Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP. Gdzie jest czujnik skrętu kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Scenic jak w temacie. Poszukuje Czujnika kąta skrętu. Po skorzystaniu z szukajki dowiedziałem się, że za kierownicą go nie ma, a prawdopodobnie jest gdzieś nad pedałami. Nie znalazłem też zdjęcia podglądowego na np. Allegro. Czy ktoś może pomóc ?

 

ESP wyłącza się samo po kilkuset metrach. Do tego czasu działa dobrze. Komputer pokazuje błąd odczyttu czujnika skrętu kierownicy. Na postoju komputer nie pokazywał kąta skrętu mimo kręcenia kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% pewności nie mam, ale jest chyba w zwijaczu poduszki powietrznej.

Nie mogę znaleźć tego zwijacza w dialogysie :-/ Sprawdziłbym wtedy, czy numery oryginałów są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzałem opisane w tym temacie resetowanie/kalibroowanie na włączonym silniku i zaczynając kręcenie w lewo i w prawo. Dzisiaj próbowałem też kalibrować po 30min odłączeniu od aku.

Wcześniej kontrolowałem ciśnienie w oponach przednich, jak i tylnych.

 

Mimo wszystko nadal nie wiem czego szukać, jak sprawdzać.

Zabrałem się za ściąganie dialogys'a. Może chociaż ktoś podpowie gdzie pod względem technicznym (jakie programy mma ściągać) dowiem się czegoś więcej o ukłądzie ESP w tym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem ten czujnik. JEst faktycznie nad kolanami kierowcy. Ciężki dostęp bez rozbierania.

Poruszałem nim, ustawiłem kierownicę niżej i zauważyłem, zę strasznie się rusza jak kręce kierownicą. Nie jest stabilny. Kręcenie kierownicą powoduje nie tylko kręcenie się opornika węwnętrz czujnika, ale też cały czujnik się przemieszcza.

 

Odczepiłem kostkę od niego, dogiąłem styki i przymocowałem go "sposobem" bardziej na sztywno. Przejechałem dzisaij przeszło 100km kilka razy wyłączając silnik w między czasie i ESP się nie zaświeciło. Więc może go po prostu rozruszałem.

 

Uwaga pierwsza: Jak odłączyłem od niego kostkę i podałem zapłon ze stacyjki, ESP nie przeszło testu i ikonka od startu cały czas się świeciła.

Uwaga druga: Po takim rozruszaniu, czyszczeniu i zaginaniu styków kostki nie przeprowadzałem żadnej kalibracji i pracowałem na podpiętym akumulatorze.

Uwaga trzecia: Wydaje mi się, że wymiana tego czujnika, wymaga wymontowania kolumny kierowniczej, ponieważ przechodzi ona przez niego na wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co fotografować.

Odkręcamy dwa wkręty nad kolanami kierowcy. Zdejmujemy klapkę i na widoku mamy zielone(przynajmniej u Mnie) złącze. W głębi jest sam czujnik. Umieszczony jest prostopadle do kolumny kierowniczej, która na wylot go przeszywa. Dzięki temu każdy obrót kierownicą może być przekształcony w zmienny opór.

 

Sam czujnik w moim przypadku był dość luźny - głównie po to, aby ustawienie wysokości kierownicy i związane z tym przesunięcie się kolumny - nie uszkodziło go.

 

Do czujnika dochodziła czarna kostka. Kabel z tej kostki wchodził do opisanej wcześniej zielonej złączki. Oba te elementy rozłączyłem i poprawiłem wtyki doginając blaszki.

 

Sam czujnik takim "domowym" patentem unieruchomiłem. Spowodowałem, iż ma mniejszy luz i nie powinien tak np. podskakiwać na wertepach. Oczywiście ciągle pamiętam, aby regulacja położenia kierownicy go nie uszkodziła.

 

Kierownicę ustawiłem najniżej jak mogłem.

 

Po tygodniu zacznę sprawdzać czy ustawienie kierownicy wyżej nie będzie przypadkiem powodować problemów pracy czujnika - ale najpierw muszę mieć pewność czy aktualne ustawienie przynosi efekty.

 

[ Dodano: 2011-04-08, 21:35 ]

No nic - kontrolka znów się zapaliła.

Najlepiej by było wyjąć cały czujni, ale wiąże sie to z demontażem w jakiś sposób kolumny kierowniczej i tego się chyba nie podejmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

u mnie w renówce było tak samo. po przejechaniu paru, parunastu metrów zapalała się kontrolka esp asr defekt. próbowałem wyżej wymienionych sposobów kalibracji. raz 30 min odłączony akumulator drugi raz 1 h odłączony akumulator, a trzeci raz to 25 min na fotelu w serwisie i odebrałem samochód bez tej denerwującej usterki. koszt 120 zł, ale esp jest bardzo ważny jak chodzi o bezpieczeństwo...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia Aston76

Edytowane przez kolomaniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!