Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP. Gdzie jest czujnik skrętu kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Scenic jak w temacie. Poszukuje Czujnika kąta skrętu. Po skorzystaniu z szukajki dowiedziałem się, że za kierownicą go nie ma, a prawdopodobnie jest gdzieś nad pedałami. Nie znalazłem też zdjęcia podglądowego na np. Allegro. Czy ktoś może pomóc ?

 

ESP wyłącza się samo po kilkuset metrach. Do tego czasu działa dobrze. Komputer pokazuje błąd odczyttu czujnika skrętu kierownicy. Na postoju komputer nie pokazywał kąta skrętu mimo kręcenia kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% pewności nie mam, ale jest chyba w zwijaczu poduszki powietrznej.

Nie mogę znaleźć tego zwijacza w dialogysie :-/ Sprawdziłbym wtedy, czy numery oryginałów są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzałem opisane w tym temacie resetowanie/kalibroowanie na włączonym silniku i zaczynając kręcenie w lewo i w prawo. Dzisiaj próbowałem też kalibrować po 30min odłączeniu od aku.

Wcześniej kontrolowałem ciśnienie w oponach przednich, jak i tylnych.

 

Mimo wszystko nadal nie wiem czego szukać, jak sprawdzać.

Zabrałem się za ściąganie dialogys'a. Może chociaż ktoś podpowie gdzie pod względem technicznym (jakie programy mma ściągać) dowiem się czegoś więcej o ukłądzie ESP w tym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem ten czujnik. JEst faktycznie nad kolanami kierowcy. Ciężki dostęp bez rozbierania.

Poruszałem nim, ustawiłem kierownicę niżej i zauważyłem, zę strasznie się rusza jak kręce kierownicą. Nie jest stabilny. Kręcenie kierownicą powoduje nie tylko kręcenie się opornika węwnętrz czujnika, ale też cały czujnik się przemieszcza.

 

Odczepiłem kostkę od niego, dogiąłem styki i przymocowałem go "sposobem" bardziej na sztywno. Przejechałem dzisaij przeszło 100km kilka razy wyłączając silnik w między czasie i ESP się nie zaświeciło. Więc może go po prostu rozruszałem.

 

Uwaga pierwsza: Jak odłączyłem od niego kostkę i podałem zapłon ze stacyjki, ESP nie przeszło testu i ikonka od startu cały czas się świeciła.

Uwaga druga: Po takim rozruszaniu, czyszczeniu i zaginaniu styków kostki nie przeprowadzałem żadnej kalibracji i pracowałem na podpiętym akumulatorze.

Uwaga trzecia: Wydaje mi się, że wymiana tego czujnika, wymaga wymontowania kolumny kierowniczej, ponieważ przechodzi ona przez niego na wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co fotografować.

Odkręcamy dwa wkręty nad kolanami kierowcy. Zdejmujemy klapkę i na widoku mamy zielone(przynajmniej u Mnie) złącze. W głębi jest sam czujnik. Umieszczony jest prostopadle do kolumny kierowniczej, która na wylot go przeszywa. Dzięki temu każdy obrót kierownicą może być przekształcony w zmienny opór.

 

Sam czujnik w moim przypadku był dość luźny - głównie po to, aby ustawienie wysokości kierownicy i związane z tym przesunięcie się kolumny - nie uszkodziło go.

 

Do czujnika dochodziła czarna kostka. Kabel z tej kostki wchodził do opisanej wcześniej zielonej złączki. Oba te elementy rozłączyłem i poprawiłem wtyki doginając blaszki.

 

Sam czujnik takim "domowym" patentem unieruchomiłem. Spowodowałem, iż ma mniejszy luz i nie powinien tak np. podskakiwać na wertepach. Oczywiście ciągle pamiętam, aby regulacja położenia kierownicy go nie uszkodziła.

 

Kierownicę ustawiłem najniżej jak mogłem.

 

Po tygodniu zacznę sprawdzać czy ustawienie kierownicy wyżej nie będzie przypadkiem powodować problemów pracy czujnika - ale najpierw muszę mieć pewność czy aktualne ustawienie przynosi efekty.

 

[ Dodano: 2011-04-08, 21:35 ]

No nic - kontrolka znów się zapaliła.

Najlepiej by było wyjąć cały czujni, ale wiąże sie to z demontażem w jakiś sposób kolumny kierowniczej i tego się chyba nie podejmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

u mnie w renówce było tak samo. po przejechaniu paru, parunastu metrów zapalała się kontrolka esp asr defekt. próbowałem wyżej wymienionych sposobów kalibracji. raz 30 min odłączony akumulator drugi raz 1 h odłączony akumulator, a trzeci raz to 25 min na fotelu w serwisie i odebrałem samochód bez tej denerwującej usterki. koszt 120 zł, ale esp jest bardzo ważny jak chodzi o bezpieczeństwo...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia Aston76

Edytowane przez kolomaniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!