zadziałać, ale nie działa i nie wiem dlaczego (z resztą na nowym kluczyku, nowej cewce i nowym zamku też nie było podtrzymania). Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego i co zrobić aby uruchamiać samochód na nowej stacyjce, najlepiej na jednym kluczyku.

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. <ok>- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może już na forum było, ale nie mogę doszukać:

9 i 10 temat na liście znalezionych, po wpisaniu stacyjka do szukajki.

ciupa, a plip z obudowy kluczyka jest ten poprzedni czy z tego zakupionego ??

Cewka przy stacyjce akurat nie musi być podmieniana, gdyż to tylko rodzaj anteny odczytującej plipa. To on musi być odpowiedni z odpowiednim kodem. Zwrócę uwagą na jeszcze jeden niuans, masz różnicę w grocie nowego kluczyka i zamkach w drzwiach i bagażniku. Tak wiec w razie usterki centralnego zamka do auta nie wejdziesz,

o tym też już jest temat rzeka. Temat przyklejony, wiec tego łatwiej znajdziesz.

Najbardziej odpowiednie postępowanie: reanimować swoją starą stacyjkę, a zakupioną traktować jako dawcę czści.

Ponadto przeczytaj ponownie regulamin, tam się dowiesz jak i gdzie pisać posty, a także o zasadach cytowania, Te zasady dotyczą wszystkich bez wyjątku, Ciebie też.

Tym razem temat zamykam gdyż to o co pytasz na forum już jest, a przynajmniej są tematy w których powinieneś te pytania zadawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!