Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reperaturki progów: coupe / HB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety zima dała troche w kość (blache) progom w moim bolidzie. Ciężko kupić za rozsądną cenę reperaturki progów do megane coupe. Byłem u blacharza i powiedział, że najprawdopodobniej niekoniecznie trzeba mieć progi do coupe i ewentualnie da się jakoś obrobić progi z HB, aby pasowały. Tu pojawia się moje pytanie: czy ktoś już przerabiał taki temat lub orientuje się jak to wygląda ? Czy jak kupie reperaturki do HB to po jakichś obróbkach (skróceniu , zagieciu itp. ) będzie wszystko śmigało ? Pozdrawiam <ok> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi z wersji 5-drzwiowej (HB) na pewno nie będą pasowały do wersji 3-drzwiowej (coupe). Jeżeli ten magik (inaczej tego blacharza nazwać nie można) mówi, że da się dopasować, to kup blachę ocynkowaną (koszt ok 30 zł za arkusz - jeden wystarczy na 2 progi ;-) ) i niech wyklepie z tego nowe progi. Taniej cię to wyniesie, a praca przy tym była by porównywalna, jak nie mniejsza.

 

Ja u siebie też muszę zrobić progi, ale zamierzam do tego użyć maty z włókna szklanego (przynajmniej ruda ponownie nie wyjdzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. Jak tak oglądam sobie zdjęcia HB oraz Coupe to nie widze jakoś specjalnie różnicy pomiędzy tymi progami, oczywiście pomijając to, że do HB są dłuższe. Napisze może jaśniej co chciałbym zrobić konkretnie. Chcę wyciąć próg zaraz nad zagięciem (mniej więcej w połowie długości odcinka zagięcie - drzwi) i wspawać tylko tą część co wchodzi pod podwozie. Nie chcę robić tej części, która jest widoczna po otwarciu drzwi ponieważ to jest nienaruszone. / Też miałem plan zrobić z maty i włókna, ale po tym co mi powiedział magiczny blacharz doszedłem do wniosku, że pozostane przy metalowym rozwiązaniu ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem już, o co dokładnie chodzi. Chcesz wymienić tylko dolną część progów.

Na upartego jest to wykonalne. Ale możesz być pewny, że za rok wrócisz do blacharza, ponieważ pojawi się ruda . Spaw na progu miałby być wykonany na całej jego długości, w miejscu najbardziej narażonym na rdzewienie. Musisz wiedzieć, że spawy osłabiają odporność blachy na korozję. Pamiętaj, chytry 2-razy traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imple, progi trzeba wymienić w całości. Tzn trzeba wyciąć cały próg, odciąć na dole w miejscu zgrzewu z podłogą, a na górze zgrzew pod uszczelką drzwi i dalej odciąć blachę.

Jeżeli zrobisz tak jak mówisz to za chwile ruda wylezie w miejscu spawu, tak jak pisze Kreciq.

Przy takich naprawach dobrzy było by aby nowe blachy były zgrzewane, a nie spawane. Wtedy jest mniej miejsc gdzie dochodzi do przegrzania blach, a takich miejscach ruda lubi wyłazić. Co nie oznacza, że taki wymieniony element nie musi być dobrze zabezpieczony w profilu zamkniętym, wewnętrznym.

Naprawa epoksydem z płótnem szklanym ma sens tylko w przypadku gdy uszkodzenie jest małe., np wyleciała mała dziurka. Pod warunkiem, że obok blachy są zdrowe, jeżeli tak nie jest to trzeba wszystko wyciąć.

Wstawiać można niewielkie łatki z "obcej" blachy , ale przypadku progów nie ma sensu, po góra 2-3 latach w tych miejscach lub obok zaczyna wyłazić ruda.

Co do progów. Od HB nie podejdą, to, że są dłuższe to nie problem, obetnie się. Ale wydaje mi się, że drzwi w cupecie są dłuższe niż w HB czyli przednia część progu będzie dłuższa. Chyba inaczej wyprofilowany jest też słupek?

Zadzwoń do ASO i zapytaj ile by kosztowały progi?

Skan200.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wskazówki. P_r_z_e_m_o, pomocny schemat, lecz utwierdza mnie on w przekonaniu, że zrobie to jednak według siebie, nawet jak za te 2 lata miało by się to posypać na nowo. W moim przypadku próg zżarło na początku zaraz za przednim nadkolem i od razu przed tylnym, co skutkuje wymianą nie tylko progu ale też tylnej ćwiartki, a na to mnie już absolutnie nie stać. Na dołączonym zdjęciu przedstawiłem jak konkretnie chcę wyciąć dany element (na czerwono) i gdzie "wdała się" korozja (na zielono). Przypominam że jest to tylko w dolnej części progu. Myśle, że po wycięciu tej części, dobry szlif, użycie dobrego odrdzewiacza i konserwacja od wewnątrz pozostałej części progu nie zaszkodzi. Warto też dodać, że istnieją takie wynalazki jak cynk w aerozolu, który można nabyć za niedużą kwotę. Nie zależy mi na tym, żeby było to perfekcyjnie zrobione tylko żeby właściwie sprawowało swoją funkcję. Po zobrazowaniu sposobu w jaki chcę wykonać naprawę może ktoś przytakuje mi w kwestii dopasowania progów z HB do coupe hehe :-P . Dodam, że 2 progi z HB oraz robocizna wyjdą mnie niecałe 300 pln.

Obrazek:

c180276902ugu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twoich wcześniejszych wypowiedzi wywnioskowałem, ze masz rudą na całej długości progu i dlatego szukasz reperaturki, czyli nowego progu i dalej od drzwi do nadkola.

Wg mnie bez sensu jest wycinanie całego progu.

Wyciął bym tylko zeżarte elementy z naddatkiem 0,5-1 cm. W to miejsce dociął i odpowiednio wygiął kawałki blachy, tak aby pasowały w wycięte miejsca. Powinny być nieco mniejsze niż wycięty otwór ok. 2-3 mm. Pospawać to techniką TIG/MIG. Albo ostatnią nowością, lutowaniem w osłonie gazów obojętnych, gdzie temp. nie jest wyższa niż 450-500°C, wiec jest dużo mniejsza niż w TUG/MIG.

Zabezpiecz raczej podkładami epoksydowymi, a na to już standard.

Jak blacharz ma wprawę i wie co i jak, to zrobi Ci to bez najmniejszego problemu, a i roboty będzie znacznie mniej. Musi się jednak postarać przy pasowaniu nowej blachy. No i będzie to łatwiejsze do wyprowadzenia.

 

PS

Popraw zdjęcie tak aby nie widać było reklamy otomoto.pl ;-) Po co ktoś się do tego ma doczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łatwiej wyciąć ocynkowane progi z phII i przespawać? w phII korozja to rzadkość, wystarczy wyciąć, wstawić i jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!